Globalleşen dünyamızda internet, güncel yaşamımızın vazgeçilmez bir parçası haline gelmiş ve giderek daha
yaygın bir kullanım alanı bulmaya başlamıştır. Bu sayede işletmelerin ulusal ve uluslararası pazarlara çıkması da
kolaylaşmıştır. Zamandan ve mekândan bağımsız olarak dünyanın her yerinde müşterilere alışveriş olanağı
sağlayan Elektronik Ticaret (E-Ticaret) hemen hemen her alanda kullanım imkânı bulabilmiştir. Bu alanlarından
biriside mobilya sektörüdür. Bu çalışmada Türkiye mobilya endüstrisinde E-Ticaret’te meydana gelen gelişmeler
ve sektörde yer alan işletmelere ilişkin değişimler incelenmiş, mobilya sektöründe E-Ticaret ile doğrudan veya
dolaylı olarak ilgili olan veriler değerlendirilmiştir. Elde edilen değerlendirmeler neticesinde mobilya sektörüne
ilişkin GZFT analizi yapılmış ve E-Ticaret’e girmek isteyen işletmelere çeşitli önerilerde bulunulmuştur.
In our globalizing world the internet has become an indispensable part of our daily lives and gradually began to
be used more widely. This made it easier for businesses to penetrate into national and international markets.
Electronic Commerce (E-Commerce), which provides shopping opportunities to customers anywhere in the
world, independent of time and space, has started to be used almost in any field. One of these areas is the
furniture sector. In this study, developments in E-Commerce in the Turkish furniture industry and changes
related to enterprises in the sector have been examined and the data relating directly or indirectly to E-Commerce
in the furniture sector have been evaluated. As a result, a SWOT analysis of the furniture sector and various
suggestions have been made to businesses that want to enter E-Commerce.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Mühendislik |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ocak 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 7 Sayı: 1 |