China is a peninsular country with a coast to the sea and the ocean. Due to its geographical location, maritime activities started very early in China. The start of maritime activities on its shores has affected China both positively and negatively. During the periods when maritime activities were suppressed, the coasts remained defenseless. During these periods, they sometimes cooperated with pirates to protect their shores and sometimes they were harassed by piracy. Zheng Zhilong and his son Zheng Chenggong also appear as important figures in Chinese maritime history as pirates or sea thieves with periodic changes.
The subject of this article is the effects of Zheng Zhilong and Zheng Chenggong on Chinese maritime history. The study examines the resistance of Zheng Zhilong, a prominent sailor and merchant, against the Qing during the collapse of the Ming Dynasty in the early 17th century. The importance of Zheng Chenggong, who continued the maritime following in his father's footsteps, in terms of both Chinese and Taiwanese history, was emphasized, and his struggle for Taiwan was revealed.
Zheng Zhilong started his commercial activities in Japan and although he wanted to resist with the Ming in the Manchu sieges, he gave up and went to the side of the Qing, and achieved success on the battlefield, but was again executed by the Qing. His son Zheng Chenggong turned all the fleets left from his father into a full fledged military power, sided with the Ming, but could not fight against the Qing, he settled in Taiwan and gained great power in overseas lands, making great contributions to the maritime history of the Ming-Qing period. In this study, primary and secondary sources were examined using the historical research method, the period and historical characters were tried to be understood.
Erciyes Üniversitesi Bap Koordinasyon Birimi
SYL-2019-8619 kodlu, 8619 ID numaralı
Çin, denize ve okyanusa kıyısı olan bir yarımada ülkesidir. Coğrafi konumu itibariyle denizcilik faaliyetleri Çin’de çok erken dönemlerde başlamıştır. Kıyılarındaki denizcilik faaliyetlerinin başlaması, Çin’i hem olumlu hem de olumsuz yönde etkilemiştir. Denizcilik faaliyetlerinin baskılandığı dönemlerde de kıyılar savunmasız kalmıştır. Bu periyotlarda, bazen kıyılarını korumak için korsanlarla iş birliği yapmış bazen de deniz haydutlarının tacizlerine maruz kalmışlardır. Zheng Zhilong ve oğlu Zheng Chenggong da dönemsel değişikliklerle korsan ya da deniz haydudu olarak Çin denizcilik tarihinde önemli figürler olarak karşımıza çıkmaktadır.
Bu makalenin konusu Zheng Zhilong ve Zheng Chenggong’un Çin denizcilik tarihine etkileridir. Çalışmada, 17. yüzyılın başlarında Ming Hanedanlığının çöküşü sırasında öne çıkan bir denizci ve tüccar olan Zheng Zhilong’un Qing’e karşı direnişi incelenmiştir. Babasının izinden giderek denizciliği sürdürmüş olan Zheng Chenggong’un hem Çin hem Tayvan tarihi açısından önemi üzerinde durulmuş, Tayvan için mücadelesi ortaya koyulmuştur.
Zheng Zhilong ticari faaliyetlerine Japonya’da başlamış ve Mançu kuşatmalarında Ming’le birlikte direniş göstermek istese de bundan vazgeçip Qing tarafına geçmiş, savaş alanında başarılar elde etmiş ancak yine Qing tarafından infaz edilmiştir. Oğlu Zheng Chenggong babasından kalan tüm
filoları tam teşekküllü askeri bir güce çevirmiş, Ming’den yana saf tutmuş ancak Qing’e karşı mücadele edemeyerek Tayvan’a yerleşmiş ve denizaşırı topraklarda büyük güç elde ederek Ming-Qing dönemi denizcilik tarihine büyük katkılar sunmuştur. Bu çalışmada tarihsel araştırma yöntemi kullanılarak birincil ve ikincil kaynaklar incelenmiş dönem ve tarihi karakterler anlaşılmaya çalışılmıştır, sonuç bölümünde baba-oğulun faaliyetleri bağıntısal olarak yorumlanmıştır.
SYL-2019-8619 kodlu, 8619 ID numaralı
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Asya Kültürü Çalışmaları |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Proje Numarası | SYL-2019-8619 kodlu, 8619 ID numaralı |
Erken Görünüm Tarihi | 23 Haziran 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 25 Haziran 2024 |
Gönderilme Tarihi | 24 Ağustos 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 |
Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Dergisi - dtcfdergisi@ankara.edu.tr
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.