BibTex RIS Kaynak Göster

AVRUPA ÜLKELERİNDE ve TÜRKİYE’DE YÜKSEKÖĞRETİME GİRİŞ SİSTEMLERİ

Yıl 2013, Cilt: 2 Sayı: 5 - Yıl:2013 Sayı: 5, 64 - 77, 01.09.2013

Öz

Dünyanın birçok ülkesinde yükseköğretim talebi sürekli olarak artmaktadır. Bu artışın nedenleri arasında yaşam
düzeyinin yükselmesi, ilk- orta öğretimde giderek daha fazla öğrencinin yükseköğretim aşamasına ulaşması,
bilimsel ve teknik ilerleme sonucunda düşük kademe eğitiminin günümüzde aşırı derecede karmaşıklaşan
hayatın gereklerini karşılamada yeterli olmaması ve özellikle diğer eğitim seviyelerine göre yükseköğretimin
bireylere daha fazla kazanç sağlaması gösterilmektedir. Yükseköğretim kurum sayısı ve kontenjanı ile ifade
edilen yükseköğretim arzının arttırılamaması, oldukça rekabetçi bir giriş sisteminin geliştirilmesine neden olmuştur.
Bu giriş sistemleri, adaylar arasından elemeyi sağlayan alternatif çözüm yolu olarak her ülkede farklı
uygulanmaktadır.
Bu çalışmanın amacı, teknik bir çerçevede Türkiye’de ve bazı ülkelerde yükseköğretime giriş sistemlerinin
karşılaştırılmasını sağlamaktır. Çalışmanın sonucunda, tek bir giriş sisteminin olmadığı, ülkelere göre değişen
biçimlerde yükseköğretim kurumlarına kayıt yapıldığı görülmüştür

ENTRY SYSTEMS OF HİGHER EDUCATİON İN EUROPEAN COUNTRYS AND TURKEY

Yıl 2013, Cilt: 2 Sayı: 5 - Yıl:2013 Sayı: 5, 64 - 77, 01.09.2013

Öz

Demand of higher education has been increasing in many countries. Reasons for this demand are increases in
living standarts, attainment of more students from primary and secondary schools and insufficiency of lower
level schools for complexity of life and income. Number of higher education institutions, limited quota of
universities and demand for education cause a competition in entry system. These systems are implemented in
various countries eliminating candidates as an alternative solution.
This study aims to compare entry systems of higher education in Turkey and some of countries. As a result, it is
seen that there is not a standart entry system and it varies according to student registration of universities.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA92UU63VE
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Filiz Gölpek

Kenan Uğurlugelen Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Eylül 2013
Gönderilme Tarihi 1 Eylül 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 2 Sayı: 5 - Yıl:2013 Sayı: 5

Kaynak Göster

APA Gölpek, F., & Uğurlugelen, K. (2013). AVRUPA ÜLKELERİNDE ve TÜRKİYE’DE YÜKSEKÖĞRETİME GİRİŞ SİSTEMLERİ. Dicle Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 2(5), 64-77.
AMA Gölpek F, Uğurlugelen K. AVRUPA ÜLKELERİNDE ve TÜRKİYE’DE YÜKSEKÖĞRETİME GİRİŞ SİSTEMLERİ. Dicle Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. Eylül 2013;2(5):64-77.
Chicago Gölpek, Filiz, ve Kenan Uğurlugelen. “AVRUPA ÜLKELERİNDE Ve TÜRKİYE’DE YÜKSEKÖĞRETİME GİRİŞ SİSTEMLERİ”. Dicle Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 2, sy. 5 (Eylül 2013): 64-77.
EndNote Gölpek F, Uğurlugelen K (01 Eylül 2013) AVRUPA ÜLKELERİNDE ve TÜRKİYE’DE YÜKSEKÖĞRETİME GİRİŞ SİSTEMLERİ. Dicle Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 2 5 64–77.
IEEE F. Gölpek ve K. Uğurlugelen, “AVRUPA ÜLKELERİNDE ve TÜRKİYE’DE YÜKSEKÖĞRETİME GİRİŞ SİSTEMLERİ”, Dicle Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, c. 2, sy. 5, ss. 64–77, 2013.
ISNAD Gölpek, Filiz - Uğurlugelen, Kenan. “AVRUPA ÜLKELERİNDE Ve TÜRKİYE’DE YÜKSEKÖĞRETİME GİRİŞ SİSTEMLERİ”. Dicle Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 2/5 (Eylül 2013), 64-77.
JAMA Gölpek F, Uğurlugelen K. AVRUPA ÜLKELERİNDE ve TÜRKİYE’DE YÜKSEKÖĞRETİME GİRİŞ SİSTEMLERİ. Dicle Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2013;2:64–77.
MLA Gölpek, Filiz ve Kenan Uğurlugelen. “AVRUPA ÜLKELERİNDE Ve TÜRKİYE’DE YÜKSEKÖĞRETİME GİRİŞ SİSTEMLERİ”. Dicle Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, c. 2, sy. 5, 2013, ss. 64-77.
Vancouver Gölpek F, Uğurlugelen K. AVRUPA ÜLKELERİNDE ve TÜRKİYE’DE YÜKSEKÖĞRETİME GİRİŞ SİSTEMLERİ. Dicle Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2013;2(5):64-77.

                                                                                                                                32482     32483


Bu dergide yayınlanan tüm çalışmalar, Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0) License kapsamında lisanslanmıştır.