Öz
Öğrencilerin algoritmik düşünme ve programlama yetenekleri, okullarda ve üniversitelerde teknolojik eğitim programlarında tartışmalı ve popüler bir konudur. İyi bir matematiksel ve analitik geçmişe sahip olmayan öğrenciler, bilgisayar programlamayı öğrenmede zorluklar yaşayabilir. Dahası, programlama öğrenme, bireyin sözde algoritma kodu ile kaynak kodu arasında bağlantı kurması için oldukça zordur. Başka bir problem, bir program kodu yazmak için gereken zamandır. Bu problemi çözmek için öğrencilere sözde kod ile kaynak kod arasındaki ilişkiyi analiz etme ve fark etme konusunda eğitim veren bazı araçlar vardır. Bu çalışmada, Türkçe sözde kodlardan LSTM tabanlı kaynak kod üreteci olan bir derin öğrenme yöntemi önerilmiştir. Bu amaçla, Uzun-Kısa Süreli Bellek (LSTM)'i eğitmek için veri seti olarak meslek yüksek okulundaki programlamaya giriş dersi sınavları kullanılmıştır. Kullanıcılar bir Türkçe sözde algoritma kodunu sorguladığında C # kaynak kodu üretilmektedir. Önerilen sistemin başarısını ölçmek için üretilen kaynak kodu ve öğretim elemanının kaynak kodu metin benzerlik yöntemleri ile analiz edilmiştir. Sonuçlar, önerilen sistemin öğrencilerin temel programlama becerilerini öğrenmeleri için yararlı olduğunu göstermektedir.