Görsel-İşitsel Ağırlıklı Derslerde Atölyelerin Sahip Olduğu Fiziksel Özelliklerin Öğrenme Üzerindeki Etkileri
Yıl 2025,
Cilt: 1 Sayı: 9, 40 - 55, 16.03.2025
Abdullah Mert
,
Ali Aycan Gürbüz
,
Mustafa Köse
,
Kağan Göktepe
Öz
Öğrenme, davranış biçimlerini değiştirme sürecini içerir. Sürecin sağlıklı ve ideal yürümesi için gerekli koşulların sağlanmış olması gerekir. Bu koşullardan biri de öğrencinin bulunduğu öğrenme ortamlarıdır. Öğrenen bireylerin bulunduğu fiziksel koşullar öğrenme üzerinde doğrudan etkilidir. Çalışma, görsel-işitsel ağırlıklı derslerde atölyelerin sahip olduğu fiziksel özelliklerin öğrenme üzerindeki etkilerini araştırmaktadır. Araştırma “Görsel işitsel derslerde sınıf ya da atölyenin fiziksel özellikleri öğrenme üzerinde etkili midir?” sorusundan yola çıkmaktadır. Araştırmada hem nicel hem nitel veri toplama yöntemlerinden yararlanılmıştır ve deneysel desen yöntemlerinden öntest - sontest kontrol gruplu desen kullanılmıştır. Araştırmada 2023-2024 Güz Eğitim Öğretim yılı içerisinde Animasyon Üretim Teknikleri (1. sınıf) ve Kısa Film ve Belgesel (4. sınıf) derslerine katılım sağlayan öğrencilere başarı testi, tutum ölçeği ve görüşme formu uygulanmıştır. Veriler SPSS programında analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda kontrol ve deney grubu öğrencilerinde hem öğrenme hem de görüşler açısından kısmen anlamlı farklılıklar bulunmuştur.
Kaynakça
- Akören, A. N. 2018. “Çizgi Film ve Animasyon Eğitiminde Son Eğilimler”, Etkileşim Dergisi, Yıl 1, Sayı:2, Ekim, 124-141.
- Aydoğan, İ. 2012. “Okul Binalarının Özellikleri ve Öğrenciler Üzerine Etkileri”, Milli Eğitim Dergisi, Sayı:193, Kış, 29-43.
- Büyüköztürk, Ş. 2017. “Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı”, Pegem Akademi Yayınları, Ankara.
- Fidan, N. 2012. “Okulda Öğrenme ve Öğretme”, Pegem Akademi Yayınları, Ankara.
- Griffin, T. 1990. “The Physical Environment of The Collaege Classroom and its Affects on Students”, Campus Ecologist, Vol 8, No 1.
- Haghighi, M., Chiao, L. ve Jusan, M. 2012. “Effect of Acoustic on Students’ Performance in Secondary Classroom Environment: A Review”, International Journal of Modern Engineering Research, Vol.2, Issue.4, July-Aug. 2557-2560.
- Kaba, F. 1992. “Animasyonun Eğitim Amaçlı Kullanımı”, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi, Eskişehir.
- Kaba, F. 2002. “Türkiye’de Çizgi Film Gelişimi ve Eğitimi”, earsiv.anadolu.edu.tr.
- Karagöz, Y. (2021). SPSS-AMOS-META Uygulamalı Nitel-Nicel-Karma Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Yayın Etiği. Nobel Akademik Yayıncılık. Ankara.
- Karasar, N. 2010. Bilimsel Araştırma Yöntemi (22.Basım). Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara.
- Mercin, L. 2006. “Resim Dersini Müze Kaynaklı Oluşturmacı Öğrenme Yaklaşımı Etkinliklerine Göre Uygulamanın Erişiye, Kalıcılığa ve Tutuma Etkisi”, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Doktora Tezi. Ankara.
- Mercin, L. 2018. “Steam Eğitiminde Sanatın Yeri”, Inonu University Journal of Art and Design, E-ISSN: 1309-9884.
Sönmez, V. ve Alacapınar, F. 2016. Örneklendirilmiş Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Genişletilmiş 4. Baskı. Anı Yayıncılık, Ankara.
- Stuart, R., & Thomas, J.C. (1991). The implications of education in cyberspace. Multimedia Review 2, 17-27.
- Suleman, Q. ve Hussain, I. 2014. “Effects of Classroom Physical Environment on the Academic Achievement Scores of Secondary School Students in Kohat Division”, International Journal of Learning & Development, Vol. 4, No. 1, 71-82.
- Şahin, B. Ç. (2008). Pazarlama İletişim Medyası Olarak Web Ortamında İçerik Analizi Yapmanın Güçlükleri ve Olası Çözüm Önerileri. Yönetim Dergisi, 19 (61), Ekim.
- Şimşek, A. (2022). Uzaktan Eğitimin Öğrenci Motivasyonu Açısından İncelenmesi. Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8(1), 51-76. https://doi.org/10.31463/aicusbed.1047570.
- Tyler, R. W. 1949. “Basic Principle of Curriculum and Instruction”, University of Chicago Press, 1-7.
Effects of Physical Characteristics of Workshops on Learning in Audio-Visual Courses
Yıl 2025,
Cilt: 1 Sayı: 9, 40 - 55, 16.03.2025
Abdullah Mert
,
Ali Aycan Gürbüz
,
Mustafa Köse
,
Kağan Göktepe
Kaynakça
- Akören, A. N. 2018. “Çizgi Film ve Animasyon Eğitiminde Son Eğilimler”, Etkileşim Dergisi, Yıl 1, Sayı:2, Ekim, 124-141.
- Aydoğan, İ. 2012. “Okul Binalarının Özellikleri ve Öğrenciler Üzerine Etkileri”, Milli Eğitim Dergisi, Sayı:193, Kış, 29-43.
- Büyüköztürk, Ş. 2017. “Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı”, Pegem Akademi Yayınları, Ankara.
- Fidan, N. 2012. “Okulda Öğrenme ve Öğretme”, Pegem Akademi Yayınları, Ankara.
- Griffin, T. 1990. “The Physical Environment of The Collaege Classroom and its Affects on Students”, Campus Ecologist, Vol 8, No 1.
- Haghighi, M., Chiao, L. ve Jusan, M. 2012. “Effect of Acoustic on Students’ Performance in Secondary Classroom Environment: A Review”, International Journal of Modern Engineering Research, Vol.2, Issue.4, July-Aug. 2557-2560.
- Kaba, F. 1992. “Animasyonun Eğitim Amaçlı Kullanımı”, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi, Eskişehir.
- Kaba, F. 2002. “Türkiye’de Çizgi Film Gelişimi ve Eğitimi”, earsiv.anadolu.edu.tr.
- Karagöz, Y. (2021). SPSS-AMOS-META Uygulamalı Nitel-Nicel-Karma Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Yayın Etiği. Nobel Akademik Yayıncılık. Ankara.
- Karasar, N. 2010. Bilimsel Araştırma Yöntemi (22.Basım). Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara.
- Mercin, L. 2006. “Resim Dersini Müze Kaynaklı Oluşturmacı Öğrenme Yaklaşımı Etkinliklerine Göre Uygulamanın Erişiye, Kalıcılığa ve Tutuma Etkisi”, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Doktora Tezi. Ankara.
- Mercin, L. 2018. “Steam Eğitiminde Sanatın Yeri”, Inonu University Journal of Art and Design, E-ISSN: 1309-9884.
Sönmez, V. ve Alacapınar, F. 2016. Örneklendirilmiş Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Genişletilmiş 4. Baskı. Anı Yayıncılık, Ankara.
- Stuart, R., & Thomas, J.C. (1991). The implications of education in cyberspace. Multimedia Review 2, 17-27.
- Suleman, Q. ve Hussain, I. 2014. “Effects of Classroom Physical Environment on the Academic Achievement Scores of Secondary School Students in Kohat Division”, International Journal of Learning & Development, Vol. 4, No. 1, 71-82.
- Şahin, B. Ç. (2008). Pazarlama İletişim Medyası Olarak Web Ortamında İçerik Analizi Yapmanın Güçlükleri ve Olası Çözüm Önerileri. Yönetim Dergisi, 19 (61), Ekim.
- Şimşek, A. (2022). Uzaktan Eğitimin Öğrenci Motivasyonu Açısından İncelenmesi. Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8(1), 51-76. https://doi.org/10.31463/aicusbed.1047570.
- Tyler, R. W. 1949. “Basic Principle of Curriculum and Instruction”, University of Chicago Press, 1-7.