Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Bisiklet Ulaşımı Planlaması Bilecik Örneği

Yıl 2016, Cilt: 4 Sayı: 2, 625 - 633, 11.03.2016

Öz

Bu çalışmada, dünyada önemli bir ulaşım türü olarak kabul edilen bisiklet ulaşımının Türkiye’deki planlama sürecini, uygulama şartlarını Bilecik örneğinde açıklanmaya çalışılmıştır. Çalışmada ilk olarak, Türkiye’de bisiklet planları ya da ulaşım planları içinde bisikletle ilgili düzenleme önerileri araştırılmıştır. Türkiye’de bisiklet planları ya da ulaşım planları içerisinde bisiklet için ayrılmış özel bölümler son derece az ve kısıtlıdır. Bununla birlikte bisiklet ulaşımının diğer alternatif ulaşım türleri arasındaki yerine değinilmiş, Türkiye’deki ve dünyadaki çeşitli uygulamalar incelenmiş ve diğer ulaşım türlerini tamamlayıcı yönleri belirtilmiştir. Çalışmada Bilecik’te ulaşım planları içinde bisiklet kullanımının yaygınlığı araştırılmış ve yapılması planlanan yatırımlar ve çeşitli önerilerde bulunulmuştur. Bilecik kent merkezinde bisiklet kullanımına etki eden faktörler araştırılmıştır. Çalışma alanı olarak kent merkezinde zor bir topografyanın olması bisiklet kullanımını zorlaştırmaktadır. Bunun yanı sıra kent merkezi ile mesire alanları ve üniversite yerleşkesinin şehir dışında olması bisiklet kullanımı için önemli bir gereksinim ortaya koymuştur.  Çalışmada, kentsel ulaşım planında bisiklet ulaşımı ile ilgili alınması gereken kararlara planlamada nelere dikkat edilmesi gerektiği ortaya koyulmuştur. Araştırmanın hedefi, özellikle çağdaş ulaştırma politikalarının bir parçası olan bisiklet kullanımının artırılmasına yönelik engellerin belirlenmesi, bunu ortadan kaldıracak önerilerin ortaya konmasıdır

Kaynakça

  • T. Hyodosuzuki, K. Takahashi Pedestrian and Bicycle Transportatıon Research (1705) (2000) 70.
  • Anonim, http:// architecturmuseum.ub.tu-berlin.de (Erişim tarihi: 20th of March, 2015).
  • H. Kaplan, H. Ulvi, Ekolojik kentsel ulaşımda bisikletin yeri, bu bağlamda Avrupa kentlerinden örneklerin incelenmesi, Dünya Bisiklet Günü Sempozyumu Bildirileri, Konya-Türkiye, (2005) 3.
  • H. Knoflacher, Fuβgeher- und Fahrradverkehr Planungsprinzipien, Böhlau Verlag, Wien, (1995) 189.
  • Kontiv 82, Kontinuierliche Erhebung zum Verkehrsverhalten, Tabellenband II, Sozialdata, München. (1984)
  • G. Lindsey, D.B.L. Nguyen Journal of Urban Planning and Development-ASCE 130(4) (2004) 213.
  • C. McCahill, N.W. Garrick Transportation Research Record (2074) (2008) 46.
  • K. Mert, Konya’da bisiklet ulaşımı-planlama ve uygulama sürecinin incelenmesi, Yüksek Lisans Tezi, G.Ü.F.B.E. Trafik Planlaması ve Uygulaması Anabilim Dalı, Ankara-Türkiye, (2008).
  • P. Newman, J.Kenworthy Island Press 82 (1999) 3.
  • E. Dabbour, S.M. Easa Canadian Journal of Civil Engıneering 35(10) (2008) 1025.
  • L. Glowacki, W. Tracz Sylwan 152(6) (2008) 44.
  • M. Özalp Türkiye’de kentsel ulaşım planlaması çalışmalarında benimsenen yaklaşımlar: sorunlar ve çözüm önerileri, Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara-Türkiye. (2007).
  • M. Özalp, E.V. Öcalır ODTÜ Mimarlık Fakültesi Dergisi 25(2) (2008) 71.
  • J. Pucher, R. Buehler Transportation Research Record (2074) (2008) 58.
  • Anonim, http://tüik.gov.tr (Erişim tarihi: 20th of March, 2015).
  • Anonim, http://bilecik.bel.tr (Erişim tarihi: 20th of March, 2015).
  • .

A Case Study: Bicycle Transportation in Bilecik

Yıl 2016, Cilt: 4 Sayı: 2, 625 - 633, 11.03.2016

Öz

In this study, the planning and application processes and the related problems of use of bicycle transportation as a worldwide accepted its importance in other transportation mode, are examined in the case of Bilecik, Turkey. The bicycle plans for cities and the role of bicycle transportation in transport plans in Turkey have been examined in the paper; where the parts referring to bicycle transport in transportation plans are very limited.In the study, importance of bicycles transport plans in Bilecik researched and planned investments are done and various proposals have been made. It was invastigated which factors affecting the use of bicycle transportation in the town of Bilecik .Bicycle transportation is difficult to use because of rough topography makes in the city center. Bicycle transportation has revealed an important requirement for between the city center with recreational areas and college campuses transportation. In conclusion bicycle transportation, decisions to be taken regarding in the urban transport plan should be paid attention to what was set out in the planning. The aim of the research, increasing the use of modern transport policy which is part of bicycle transport and identify some suggestions to eliminate of barriers to these problems. 

Kaynakça

  • T. Hyodosuzuki, K. Takahashi Pedestrian and Bicycle Transportatıon Research (1705) (2000) 70.
  • Anonim, http:// architecturmuseum.ub.tu-berlin.de (Erişim tarihi: 20th of March, 2015).
  • H. Kaplan, H. Ulvi, Ekolojik kentsel ulaşımda bisikletin yeri, bu bağlamda Avrupa kentlerinden örneklerin incelenmesi, Dünya Bisiklet Günü Sempozyumu Bildirileri, Konya-Türkiye, (2005) 3.
  • H. Knoflacher, Fuβgeher- und Fahrradverkehr Planungsprinzipien, Böhlau Verlag, Wien, (1995) 189.
  • Kontiv 82, Kontinuierliche Erhebung zum Verkehrsverhalten, Tabellenband II, Sozialdata, München. (1984)
  • G. Lindsey, D.B.L. Nguyen Journal of Urban Planning and Development-ASCE 130(4) (2004) 213.
  • C. McCahill, N.W. Garrick Transportation Research Record (2074) (2008) 46.
  • K. Mert, Konya’da bisiklet ulaşımı-planlama ve uygulama sürecinin incelenmesi, Yüksek Lisans Tezi, G.Ü.F.B.E. Trafik Planlaması ve Uygulaması Anabilim Dalı, Ankara-Türkiye, (2008).
  • P. Newman, J.Kenworthy Island Press 82 (1999) 3.
  • E. Dabbour, S.M. Easa Canadian Journal of Civil Engıneering 35(10) (2008) 1025.
  • L. Glowacki, W. Tracz Sylwan 152(6) (2008) 44.
  • M. Özalp Türkiye’de kentsel ulaşım planlaması çalışmalarında benimsenen yaklaşımlar: sorunlar ve çözüm önerileri, Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara-Türkiye. (2007).
  • M. Özalp, E.V. Öcalır ODTÜ Mimarlık Fakültesi Dergisi 25(2) (2008) 71.
  • J. Pucher, R. Buehler Transportation Research Record (2074) (2008) 58.
  • Anonim, http://tüik.gov.tr (Erişim tarihi: 20th of March, 2015).
  • Anonim, http://bilecik.bel.tr (Erişim tarihi: 20th of March, 2015).
  • .
Toplam 17 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Mühendislik
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Hasan Bozkurt

Yayımlanma Tarihi 11 Mart 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 4 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Bozkurt, H. (2016). Bisiklet Ulaşımı Planlaması Bilecik Örneği. Düzce Üniversitesi Bilim Ve Teknoloji Dergisi, 4(2), 625-633.
AMA Bozkurt H. Bisiklet Ulaşımı Planlaması Bilecik Örneği. DÜBİTED. Mart 2016;4(2):625-633.
Chicago Bozkurt, Hasan. “Bisiklet Ulaşımı Planlaması Bilecik Örneği”. Düzce Üniversitesi Bilim Ve Teknoloji Dergisi 4, sy. 2 (Mart 2016): 625-33.
EndNote Bozkurt H (01 Mart 2016) Bisiklet Ulaşımı Planlaması Bilecik Örneği. Düzce Üniversitesi Bilim ve Teknoloji Dergisi 4 2 625–633.
IEEE H. Bozkurt, “Bisiklet Ulaşımı Planlaması Bilecik Örneği”, DÜBİTED, c. 4, sy. 2, ss. 625–633, 2016.
ISNAD Bozkurt, Hasan. “Bisiklet Ulaşımı Planlaması Bilecik Örneği”. Düzce Üniversitesi Bilim ve Teknoloji Dergisi 4/2 (Mart 2016), 625-633.
JAMA Bozkurt H. Bisiklet Ulaşımı Planlaması Bilecik Örneği. DÜBİTED. 2016;4:625–633.
MLA Bozkurt, Hasan. “Bisiklet Ulaşımı Planlaması Bilecik Örneği”. Düzce Üniversitesi Bilim Ve Teknoloji Dergisi, c. 4, sy. 2, 2016, ss. 625-33.
Vancouver Bozkurt H. Bisiklet Ulaşımı Planlaması Bilecik Örneği. DÜBİTED. 2016;4(2):625-33.