Son yıllarda, endüstride kullanılan değişken hızlı tahrik sistemlerinde verimliliği artırma ihtiyacını karşılamak için sürekli mıknatıslı senkron motor (PMSM) kullanımı hızla artmaktadır. Bu makalede PMSM tabanlı hız kontrol sistemlerinin performansının artırılması hedeflenmektedir. Bu amaçla, uygun kesirli oransal-integral (CFOPI) tabanlı PMSM hız kontrolörü tasarlanmıştır. CFOPI kontrolör katsayıları kp, ki ve γ yanıt yüzey metodu (RSM) kullanılarak optimize edilmiştir. Önerilen sistemin başarısının kanıtlanması için CFOPI ve tamsayılı PI (IOPI) kontrolörler aynı simülasyon modeli üzerinde test edilmiş ve sonuçları karşılaştırılmıştır. Önerilen yöntem klasik kesirli kontrolörlere göre daha az hesaplama yüküne sahiptir ve değişken referanslı PMSM hız izleme sistemleri için daha dayanıklı performans sağlamaktadır. CFOPI kontrolörü, PMSM kullanan endüstriyel değişken hızlı tahrik sistemlerinin performansını ve kararlılığını artırmak için kolaylıkla uygulanabilir.
Kesirli analiz Yanıt yüzeyi metodu Sabit mıknatıslı motorlar Değişken hızlı sürücüler
The use of permanent magnet synchronous motor (PMSM) is increasing rapidly to meet the need to increase efficiency in variable speed drive systems used in the industry, in recent years. This paper aims to improve the speed control performance of the PMSM based systems. To achieve this, a PMSM speed controller is designed based on the conformable fractional order proportional integral (CFOPI) method. CFOPI controller coefficients kp, ki and γ are optimized using response surface method (RSM). To validate the success of the proposed scheme, the CFOPI controller and the integer order PI (IOPI) controller are tested under the same simulation model and the results are compared. The proposed method grants robust performance with less computational load then the classical fractional order controllers for variable referenced PMSM speed tracking systems. The CFOPI controller can be applied easily for industrial variable speed drive systems which is using PMSM to improve the performance and stability of the systems.
fractional calculus Response surface methodology Permanent magnet motors Variable speed drives
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Mühendislik |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Mayıs 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 9 Sayı: 3 - Ek Sayı |