Bu araştırmanın
amacı öğrencilerin etnosentrik eğilimlerinin Düzce Üniversitesinin marka
kişilik algılamalarında bir etkisi olup olmadığını öğrenmektir. Araştırmanın
evreni Düzce Üniversitesinde eğitim gören öğrencilerden oluşmaktadır. Kolayda
örnekleme yöntemine göre 400 anket uygulanmıştır. Veri toplama yöntemi olarak
yapılandırılmış anket tekniği uygulanmış olup, ankette Aksoy ve Özsomer’in 4
boyut ve 39 maddeden oluşan Marka Kişilik Ölçeği ile 17 ifadeden oluşan
Etnosetnrizm Ölçeği (CETSCALE) kullanılmıştır. Her iki ölçekte hem ulusal hem
de uluslararası çalışmalarda kullanılmış olup, geçerlilik ve güvenirlik
düzeyleri yüksek olan ölçeklerdir. Araştırma sonucuna göre öğrencilerin
etnosentrik eğilimleri onların marka kişilik algılamalarını etkilemektedir. Ayrıca
etnosentrizm eğilimi öğrencilerin cinsiyetlerine ve eğitim düzeylerine göre
farklılaşmaktadır. Marka kişilik algılamaları da cinsiyet, medeni durum ve yaş
değişkenlerine göre değişmektedir.
etnosentrizm etnosentrizm ölçeği marka kişiliği algılama Düzce Üniversitesi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Derleme Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 9 Sayı: 2 |