Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

COMMUNICATION AND PUBLIC RELATIONS IN CIVIL SOCIETY ORGANIZATIONS IN THE PERIOD OF PANDEMIC; A CONTENT ANALYSIS FOR TTB’S TWITTER ACCOUNT

Yıl 2022, Cilt: 10 Sayı: 1, 304 - 325, 25.03.2022
https://doi.org/10.19145/e-gifder.1013229

Öz

In today's modern social structure, communication and public relations are of great importance from the point of view of non-governmental organizations. In particular, it is possible for non-governmental organizations to achieve common goals and objectives, to maintain their existing status, to create public opinion depending on experienced problems and to provide public support, but only through communication and public relations. Because of the outbreak of the Corona virus (Covid-19), communication and public relations in non-governmental organizations became even more important when the World Health Organization (who) declared a pandemic around the world. In this way, non-governmental organizations are trying to carry out communication and public relations activities with their target groups more efficiently and without interruption through online environments. From this in mind, the subject of this study has been determined as communication and public relations in non-governmental organizations during the pandemic period. The research aims to determine the role played by non-governmental organizations operating in the field of health in the Covid-19 outbreak. In this qualitative study, the concept of civil society has been discussed in detail and examined in terms of communication and public relations with the Turkish Medical Association's official Twitter account through content analysis method. As a result, in this period when communication technologies are used extensively, it has been reached that the Turkish Medical Association should adopt the “two-way communication” approa

Kaynakça

  • ANIK, Cengiz (2020). İletişime Dair Paradigmaların İşlemezliği, (Editör) Cengiz Anık, Dijital Medyanın Ekonomi Politiği, Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • ANJUM, Tanvir (2010). “Historical Trajectory of The Development of The Concept of Civil Society in Europe: From Aristotle To Gramsci”, Journal of Political Science, 17 (2), s.147-160.
  • ASLAN, Seyfettin (2010). “Sivil Toplum: Kavramsal Değişim ve Dönüşüm”, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 9 (33), s.188-212.
  • BAKAN, İsmail ve BÜYÜKBEŞE, Tuba (2004). “Örgütsel İletişim İle İş Tatmini Unsurları Arasındaki İlişkiler: Akademik Örgütler İçin Bir Alan Araştırması”, Akdeniz İ.İ.B.F. Dergisi, 7, s.1‐30.
  • BAUMAN, Zygmunt (2006). Küreselleşme, (Çev: Abdullah Yılmaz), İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • BERNAYS, L, Edward (1961). Crystallizing Public Opinion, New York: Liveright Publishing.
  • BİBER, Ayhan (2006). Sivil Toplum Örgütlerinde Halkla İlişkiler, Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • BOZTEPE, Hatun (2013). “Halkla İlişkilerin Kurum ile Hedef Kitle Arasında İlişki Oluşturma Amacı ve Kurumsal Web Sayfalarının Diyalojik Halkla İlişkiler Aracı Olarak Kullanımı”, Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 20, s.110-128.
  • CASTELLS, Manuel (2008). Enformasyon Çağı: Ekonomi, Toplum ve Kültür: Ağ Toplumunun Yükselişi, (Çev. Ebru Kılıç). İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları.
  • DIAMOND, Larry (1994). “Rethinking Civil Society: Toward Democratic Consolidation”, Journal of Democracy, 5 (3), s.4-17.
  • EDWARDS, Michael (2004). Civil Society, Cambridge: Polity Press.
  • ERDOĞAN, İrfan (2008). İletişimi Anlamak (3. Baskı), Ankara: Erk Yayınları.
  • ERDOĞAN, İrfan (2011). İletişimi Anlamak (4. Baskı), Ankara: Erk Yayınları.
  • FISKE, John (1996). İletişim Çalışmalarına Giriş, (Çev. Süleyman İrvan), Ankara: Ark Yayınları.
  • GERAY, Haluk (2017). Toplumsal Araştırmalarda Nicel ve Nitel Yöntemlere Giriş, Ankara: Ütopya Yayınevi.
  • GÖNENÇ, A, Ayşenur (2001). Sivil Toplum; Düşünsel Temelleri ve Türkiye Perspektifi, İstanbul: Altkitap Yayıncılık.
  • GÜZEL, Ebru (2016). “Dijital Kültür ve Çevrimiçi Sosyal Ağlarda Rekabetin Aktörü: “Dijital Habitus”, Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi (e-GİFDER), 4 (1), s.82-103.
  • HARRISON, Shirley (1995). Public Relations an İntroduction, London: Routledge.
  • HOFFER, Eric (2019). Kesin İnançlılar. (Çev: Erkıl Günur), İstanbul: Olvido Kitap Yayıncılık.
  • JENKINS, Henry (2006). Convergence Culture: Where Old and New Media Collide. New York and London: New York University Press.
  • KALDOR, Mary (2003). “Civil Society and Accountability”, Journal of Human Development, 4 (1), s.5-27.
  • KOCABAŞ, İsmail (2016). “Halkla İlişkiler Aracı Olarak Sosyal Medya: Arçelik ve Bosch Markalarının Kurumsal Facebook ve Twitter Hesapları Üzerine Bir İnceleme”, Selçuk İletişim, 9 (2), s.69-91.
  • KOTAN, Duygu ve ÜNÜR, Ece (2015). Siyasi Atmosfer Çerçevesinde Sivil Toplum Kuruluşlarının Gelişimi ve Günümüzdeki Yansımaları, (Editör), Emel Karayel Bilbil. Halkla İlişkiler Perspektifinden Sivil Toplum, İstanbul: Pales Yayıncılık, s.115-166.
  • KÖSEOĞLU, Özgür (2012). Halkla İlişkilerde Yeni Medyanın Kullanımı, (Editörler), Aylin Göztaş ve Füsun Topsümer. Stratejik Halkla İlişkiler Yönetimi: Araştır-Planla- Uygula-Değerlendir, Ankara: Seçkin Yayınları.
  • MARSTON, John (1963). The Nature of Public Relation, USA: McGraw Hill Book.
  • ONAT, Ferrah (2010). “Bir Halkla İlişkiler Uygulama Alanı Olarak Sosyal Medya Kullanımı: Sivil Toplum Örgütleri Üzerine Bir İnceleme”, İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi, 0 (31), s.103-121.
  • OXFORD LEARNERS DICTIONARIES (2021); https://www.oxfordlearnersdictionaries.com/definition/american_english/ngo Erişim Tarihi: 23.05.2021.
  • ÖZDEMİR, B, Pınar ve YAMANOĞLU, A, Melike (2010). Türkiye’deki Sivil Toplum Kuruluşları Web Sitelerinin Diyalojik İletişim Kapasiteleri Üzerine Bir İnceleme. 1 (2), s.3-36.
  • PELTEKOĞLU, B, Filiz (2009), Halkla İlişkiler Nedir ?, İstanbul: Beta Yayınları.
  • SAROJ, Anita ve PAL, Sukomal (2020). “Use of Social Media in Crisis Management: A Survey”, International Journal of Disaster Risk Reduction, 48, s.1-19.
  • SEO, Hyunjin., KİM, J, Young., YANG, Sung-un (2009). “Global Activism and New Media: A Study of Transnational Ngos’ Online Public Relations” Public Relations Review, 35 (2), s.123-126.
  • SİVİL TOPLUMLA İLİŞKİLER GENEL MÜDÜRLÜĞÜ; https://www.siviltoplum.gov.tr/yillara-gore-faal-dernek-sayilari, Erişim Tarihi: 23.05.2021.
  • SOYDAŞ, Nurgül (2018). #İletişim Bence, Dumandan (#) Hashtag’e İletişim. İstanbul: İnkılâp Yayınları.
  • ŞAHİN, Levent ve ÖZTÜRK, Mustafa (2008). “Küreselleşme Sürecinde Sivil Toplum Kuruluşları ve Türkiye’deki Durumu”, Sosyal Siyasal Konferansları Dergisi, 0 (54), s.3-29.
  • TAŞKIRAN, B, Hatun (2015). Sivil Topluma, Kuramsal ve Tarihsel Bakış, (Editör), Emel Karayel Bilbil. Halkla İlişkiler Perspektifinden Sivil Toplum, İstanbul: Pales Yayıncılık, s.13-68.
  • TOMLINSON, John (2013). Küreselleşme ve Kültür. (Çev: Arzu Eker), İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • TÜRK DİL KURUMU, http://www.tdk.gov.tr/, Erişim Tarihi, 06.03.2021.
  • ULUÇ, A, Vahap (2013). “Türkiye’de Sivil Toplum ve Demokrasi İlişkisi”, Cumhuriyet Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 14 (1), s.399- 418.
  • WE ARE SOCIAL; https://www.wearesocial.com/digital-2021,Erişim Tarihi: 08. 04. 2021.
  • YILDIRIM, Ali (2014). “Bir Halkla İlişkiler Aracı Olarak Twıtter: T.C. Sağlık Bakanlığı Örnek İncelemesi” Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 2 (4), s.234-253.
  • YILDIRIM, Ali ve ŞİMŞEK, Hasan (2008). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • YILDIRIM, İbrahim (2004). Demokrasi Sivil Toplum Kuruluşları ve Yönetişim. Ankara: Seçkin Yayınları.
  • YILMAZ, Malik (2018). “Sivil Toplum ve Sivil Toplum Kuruluşları: Türkiye’de Bilgi Hizmetlerine Yönelik Oluşturulmuş Stk’lar ve Bu Kuruluşlara Yönelik Bir Araştırma”, ZfWT, 10 (1), s.249-272.
  • ZILLIOĞLU, Merih (2014). İletişim Nedir?, İzmir: Cem Yayınevi.
  • ZOERAM Amani, JAWAN J, Anak, LEE, F, Yok (2010). “The Epistemology of The Concept of Civil Society in The West And Iranian Interpretations”, Canadian Social Science, 6 (4), s.42-55.

PANDEMİ DÖNEMİNDE SİVİL TOPLUM KURULUŞLARINDA İLETİŞİM VE HALKLA İLİŞKİLER; TTB’NİN TWİTTER HESABINA YÖNELİK BİR İÇERİK ANALİZİ

Yıl 2022, Cilt: 10 Sayı: 1, 304 - 325, 25.03.2022
https://doi.org/10.19145/e-gifder.1013229

Öz

Günümüzün modern toplumsal yapısı içerisinde iletişim ve halkla ilişkiler, sivil toplum kuruluşları açısından oldukça büyük bir önem taşımaktadır. Özellikle sivil toplum kuruluşlarının ortak hedef ve amaçlara ulaşabilmesi, var olan mevcut durumlarını koruyabilmesi, yaşanan problemlere bağlı olarak kamuoyu oluşturabilmesi ve kamuoyunun desteğini sağlayabilmesi, ancak iletişim ve halkla ilişkiler ile mümkün olmaktadır. Corona Virüsü (Covid-19) salgınından dolayı Dünya Sağlık Örgütü (WHO)’nün tüm dünyada pandemi ilan etmesiyle sivil toplum kuruluşlarındaki iletişim ve halkla ilişkiler daha da önem kazanmıştır. Böylelikle sivil toplum kuruluşları hedef kitleleriyle çevrim içi ortamlar aracılığıyla daha verimli ve kesintisiz şekilde iletişim ve halkla ilişkiler faaliyetleri gerçekleştirmeye çalışmaktadır. Bu düşünceden hareketle de bu çalışmanın konusu, pandemi döneminde sivil toplum kuruluşlarında iletişim ve halkla ilişkiler olarak belirlenmiştir. Araştırma, sağlık alanında faaliyet gösteren sivil toplum kuruluşlarının Covid-19 salgınında oynadığı rolü belirlemeyi amaçlamaktadır. Nitel olarak gerçekleştirilen bu çalışmada sivil toplum kavramı etraflıca ele alınmış ve TTB’nin resmi Twitter hesabı içerik analizi yöntemi ile iletişim ve halkla ilişkiler açısından irdelenmiştir. Sonuç olarak iletişim teknolojilerinin yoğun olarak kullanıldığı bu dönemde Türk Tabipler Birliği’nin kamularıyla verimli/etkin iletişim ve halkla ilişkiler faaliyetinde bulunabilmesi için “iki yönlü iletişim” anlayışını daha fazla benimsemesi gerektiğine ulaşılmıştır

Kaynakça

  • ANIK, Cengiz (2020). İletişime Dair Paradigmaların İşlemezliği, (Editör) Cengiz Anık, Dijital Medyanın Ekonomi Politiği, Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • ANJUM, Tanvir (2010). “Historical Trajectory of The Development of The Concept of Civil Society in Europe: From Aristotle To Gramsci”, Journal of Political Science, 17 (2), s.147-160.
  • ASLAN, Seyfettin (2010). “Sivil Toplum: Kavramsal Değişim ve Dönüşüm”, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 9 (33), s.188-212.
  • BAKAN, İsmail ve BÜYÜKBEŞE, Tuba (2004). “Örgütsel İletişim İle İş Tatmini Unsurları Arasındaki İlişkiler: Akademik Örgütler İçin Bir Alan Araştırması”, Akdeniz İ.İ.B.F. Dergisi, 7, s.1‐30.
  • BAUMAN, Zygmunt (2006). Küreselleşme, (Çev: Abdullah Yılmaz), İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • BERNAYS, L, Edward (1961). Crystallizing Public Opinion, New York: Liveright Publishing.
  • BİBER, Ayhan (2006). Sivil Toplum Örgütlerinde Halkla İlişkiler, Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • BOZTEPE, Hatun (2013). “Halkla İlişkilerin Kurum ile Hedef Kitle Arasında İlişki Oluşturma Amacı ve Kurumsal Web Sayfalarının Diyalojik Halkla İlişkiler Aracı Olarak Kullanımı”, Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 20, s.110-128.
  • CASTELLS, Manuel (2008). Enformasyon Çağı: Ekonomi, Toplum ve Kültür: Ağ Toplumunun Yükselişi, (Çev. Ebru Kılıç). İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları.
  • DIAMOND, Larry (1994). “Rethinking Civil Society: Toward Democratic Consolidation”, Journal of Democracy, 5 (3), s.4-17.
  • EDWARDS, Michael (2004). Civil Society, Cambridge: Polity Press.
  • ERDOĞAN, İrfan (2008). İletişimi Anlamak (3. Baskı), Ankara: Erk Yayınları.
  • ERDOĞAN, İrfan (2011). İletişimi Anlamak (4. Baskı), Ankara: Erk Yayınları.
  • FISKE, John (1996). İletişim Çalışmalarına Giriş, (Çev. Süleyman İrvan), Ankara: Ark Yayınları.
  • GERAY, Haluk (2017). Toplumsal Araştırmalarda Nicel ve Nitel Yöntemlere Giriş, Ankara: Ütopya Yayınevi.
  • GÖNENÇ, A, Ayşenur (2001). Sivil Toplum; Düşünsel Temelleri ve Türkiye Perspektifi, İstanbul: Altkitap Yayıncılık.
  • GÜZEL, Ebru (2016). “Dijital Kültür ve Çevrimiçi Sosyal Ağlarda Rekabetin Aktörü: “Dijital Habitus”, Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi (e-GİFDER), 4 (1), s.82-103.
  • HARRISON, Shirley (1995). Public Relations an İntroduction, London: Routledge.
  • HOFFER, Eric (2019). Kesin İnançlılar. (Çev: Erkıl Günur), İstanbul: Olvido Kitap Yayıncılık.
  • JENKINS, Henry (2006). Convergence Culture: Where Old and New Media Collide. New York and London: New York University Press.
  • KALDOR, Mary (2003). “Civil Society and Accountability”, Journal of Human Development, 4 (1), s.5-27.
  • KOCABAŞ, İsmail (2016). “Halkla İlişkiler Aracı Olarak Sosyal Medya: Arçelik ve Bosch Markalarının Kurumsal Facebook ve Twitter Hesapları Üzerine Bir İnceleme”, Selçuk İletişim, 9 (2), s.69-91.
  • KOTAN, Duygu ve ÜNÜR, Ece (2015). Siyasi Atmosfer Çerçevesinde Sivil Toplum Kuruluşlarının Gelişimi ve Günümüzdeki Yansımaları, (Editör), Emel Karayel Bilbil. Halkla İlişkiler Perspektifinden Sivil Toplum, İstanbul: Pales Yayıncılık, s.115-166.
  • KÖSEOĞLU, Özgür (2012). Halkla İlişkilerde Yeni Medyanın Kullanımı, (Editörler), Aylin Göztaş ve Füsun Topsümer. Stratejik Halkla İlişkiler Yönetimi: Araştır-Planla- Uygula-Değerlendir, Ankara: Seçkin Yayınları.
  • MARSTON, John (1963). The Nature of Public Relation, USA: McGraw Hill Book.
  • ONAT, Ferrah (2010). “Bir Halkla İlişkiler Uygulama Alanı Olarak Sosyal Medya Kullanımı: Sivil Toplum Örgütleri Üzerine Bir İnceleme”, İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi, 0 (31), s.103-121.
  • OXFORD LEARNERS DICTIONARIES (2021); https://www.oxfordlearnersdictionaries.com/definition/american_english/ngo Erişim Tarihi: 23.05.2021.
  • ÖZDEMİR, B, Pınar ve YAMANOĞLU, A, Melike (2010). Türkiye’deki Sivil Toplum Kuruluşları Web Sitelerinin Diyalojik İletişim Kapasiteleri Üzerine Bir İnceleme. 1 (2), s.3-36.
  • PELTEKOĞLU, B, Filiz (2009), Halkla İlişkiler Nedir ?, İstanbul: Beta Yayınları.
  • SAROJ, Anita ve PAL, Sukomal (2020). “Use of Social Media in Crisis Management: A Survey”, International Journal of Disaster Risk Reduction, 48, s.1-19.
  • SEO, Hyunjin., KİM, J, Young., YANG, Sung-un (2009). “Global Activism and New Media: A Study of Transnational Ngos’ Online Public Relations” Public Relations Review, 35 (2), s.123-126.
  • SİVİL TOPLUMLA İLİŞKİLER GENEL MÜDÜRLÜĞÜ; https://www.siviltoplum.gov.tr/yillara-gore-faal-dernek-sayilari, Erişim Tarihi: 23.05.2021.
  • SOYDAŞ, Nurgül (2018). #İletişim Bence, Dumandan (#) Hashtag’e İletişim. İstanbul: İnkılâp Yayınları.
  • ŞAHİN, Levent ve ÖZTÜRK, Mustafa (2008). “Küreselleşme Sürecinde Sivil Toplum Kuruluşları ve Türkiye’deki Durumu”, Sosyal Siyasal Konferansları Dergisi, 0 (54), s.3-29.
  • TAŞKIRAN, B, Hatun (2015). Sivil Topluma, Kuramsal ve Tarihsel Bakış, (Editör), Emel Karayel Bilbil. Halkla İlişkiler Perspektifinden Sivil Toplum, İstanbul: Pales Yayıncılık, s.13-68.
  • TOMLINSON, John (2013). Küreselleşme ve Kültür. (Çev: Arzu Eker), İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • TÜRK DİL KURUMU, http://www.tdk.gov.tr/, Erişim Tarihi, 06.03.2021.
  • ULUÇ, A, Vahap (2013). “Türkiye’de Sivil Toplum ve Demokrasi İlişkisi”, Cumhuriyet Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 14 (1), s.399- 418.
  • WE ARE SOCIAL; https://www.wearesocial.com/digital-2021,Erişim Tarihi: 08. 04. 2021.
  • YILDIRIM, Ali (2014). “Bir Halkla İlişkiler Aracı Olarak Twıtter: T.C. Sağlık Bakanlığı Örnek İncelemesi” Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 2 (4), s.234-253.
  • YILDIRIM, Ali ve ŞİMŞEK, Hasan (2008). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • YILDIRIM, İbrahim (2004). Demokrasi Sivil Toplum Kuruluşları ve Yönetişim. Ankara: Seçkin Yayınları.
  • YILMAZ, Malik (2018). “Sivil Toplum ve Sivil Toplum Kuruluşları: Türkiye’de Bilgi Hizmetlerine Yönelik Oluşturulmuş Stk’lar ve Bu Kuruluşlara Yönelik Bir Araştırma”, ZfWT, 10 (1), s.249-272.
  • ZILLIOĞLU, Merih (2014). İletişim Nedir?, İzmir: Cem Yayınevi.
  • ZOERAM Amani, JAWAN J, Anak, LEE, F, Yok (2010). “The Epistemology of The Concept of Civil Society in The West And Iranian Interpretations”, Canadian Social Science, 6 (4), s.42-55.
Toplam 45 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Çağatay Demirel 0000-0001-5147-4634

Yayımlanma Tarihi 25 Mart 2022
Gönderilme Tarihi 21 Ekim 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 10 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Demirel, Ç. (2022). PANDEMİ DÖNEMİNDE SİVİL TOPLUM KURULUŞLARINDA İLETİŞİM VE HALKLA İLİŞKİLER; TTB’NİN TWİTTER HESABINA YÖNELİK BİR İÇERİK ANALİZİ. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 10(1), 304-325. https://doi.org/10.19145/e-gifder.1013229
AMA Demirel Ç. PANDEMİ DÖNEMİNDE SİVİL TOPLUM KURULUŞLARINDA İLETİŞİM VE HALKLA İLİŞKİLER; TTB’NİN TWİTTER HESABINA YÖNELİK BİR İÇERİK ANALİZİ. e-gifder. Mart 2022;10(1):304-325. doi:10.19145/e-gifder.1013229
Chicago Demirel, Çağatay. “PANDEMİ DÖNEMİNDE SİVİL TOPLUM KURULUŞLARINDA İLETİŞİM VE HALKLA İLİŞKİLER; TTB’NİN TWİTTER HESABINA YÖNELİK BİR İÇERİK ANALİZİ”. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi 10, sy. 1 (Mart 2022): 304-25. https://doi.org/10.19145/e-gifder.1013229.
EndNote Demirel Ç (01 Mart 2022) PANDEMİ DÖNEMİNDE SİVİL TOPLUM KURULUŞLARINDA İLETİŞİM VE HALKLA İLİŞKİLER; TTB’NİN TWİTTER HESABINA YÖNELİK BİR İÇERİK ANALİZİ. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi 10 1 304–325.
IEEE Ç. Demirel, “PANDEMİ DÖNEMİNDE SİVİL TOPLUM KURULUŞLARINDA İLETİŞİM VE HALKLA İLİŞKİLER; TTB’NİN TWİTTER HESABINA YÖNELİK BİR İÇERİK ANALİZİ”, e-gifder, c. 10, sy. 1, ss. 304–325, 2022, doi: 10.19145/e-gifder.1013229.
ISNAD Demirel, Çağatay. “PANDEMİ DÖNEMİNDE SİVİL TOPLUM KURULUŞLARINDA İLETİŞİM VE HALKLA İLİŞKİLER; TTB’NİN TWİTTER HESABINA YÖNELİK BİR İÇERİK ANALİZİ”. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi 10/1 (Mart 2022), 304-325. https://doi.org/10.19145/e-gifder.1013229.
JAMA Demirel Ç. PANDEMİ DÖNEMİNDE SİVİL TOPLUM KURULUŞLARINDA İLETİŞİM VE HALKLA İLİŞKİLER; TTB’NİN TWİTTER HESABINA YÖNELİK BİR İÇERİK ANALİZİ. e-gifder. 2022;10:304–325.
MLA Demirel, Çağatay. “PANDEMİ DÖNEMİNDE SİVİL TOPLUM KURULUŞLARINDA İLETİŞİM VE HALKLA İLİŞKİLER; TTB’NİN TWİTTER HESABINA YÖNELİK BİR İÇERİK ANALİZİ”. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, c. 10, sy. 1, 2022, ss. 304-25, doi:10.19145/e-gifder.1013229.
Vancouver Demirel Ç. PANDEMİ DÖNEMİNDE SİVİL TOPLUM KURULUŞLARINDA İLETİŞİM VE HALKLA İLİŞKİLER; TTB’NİN TWİTTER HESABINA YÖNELİK BİR İÇERİK ANALİZİ. e-gifder. 2022;10(1):304-25.