Giriş: Bireyleri spora katılıma motive eden birçok neden bulunmakta olup, spora katılmaları ve sürdürmeleri için katılım motivasyonlarının araştırılması gereklidir. Bu çalışmanın amacı, ortaöğretim kurumu öğrencilerinin spor yarışmalarına katılım motivasyonlarını araştırmak, farklı değişkenlere göre ortaöğretim kurumu öğrencilerinin motivasyon durumunu analiz etmektir. Bu doğrultuda cinsiyet, okul türü, sınıf, spor branşı, akademik başarı, tesis ve malzeme durumuna göre motivasyon durumları araştırılmıştır. Yöntem: Araştırmada, mevcut durumu ortaya koymayı amaçlayan betimsel tarama yöntemi kullanılmıştır. Örneklem, Isparta il merkezinde 1. Eğitim bölgesinde bulunan ve devlet okulu olan Anadolu liseleri, fen/sosyal bilimleri liseleri ve meslek liselerinde öğrenim gören 3800 öğrenciden rastgele seçim yöntemi ile ulaşılan 650 öğrenciden oluşmuştur. Sonuçlar: Cinsiyet, okul türü, spor branşı ve akademik başarı durumuna göre alt boyutlar ve ölçek toplamında anlamlı ilişki tespit edilirken, sınıf değişkenine göre ilgi alt boyutu ve ölçek toplamında anlamlı ilişki tespit edilmezken, katılım boyutunda olduğu, tesis ve malzeme durumuna göre ise mevcut durumun tam aksine ilgi alt boyutu ve ölçek toplamında anlamlı ilişki var iken katılım alt boyutunda olmadığı görülmüştür. Sonuç olarak okul spor yarışmaları motivasyon durumu ölçeği alt boyutlarından ilgi ve katılım ile motivasyon toplam puanının ortalama değerlerde olduğu anlaşılmıştır.
| Birincil Dil | Türkçe |
|---|---|
| Konular | Egzersiz ve Spor Bilimleri (Diğer) |
| Bölüm | Araştırma Makaleleri |
| Yazarlar | |
| Yayımlanma Tarihi | 31 Ekim 2025 |
| Gönderilme Tarihi | 14 Şubat 2025 |
| Kabul Tarihi | 2 Eylül 2025 |
| Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 5 Sayı: 2 |