Bu araştırmanın amacı, 6. sınıf öğrencilerinin fen bilimleri dersi kapsamında kullanılan teknolojik araç-gereçler ve fen bilimleri dersinde teknolojik tasarım yapma hakkındaki görüşlerini belirlemektir. Milli Eğitim Bakanlığı’na (MEB) bağlı bir ortaokulda öğrenim gören 12 6. sınıf öğrencisi araştırmanın çalışma grubunu oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından geliştirilen “Görüşme Formu” kullanılmıştır. Verilerin analizinde içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Sonuçlar genel olarak incelendiğinde, öğrenciler teknolojik araç-gereç olarak en çok bilgisayar, akıllı tahta, tablet, televizyon ve mikroskobu kullandıklarını, bunun yanı sıra iskelet, teleskop, röntgen cihazı gibi araç-gereçleri de kullanmak istediklerini söylemişlerdir. Ayrıca teknolojik araç-gereçleri kullanmanın bilgileri daha kalıcı şekilde öğrendiklerini dile getirmişlerdir. Bu sonuçlar ışığında öğretmenlerin teknolojik araç-gereçleri daha sık kullanmaları ve öğrencinin keşfederek öğreneceği bir ortam sağlaması önerilmiştir. Araştırmacılar için ise veri toplama aracı, çalışma grubu ve zamansal değişikliğe gidilebilecekleri önerilmiştir.
Fen Bilimleri Öğrenci Görüşleri Teknoloji Teknoloji Kullanımı Teknolojik Tasarım
Fen Bilimleri Öğrenci Görüşleri Teknoloji Teknoloji Kullanımı Teknolojik Tasarım
Fen Bilimleri Öğrenci Görüşleri Teknoloji Teknoloji Kullanımı Teknolojik Tasarım
Fen Bilimleri Öğrenci Görüşleri Teknoloji Teknoloji Kullanımı Teknolojik Tasarım
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 21 Haziran 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 |