Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Usability of Three Dimensional (3D) Printing Technologies in Education: Senirkent MYO Case

Yıl 2019, , 111 - 123, 30.03.2019
https://doi.org/10.29130/dubited.436015

Öz

The scope of the vocational school is to train the man power of high quality intermediate member which the business life needs to adapt to the scientific and technological development in vocational and technical education. This study is to test the applicability of Three Dimensional (3D) printing technology in education within the scope of Senirkent Vocational School for this purpose. Depending on this target, jet engine, automotive differential and robot arm prototip design and manufacturing have been performed with 3D printer technology. In addition, it was designed as a phenomenological patterns of the qualitative research designs in this study. Participants are selected by sampling criteria method, a type of purposeful sampling methods. Data was collected with the method of semi-structured interviews with 6 students. Findings; categorized into two distinct themes. As a result of the study carried out, 3D printing technology has been applied in education and the students' 3D thinking ability is achieved. The application provides students with 3D thinking ability. It has also been seen to contribute to the physical, mental, vocational and social development of the students. The training and using of 3D printing Technology by application innovative education in vocational schools which produce industrial technical personnel is thought to promote to the realization of the "Digital Transformation" revolution of our country.

Kaynakça

  • [1] M. E. B. “Mesleki ve Teknik Eğitim Öğretmeni Yetiştirme”, Öğretmen Yetiştirmede Koordinasyon ve İşbirliği Toplantısı, Milli Eğitim Basımevi, Ankara, 1996.
  • [2] A. Özsoy, “Teknik Eğitim Fakültelerin Yeniden Yapılandırılması”, Politeknik Dergisi, c. 4, s. 2, ss. 61-73, 2001.
  • [3] H.C. Bayrakçı ve K. Özsoy, “Meslek Yüksekokulları Teknik Programlarındaki Öğrencilerin Okul ve Mesleklerinden Beklentileri”, 4. Ulusal Meslek Yüksekokulları Sempozyumu, İzmir, Türkiye, 2007, ss. 536-540.
  • [4] J. Giannatsis and V. Dedoussis, “Additive Fabrication Technologies Applied to Medicine and Health Care: A Review”, International Journal Addive Manufacture Technologies, vol. 40, no.1-2, pp. 116-127, 2009.
  • [5] Custompartnet, Additive Fabrication, (2017, 24 Şubat). [Online]. Erişim: http://www.custompartnet.com/wu/additive-fabrication
  • [6] İ. Çelik, F. Karakoç, M. C. Çakır ve A. Duysak, “Hızlı Prototipleme Teknolojileri ve Uygulama Alanları”, Dumlupınar Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, c. 13, s. 31, ss.53-69, 2013.
  • [7] B. Duman, “Seçmeli Lazer Ergitme İle Metal Parça İmalatında Takım Yolu Belirleme Ve Eniyileme”, Doktora Tezi, Makine Mühendisliği Bölümü, Süleyman Demirel Üniversitesi, Isparta, Türkiye, 2016.
  • [8] Turkcadcam.net, Oto İnşaa Yöntemleri, (2017, 24 Şubat). [Online]. Erişim: http://www.turkcadcam.net/rapor/autofab/
  • [9] Custompartnet, Selective Laser Sintering, (2017, 12 March). [Online]. Available: http://www.custompartnet.com/wu/selective-laser-sintering
  • [10] Wikipedia, Jet Motor, (2018, 27 Ocak). [Online]. Erişim: https://tr.wikipedia.org/wiki/Jet_motoru
  • [11] T. Giampaolo, The Gas Turbine Handbook: Principles And Practices, 2nd. ed., New York, USA: The Fairmont Press, 2003.
  • [12] B. Gunston and P. Stephens, The Development of Jet and Turbine Aero Engines, Sparkford, USA: Patrick Stephens Limited, 1997.
  • [13] Mühendisbeyinler, Gaz Türbinli Jet Motorlar, (2018, 27 Ocak). [Online]. Erişim: https://www.muhendisbeyinler.net/gaz-turbinli-motorlar-jet-motorlar/
  • [14] Hürriyet Teknoloji , (2018, 31 Ocak ). [Online]. Erişim: http://www.hurriyet.com.tr/uc-boyutlu-yazicida-ilk-kez-jet-motoru-yapildi-28386947 132
  • [15] S. Uslu, “Türkiye’de Akademik Havacılık Eğitiminin Tarihi, Mevcut Durumu ve Geleceği”, III. Ulusal Havacılık Teknolojisi ve Uygulamaları Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 2015.
  • [16] R.N Tuncay, M. Tırıs, , F. Akgün, vd., “TÜBİTAK’da İleri Enerji Teknolojileri”, yayınlanmış teknik rapor.
  • [17] MEGEP Ders Notları , (22 Şubat 2018). [Online]. Erişim: http://www.megep.meb.gov.tr/mte_program_modul/moduller_pdf/%C5%9Eaft,%20Diferansiyel%20Ve%20Akslar.pdf.
  • [18] Functional Differential Gear System, (2018, 22 February). [Online]. Available: https://www.thingiverse.com/thing:12896
  • [19] Robotların Tarihçesi, Boğaziçi Üniversitesi, Robot Sitesi, (04 Mart 2018). [Online]. Erişim: http://robot.cmpe.boun.edu.tr/593/
  • [20] Lynxmotion, Lynx6 robot arm, (2018, 4 Mart ). [Online]. Erişim: http://www.lynxmotion.com
  • [21] Robot kol tasarımı, (2018, 4 Mart). [Online]. Erişim: https://webdedecanavarim.files.wordpress.com/2013/04/robot_kol_tasarimi.pdf
  • [22] Yapalım, Robot kol, (2018, 4 Mart). [Online]. Erişim: www.yapalim.net/2015/07/04/robot-kol-projesi/
  • [23] K. Karataş, “Sınıf Öğretmenliği Lisans Programının Sınıf Öğretmeni Adaylarının Kültürel Değerlerine Duyarlı Olması Açısından İncelenmesi”, 4. Uluslararası Eğitim Programları veÖğretim Kongresi, Antalya, Türkiye, 2016.
  • [24] J. Creswell, Nitel Araştırma Yöntemleri, Siyasal Bookstore, Ankara, 2015.
  • [25] S. B. Merriam, Nitel Araştırma: Desen ve Uygulama Için Bir Rehber, Ankara, Türkiye: Nobel Akademik Yayıncılık, 2013.
  • [26] A. Türnüklü, “Eğitimbilim Araştırmalarında Etkin Olarak Kullanılabilecek Nitel Bir Araştırma Tekniği: Görüşme”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi, c. 24, ss. 543-559, 2000.
  • [27] Q. M. Patton, Nitel Araştırma ve Değerlendirme Yöntemleri, Ankara, Türkiye: Pegem Yayıncılık 2014.

Üç Boyutlu (3B) Yazıcı Teknolojisinin Eğitimde Uygulanabilirliği: Senirkent MYO Örneği

Yıl 2019, , 111 - 123, 30.03.2019
https://doi.org/10.29130/dubited.436015

Öz

Meslek yüksekokulunun amacı, mesleki ve teknik eğitimde bilim ve teknolojik alanda gelişmelere uyum sağlayabilecek, endüstrinin ihtiyaç duyduğu nitelikli, kaliteli ara kademe insan gücünü yetiştirmektir. Çalışma bu amaca yönelik Senirkent Meslek Yüksekokulu kapsamında 3 boyutlu (3B) baskı teknolojisinin eğitimde uygulanabilirliği test etmeyi hedeflemektedir. Bu hedefe bağlı olarak, 3B baskı teknolojisi ile jet motoru, otomotiv diferansiyeli ve robot kol prototip tasarımı ve imalatı gerçekleştirilmiştir. Bunun yanı sıra çalışma kapsamında nitel araştırma desenlerinden fenomenolojik desen tasarlanmıştır. Katılımcılar amaçsal örnekleme yöntemlerinden ölçüt örnekleme yöntemiyle seçilmiş, bu doğrultuda ön lisans programında öğrenim gören son sınıf 6 kişi ile yarı – yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılarak veriler toplanmıştır. Elde edilen bulgular; iki ayrı tema halinde kategorize edilmiştir. Gerçekleştirilen çalışma neticesinde öğrencilerin, 3B baskı teknolojisinin eğitimde uygulanabilirliği ile 3B düşünebilme kabiliyetin elde edilmesi sağlanmıştır. Ayrıca öğrencilerin, analitik düşünme ile zihinsel, mesleki ve toplumsal gelişimlerine olumlu katkı sağladığı görülmüştür. Sanayiye nitelikli teknik eleman yetiştiren meslek yüksekokullarında 3B baskı teknolojisi yenilikçi eğitim uygulamalarının, ülkemizin “Dijital Dönüşüm” devrimini gerçekleştirmesine olumlu katkı sağlayacağı düşünülmektedir.

Kaynakça

  • [1] M. E. B. “Mesleki ve Teknik Eğitim Öğretmeni Yetiştirme”, Öğretmen Yetiştirmede Koordinasyon ve İşbirliği Toplantısı, Milli Eğitim Basımevi, Ankara, 1996.
  • [2] A. Özsoy, “Teknik Eğitim Fakültelerin Yeniden Yapılandırılması”, Politeknik Dergisi, c. 4, s. 2, ss. 61-73, 2001.
  • [3] H.C. Bayrakçı ve K. Özsoy, “Meslek Yüksekokulları Teknik Programlarındaki Öğrencilerin Okul ve Mesleklerinden Beklentileri”, 4. Ulusal Meslek Yüksekokulları Sempozyumu, İzmir, Türkiye, 2007, ss. 536-540.
  • [4] J. Giannatsis and V. Dedoussis, “Additive Fabrication Technologies Applied to Medicine and Health Care: A Review”, International Journal Addive Manufacture Technologies, vol. 40, no.1-2, pp. 116-127, 2009.
  • [5] Custompartnet, Additive Fabrication, (2017, 24 Şubat). [Online]. Erişim: http://www.custompartnet.com/wu/additive-fabrication
  • [6] İ. Çelik, F. Karakoç, M. C. Çakır ve A. Duysak, “Hızlı Prototipleme Teknolojileri ve Uygulama Alanları”, Dumlupınar Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, c. 13, s. 31, ss.53-69, 2013.
  • [7] B. Duman, “Seçmeli Lazer Ergitme İle Metal Parça İmalatında Takım Yolu Belirleme Ve Eniyileme”, Doktora Tezi, Makine Mühendisliği Bölümü, Süleyman Demirel Üniversitesi, Isparta, Türkiye, 2016.
  • [8] Turkcadcam.net, Oto İnşaa Yöntemleri, (2017, 24 Şubat). [Online]. Erişim: http://www.turkcadcam.net/rapor/autofab/
  • [9] Custompartnet, Selective Laser Sintering, (2017, 12 March). [Online]. Available: http://www.custompartnet.com/wu/selective-laser-sintering
  • [10] Wikipedia, Jet Motor, (2018, 27 Ocak). [Online]. Erişim: https://tr.wikipedia.org/wiki/Jet_motoru
  • [11] T. Giampaolo, The Gas Turbine Handbook: Principles And Practices, 2nd. ed., New York, USA: The Fairmont Press, 2003.
  • [12] B. Gunston and P. Stephens, The Development of Jet and Turbine Aero Engines, Sparkford, USA: Patrick Stephens Limited, 1997.
  • [13] Mühendisbeyinler, Gaz Türbinli Jet Motorlar, (2018, 27 Ocak). [Online]. Erişim: https://www.muhendisbeyinler.net/gaz-turbinli-motorlar-jet-motorlar/
  • [14] Hürriyet Teknoloji , (2018, 31 Ocak ). [Online]. Erişim: http://www.hurriyet.com.tr/uc-boyutlu-yazicida-ilk-kez-jet-motoru-yapildi-28386947 132
  • [15] S. Uslu, “Türkiye’de Akademik Havacılık Eğitiminin Tarihi, Mevcut Durumu ve Geleceği”, III. Ulusal Havacılık Teknolojisi ve Uygulamaları Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 2015.
  • [16] R.N Tuncay, M. Tırıs, , F. Akgün, vd., “TÜBİTAK’da İleri Enerji Teknolojileri”, yayınlanmış teknik rapor.
  • [17] MEGEP Ders Notları , (22 Şubat 2018). [Online]. Erişim: http://www.megep.meb.gov.tr/mte_program_modul/moduller_pdf/%C5%9Eaft,%20Diferansiyel%20Ve%20Akslar.pdf.
  • [18] Functional Differential Gear System, (2018, 22 February). [Online]. Available: https://www.thingiverse.com/thing:12896
  • [19] Robotların Tarihçesi, Boğaziçi Üniversitesi, Robot Sitesi, (04 Mart 2018). [Online]. Erişim: http://robot.cmpe.boun.edu.tr/593/
  • [20] Lynxmotion, Lynx6 robot arm, (2018, 4 Mart ). [Online]. Erişim: http://www.lynxmotion.com
  • [21] Robot kol tasarımı, (2018, 4 Mart). [Online]. Erişim: https://webdedecanavarim.files.wordpress.com/2013/04/robot_kol_tasarimi.pdf
  • [22] Yapalım, Robot kol, (2018, 4 Mart). [Online]. Erişim: www.yapalim.net/2015/07/04/robot-kol-projesi/
  • [23] K. Karataş, “Sınıf Öğretmenliği Lisans Programının Sınıf Öğretmeni Adaylarının Kültürel Değerlerine Duyarlı Olması Açısından İncelenmesi”, 4. Uluslararası Eğitim Programları veÖğretim Kongresi, Antalya, Türkiye, 2016.
  • [24] J. Creswell, Nitel Araştırma Yöntemleri, Siyasal Bookstore, Ankara, 2015.
  • [25] S. B. Merriam, Nitel Araştırma: Desen ve Uygulama Için Bir Rehber, Ankara, Türkiye: Nobel Akademik Yayıncılık, 2013.
  • [26] A. Türnüklü, “Eğitimbilim Araştırmalarında Etkin Olarak Kullanılabilecek Nitel Bir Araştırma Tekniği: Görüşme”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi, c. 24, ss. 543-559, 2000.
  • [27] Q. M. Patton, Nitel Araştırma ve Değerlendirme Yöntemleri, Ankara, Türkiye: Pegem Yayıncılık 2014.
Toplam 27 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Mühendislik
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Koray Özsoy 0000-0001-8663-4466

Yayımlanma Tarihi 30 Mart 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019

Kaynak Göster

APA Özsoy, K. (2019). Üç Boyutlu (3B) Yazıcı Teknolojisinin Eğitimde Uygulanabilirliği: Senirkent MYO Örneği. Duzce University Journal of Science and Technology, 7(2), 111-123. https://doi.org/10.29130/dubited.436015
AMA Özsoy K. Üç Boyutlu (3B) Yazıcı Teknolojisinin Eğitimde Uygulanabilirliği: Senirkent MYO Örneği. DÜBİTED. Mart 2019;7(2):111-123. doi:10.29130/dubited.436015
Chicago Özsoy, Koray. “Üç Boyutlu (3B) Yazıcı Teknolojisinin Eğitimde Uygulanabilirliği: Senirkent MYO Örneği”. Duzce University Journal of Science and Technology 7, sy. 2 (Mart 2019): 111-23. https://doi.org/10.29130/dubited.436015.
EndNote Özsoy K (01 Mart 2019) Üç Boyutlu (3B) Yazıcı Teknolojisinin Eğitimde Uygulanabilirliği: Senirkent MYO Örneği. Duzce University Journal of Science and Technology 7 2 111–123.
IEEE K. Özsoy, “Üç Boyutlu (3B) Yazıcı Teknolojisinin Eğitimde Uygulanabilirliği: Senirkent MYO Örneği”, DÜBİTED, c. 7, sy. 2, ss. 111–123, 2019, doi: 10.29130/dubited.436015.
ISNAD Özsoy, Koray. “Üç Boyutlu (3B) Yazıcı Teknolojisinin Eğitimde Uygulanabilirliği: Senirkent MYO Örneği”. Duzce University Journal of Science and Technology 7/2 (Mart 2019), 111-123. https://doi.org/10.29130/dubited.436015.
JAMA Özsoy K. Üç Boyutlu (3B) Yazıcı Teknolojisinin Eğitimde Uygulanabilirliği: Senirkent MYO Örneği. DÜBİTED. 2019;7:111–123.
MLA Özsoy, Koray. “Üç Boyutlu (3B) Yazıcı Teknolojisinin Eğitimde Uygulanabilirliği: Senirkent MYO Örneği”. Duzce University Journal of Science and Technology, c. 7, sy. 2, 2019, ss. 111-23, doi:10.29130/dubited.436015.
Vancouver Özsoy K. Üç Boyutlu (3B) Yazıcı Teknolojisinin Eğitimde Uygulanabilirliği: Senirkent MYO Örneği. DÜBİTED. 2019;7(2):111-23.