Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Adli Bilişim Mühendisliği Eğitiminin Kurumlar Açısında Önemi

Yıl 2016, Cilt: 4 Sayı: 2, 395 - 402, 06.03.2016

Öz

Teknolojinin gelişmesiyle dünyada bilişim alanında işlenen suçlar gittikçe artmakta ve toplum hayatını olumsuz etkilemektedir. Dijital kaynaklar aracılığıyla işlenen suçlarla mücadele edebilmek için gerekli olan altyapı çalışmaları yetersiz kalmaktadır. Bilişim teknolojilerinin yaygın olarak kullanıldığı ülkeler belirtilen suçlardan etkilendiğinden bu alanın öneminin farkına varmış ve eğitim müfredatlarında adli bilişim ve siber suç kavramlarına yer vermiştir. Fakat bilişim suçlarının oluşmasından önceki ve sonraki süreçleri incelemek yeni bir bilim dalı gerekliliğini ortaya çıkarmıştır. Adli Bilişim mühendisliği bölümü bilişim suçlarıyla mücadele etmek için dünyada birçok ülkede bulunan yeni bir disiplindir. Bu çalışmada ülkemizdeki kurumların bilişim suçlarına ve güvenliğine bakış açıları ortaya konularak, adli bilişim mühendisliği eğitiminin önemi gösterilmiştir.

Kaynakça

  • L. Zhijun, W. Ning, Developing a Computer Forensics Program in Police Higher Education, 4th International Conference on Computer Science & Education, Nanning-China , (2009) 1436.
  • J. Swartz, http://www.usatoday.com/tech/news/techinnovations/2006-06-05-digital-forensics_x.htm?POE=TECISVA (Erişim tarihi: 15th of December, 2015).
  • Türkiye İstatistik Kurumu, http://www.tuik.gov.tr/PreHaberBultenleri.do?id=16198 (Erişim tarihi: 11th of May, 2015).
  • Adalet Bakanlığı, http://www.abgm.adalet.gov.tr/pdf/KANUN.pdf (Erişim tarihi: 10th of July, 2015).
  • O. Turhan, Bilgisayar Ağları ile İlgili Suçlar, Planlama Uzmanlığı Tezi, T.C. Başbakanlık Devlet Planlama Teşkilatı Müsteşarlığı, Ankara, (2006).
  • U. Boğa, Bilişim Suçlarıyla Mücadele Yöntemleri, Uzmanlık Tezi, T.C. Radyo Televizyon Üst Kurulu, Ankara (2011).
  • T.C. Adalet Bakanlığı, 2010-2014 Stratejik Plan, Adalet Bakanlığı, Ankara, (2010).
  • Emniyet Genel Müdürlüğü, 2009-2013 Stratejik Plan, Emniyet Genel Müdürlüğü, Ankara, (2009).
  • Emniyet Genel Müdürlüğü, 2015 Yılı Performans Programı Strateji Raporu, İçişleri Bakanlığı, Ankara, (2015).
  • Emniyet Genel Müdürlüğü, 2012 Yılı Performans Programı, Emniyet Genel Müdürlüğü, Ankara, (2012).
  • TÜBİTAK, Siber Suçlarla Mücadelede TÜBİTAK ve Emniyet İşbirliği, https://www.tubitak.gov.tr/tr/haber/siber-suclarla-mucadelede-tubitak-ve-emniyet-isbirligi, (Erişim tarihi: 10th of July, 2015).
  • T.C. İçişleri Bakanlığı, 2015 Yılı Performans Programı Strateji Raporu, İçişleri Bakanlığı, Ankara, (2015).
  • T.C. İçişleri Bakanlığı, 2010-2014 Stratejik Plan, İçişleri Bakanlığı, Ankara, (2010).
  • TÜBİTAK Bilgem Siber Güvenlik Enstitüsü, http://sge.bilgem.tubitak.gov.tr/ (Erişim tarihi: 13th of July, 2015).
  • Jandarma Genel Komutanlığı, 2013 Yılı Faaliyet Raporu, Jandarma Genel Komutanlığı, Ankara, (2013).
  • Jandarma Genel Komutanlığı, 2014 Yılı Faaliyet Raporu, Jandarma Genel Komutanlığı, Ankara, (2014).

Digital Forensic Education Importance for Institutions

Yıl 2016, Cilt: 4 Sayı: 2, 395 - 402, 06.03.2016

Öz

In parallel to development in technology, information technology crimes are increasing and impacting life of society negatively. Infrastructure work which is necessary to struggle with crimes committed via digital resources is inadequate. Countries which effected from these mentioned crimes realized the importance of this study field and gave place digital forensics and cybercrime concepts in education curriculum. But, examining processes after and before information technology crimes revealed the necessity of a new branch of science. Digital forensic engineering department is a new discipline which exists in a lot of countries to struggle with cybercrimes. In this study, view point of corporations of our country to information crimes and security presented and importance of digital forensics engineering education showed.

Kaynakça

  • L. Zhijun, W. Ning, Developing a Computer Forensics Program in Police Higher Education, 4th International Conference on Computer Science & Education, Nanning-China , (2009) 1436.
  • J. Swartz, http://www.usatoday.com/tech/news/techinnovations/2006-06-05-digital-forensics_x.htm?POE=TECISVA (Erişim tarihi: 15th of December, 2015).
  • Türkiye İstatistik Kurumu, http://www.tuik.gov.tr/PreHaberBultenleri.do?id=16198 (Erişim tarihi: 11th of May, 2015).
  • Adalet Bakanlığı, http://www.abgm.adalet.gov.tr/pdf/KANUN.pdf (Erişim tarihi: 10th of July, 2015).
  • O. Turhan, Bilgisayar Ağları ile İlgili Suçlar, Planlama Uzmanlığı Tezi, T.C. Başbakanlık Devlet Planlama Teşkilatı Müsteşarlığı, Ankara, (2006).
  • U. Boğa, Bilişim Suçlarıyla Mücadele Yöntemleri, Uzmanlık Tezi, T.C. Radyo Televizyon Üst Kurulu, Ankara (2011).
  • T.C. Adalet Bakanlığı, 2010-2014 Stratejik Plan, Adalet Bakanlığı, Ankara, (2010).
  • Emniyet Genel Müdürlüğü, 2009-2013 Stratejik Plan, Emniyet Genel Müdürlüğü, Ankara, (2009).
  • Emniyet Genel Müdürlüğü, 2015 Yılı Performans Programı Strateji Raporu, İçişleri Bakanlığı, Ankara, (2015).
  • Emniyet Genel Müdürlüğü, 2012 Yılı Performans Programı, Emniyet Genel Müdürlüğü, Ankara, (2012).
  • TÜBİTAK, Siber Suçlarla Mücadelede TÜBİTAK ve Emniyet İşbirliği, https://www.tubitak.gov.tr/tr/haber/siber-suclarla-mucadelede-tubitak-ve-emniyet-isbirligi, (Erişim tarihi: 10th of July, 2015).
  • T.C. İçişleri Bakanlığı, 2015 Yılı Performans Programı Strateji Raporu, İçişleri Bakanlığı, Ankara, (2015).
  • T.C. İçişleri Bakanlığı, 2010-2014 Stratejik Plan, İçişleri Bakanlığı, Ankara, (2010).
  • TÜBİTAK Bilgem Siber Güvenlik Enstitüsü, http://sge.bilgem.tubitak.gov.tr/ (Erişim tarihi: 13th of July, 2015).
  • Jandarma Genel Komutanlığı, 2013 Yılı Faaliyet Raporu, Jandarma Genel Komutanlığı, Ankara, (2013).
  • Jandarma Genel Komutanlığı, 2014 Yılı Faaliyet Raporu, Jandarma Genel Komutanlığı, Ankara, (2014).
Toplam 16 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Mühendislik
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Erhan Akbal

Fatma Güneş Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 6 Mart 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 4 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Akbal, E., & Güneş, F. (2016). Adli Bilişim Mühendisliği Eğitiminin Kurumlar Açısında Önemi. Duzce University Journal of Science and Technology, 4(2), 395-402.
AMA Akbal E, Güneş F. Adli Bilişim Mühendisliği Eğitiminin Kurumlar Açısında Önemi. DÜBİTED. Mart 2016;4(2):395-402.
Chicago Akbal, Erhan, ve Fatma Güneş. “Adli Bilişim Mühendisliği Eğitiminin Kurumlar Açısında Önemi”. Duzce University Journal of Science and Technology 4, sy. 2 (Mart 2016): 395-402.
EndNote Akbal E, Güneş F (01 Mart 2016) Adli Bilişim Mühendisliği Eğitiminin Kurumlar Açısında Önemi. Duzce University Journal of Science and Technology 4 2 395–402.
IEEE E. Akbal ve F. Güneş, “Adli Bilişim Mühendisliği Eğitiminin Kurumlar Açısında Önemi”, DÜBİTED, c. 4, sy. 2, ss. 395–402, 2016.
ISNAD Akbal, Erhan - Güneş, Fatma. “Adli Bilişim Mühendisliği Eğitiminin Kurumlar Açısında Önemi”. Duzce University Journal of Science and Technology 4/2 (Mart 2016), 395-402.
JAMA Akbal E, Güneş F. Adli Bilişim Mühendisliği Eğitiminin Kurumlar Açısında Önemi. DÜBİTED. 2016;4:395–402.
MLA Akbal, Erhan ve Fatma Güneş. “Adli Bilişim Mühendisliği Eğitiminin Kurumlar Açısında Önemi”. Duzce University Journal of Science and Technology, c. 4, sy. 2, 2016, ss. 395-02.
Vancouver Akbal E, Güneş F. Adli Bilişim Mühendisliği Eğitiminin Kurumlar Açısında Önemi. DÜBİTED. 2016;4(2):395-402.