Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

FEN BİLİMLERİ DERSİ KAPSAMINDA KULLANILAN TEKNOLOJİK ARAÇ-GEREÇLER HAKKINDA 6. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN GÖRÜŞLERİ

Yıl 2023, , 67 - 82, 30.06.2023
https://doi.org/10.58853/dumad.1233594

Öz

Bu araştırmanın amacı, 6. sınıf öğrencilerinin fen bilimleri dersi kapsamında kullanılan teknolojik araç-gereçler ve fen bilimleri dersinde teknolojik tasarım yapma hakkındaki görüşlerini belirlemektir. Milli Eğitim Bakanlığı’na (MEB) bağlı bir ortaokulda öğrenim gören 12 6. sınıf öğrencisi araştırmanın çalışma grubunu oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından geliştirilen “Görüşme Formu” kullanılmıştır. Verilerin analizinde içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Sonuçlar genel olarak incelendiğinde, öğrenciler teknolojik araç-gereç olarak en çok bilgisayar, akıllı tahta, tablet, televizyon ve mikroskobu kullandıklarını, bunun yanı sıra iskelet, teleskop, röntgen cihazı gibi araç-gereçleri de kullanmak istediklerini söylemişlerdir. Ayrıca teknolojik araç-gereçleri kullanmanın bilgileri daha kalıcı şekilde öğrendiklerini dile getirmişlerdir. Bu sonuçlar ışığında öğretmenlerin teknolojik araç-gereçleri daha sık kullanmaları ve öğrencinin keşfederek öğreneceği bir ortam sağlaması önerilmiştir. Araştırmacılar için ise veri toplama aracı, çalışma grubu ve zamansal değişikliğe gidilebilecekleri önerilmiştir.

Kaynakça

  • Demirel, Ö. (1993). Eğitim terimleri sözlüğü. Ankara: Usem Yayınları.
  • Galbraith, J. K. (1967). The new industrial state. New Jersey: Princeton University Press.
  • Kılıç, S. (2013). Örnekleme yöntemleri. Journal of Mood Disorders, 3(1), 44-46.
Yıl 2023, , 67 - 82, 30.06.2023
https://doi.org/10.58853/dumad.1233594

Öz

Kaynakça

  • Demirel, Ö. (1993). Eğitim terimleri sözlüğü. Ankara: Usem Yayınları.
  • Galbraith, J. K. (1967). The new industrial state. New Jersey: Princeton University Press.
  • Kılıç, S. (2013). Örnekleme yöntemleri. Journal of Mood Disorders, 3(1), 44-46.

OPINIONS OF 6TH GRADE STUDENTS ABOUT THE TECHNOLOGICAL TOOLS USED IN THE SCOPE OF THE SCIENCE COURSE

Yıl 2023, , 67 - 82, 30.06.2023
https://doi.org/10.58853/dumad.1233594

Öz

Kaynakça

  • Demirel, Ö. (1993). Eğitim terimleri sözlüğü. Ankara: Usem Yayınları.
  • Galbraith, J. K. (1967). The new industrial state. New Jersey: Princeton University Press.
  • Kılıç, S. (2013). Örnekleme yöntemleri. Journal of Mood Disorders, 3(1), 44-46.
Yıl 2023, , 67 - 82, 30.06.2023
https://doi.org/10.58853/dumad.1233594

Öz

Kaynakça

  • Demirel, Ö. (1993). Eğitim terimleri sözlüğü. Ankara: Usem Yayınları.
  • Galbraith, J. K. (1967). The new industrial state. New Jersey: Princeton University Press.
  • Kılıç, S. (2013). Örnekleme yöntemleri. Journal of Mood Disorders, 3(1), 44-46.
Toplam 3 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Aslıhan Şenol 0000-0002-5232-6577

İbrahim Özkurt 0000-0002-0551-900X

Eser Ültay 0000-0001-6839-6361

Erken Görünüm Tarihi 21 Haziran 2023
Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023

Kaynak Göster

APA Şenol, A., Özkurt, İ., & Ültay, E. (2023). FEN BİLİMLERİ DERSİ KAPSAMINDA KULLANILAN TEKNOLOJİK ARAÇ-GEREÇLER HAKKINDA 6. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN GÖRÜŞLERİ. Dünya Multidisipliner Araştırmalar Dergisi, 6(1), 67-82. https://doi.org/10.58853/dumad.1233594


ÖRNEK MAKALE ŞABLONU DÜMAD DÜNYA MULTİDİSİPLİNER ARAŞTIRMALAR DERGİSİ

Yukarıdaki örnek makaleyi bilgisayarınıza indirip, şablonunu kendi makalenize uyarlayabilirsiniz.

Telif Hakkı Devri Formu imzalanıp, (taratılıp veya resim jpg. vs olabilir) makale başvuru esnasında Dergi sistemine yüklenmelidir.