Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

DESTİNASYON İMAJI BAĞLAMINDA BELEDİYELERİN WEB SİTELERİ ÜZERİNE BİR İNCELEME

Yıl 2022, Cilt: 10 Sayı: 2, 580 - 605, 30.09.2022
https://doi.org/10.19145/e-gifder.1104050

Öz

İnternet, yeni medya ve dijital iletişim kanalları kurumlara birçok yeni fırsatlar sunmaktadır. Bu fırsatların en başında kurumsal web siteleri gelmektedir. Geniş kitlelere ulaşmak, bilgi akışını sağlamak, kurumu tanıtmak, olumlu imaj oluşturmak, tanıtım yapmak ve farkındalık yaratmak gibi zengin bir içerik oluşturma fırsatı sunan kurumsal web siteleri günümüzde dijital iletişim stratejilerinin önemli bir aracıdır. Tanıtım ve bilgi verme anlamında büyük fırsatlar sunan web siteleri özellikle bir destinasyonun tanıtımı ve imajına katkısı açısından büyük önem arz etmektedir. Bu çalışmada Zonguldak ilinde bulunan yerel belediyelerin web siteleri incelenerek bu web sitelerinin destinasyon imajına katkı sağlayacak gerekli içeriklere sahip olup olmadığını tespit etmek amaçlanmıştır. Ayrıca bu belediye web sitelerinin destinasyon imajı bağlamında kurumsal bir web sitesinde bulunması gereken bileşenleri içerip içermediğini ortaya koymak çalışmanın bir diğer amacını oluşturmaktadır. Bu bağlamda Zonguldak destinasyonunda bulunan 1 il ve 7 ilçe olmak üzere toplam 8 yerel belediyenin web siteleri 1-28 Şubat 2022 tarihleri arası baz alınarak içerik analizi yöntemi ile değerlendirilmiştir. Elde edilen veriler neticesinde ilgili belediye web sitelerinin destinasyon imajına katkılarının sınırlı olduğu ve web sitelerinde destinasyon ile ilgili içeriklerin yetersiz olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca belediyelerin web sitelerini destinasyon imajı bağlamında etkin bir şekilde kullanamadıkları ve sitelerin kurumsal bileşenleri barındırması bakımından eksik olduğu sonucuna varılmıştır. Bu sonuçlar ve değerlendirmeler ışığında belediyelere sunmak amacı ile öneriler getirilmiştir

Kaynakça

  • AKTEL, Mehmet (2009). İl Belediye Web Sitelerinin İşlevselliği Üzerine Bir Araştırma, Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 14(2), 223-240.
  • ALAT, Bilal (2018). Türkiye’de İl Belediye Web Sitelerinin İşlevselliği Üzerine Bir Araştırma, Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 28(1), 93-114.
  • ALBAYRAK, Aslı ve ÖZKUL, Emrah (2013). Y Kuşağı Turistlerin Destinasyon İmaj Algıları Üzerine Bir Araştırma, International Periodical For The Languages, Literature And History Of Turkish Or Turkic Volume 8/6 Spring, 15-31.
  • ARIKER, Çağla (2012). Restoran Web Sitelerinin İçerik Ve Sunumlarının Analizi: İstanbul Örneği, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İibf Dergisi, 7(2), 145-172.
  • BAYRAKTAR, Süheyla (2018). Türk Hava Yolları Web Sayfasının Görsel-İçerik Çözümlemesi, International Journal Of Tourism, Economic And Business Sciences E-Issn: 2602-4411 2(2): 276-284.
  • BAYTER, Mustafa (2009). Türkçe Web Sitelerinin Kataloglanmasının Önemi, Türk Kütüphaneciliği 23(3), 563-585.
  • BOSTANCI, Mustafa (2015). Bir Siyasal İletişim Aracı Olarak Sosyal Medya: Milletvekili Ve Seçmen Örneğinde Bir Alan Araştırması, Kayseri Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Ensitüsü, Yayımlanmamış Doktora Tezi.
  • ÇİÇEK, Hüseyin; DEMİREL, Mustafa ve ONAT, Osman, Kürşat (2010). İşletmelerin Web Sitelerinin Değerlendirilmesine İlişkin Bir Araştırma: Burdur İli Örneği, Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 15(2), 187-206.
  • DAVRAS, Özgür; USLU, Abdullah (2019). Destinasyon Seçimini Belirleyen Faktörlerin Destinasyon Memnuniyeti Üzerindeki Etkisi: Fethiye’de İngiliz Turistler Üzerinde Bir Araştırma, Manas Sosyal Araştırmalar Dergisi, 8(1), 679-696.
  • DİKENER, Orhan (2011). İnternet Reklamcılığında Web Sitesi Tasarımının Önemi, Erciyes İletişim Dergisi, 2(1), 152-166.
  • EREN, Erhan; YILDIRIM, Hacı Mehmet; ADAK, Barış (2020). Dalış Turizmine Katılanların Destinasyon İmajı Algılarının Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma: Çanakkale Örneği, Sivas İnterdisipliner Turizm Araştırmaları Dergisi/ Araştırma Makalesi 3(2), 26-35.
  • ERSUN, Nur; ARSLAN, Kahraman (2011). Turizmde Destinasyon Seçimini Etkileyen Temel Unsurlar Ve Pazarlama Stratejileri, Marmara Üniversitesi İ.İ.B.F. Dergisi, 16(2), 229-248.
  • GÜÇER, Evren HASSAN, Azize ve PELİT, Elbeyi (2013). Destinasyon Pazarlamasında Belediye Web Sayfalarının Önemi: Türkiye’deki Büyükşehir Belediyelerinde Bir İnceleme, Manas Sosyal Araştırmalar Dergisi, 2(4), 47-62.
  • GÜLLÜ, Kenan (2018). Destinasyon Tanıtımında Yerel Yönetimlerin Rolü: Belediyelerin Web Siteleri Üzerine Bir Araştırma, Reforma, 3(79), 38-51.
  • İLBAN, Mehmet, Oğuzhan ve HARBALİOĞLU, Duygu (2020). Belediye Belgeli Tesislerin Web Sitelerine Yönelik Değerlendirme: Burhaniye Örneği, Journal of Global Tourism and Technology Research (JGTTR), 1(2), 138-148.
  • İNAN, Hilal ve SÜDAŞ, Hatice, Doğan (2009). Müşteri Odaklı Web Sitelerinin Tasarlanması ve Bu Sitelerin Değerlendirilmesine İlişkin Bir Uygulama, Öneri. 8(32), 135-146.
  • KARABIYIK, Nevin; İNCİ Sümer, Burcu (2012). Destinasyon Pazarlamasında Pazarlama Stratejisi Ve Konumlandırma Çalışmalarına Kavramsal Yaklaşım, İstanbul Journal Of Social Sciences Summer: 1, 1-19.
  • KOÇYİĞİT, Murat (2017). Dijital Halkla İlişkiler ve Online Kurumsal İtibar Yönetimi, Konya: Eğitim Yayınevi.
  • KOÇYİĞİT, Murat ve KOÇYİĞİT, Ahmet (2018). Değişen ve Gelişen Dijital İletişim: Yazılabilir Web Teknolojisi (Web 2.0). Dijital Kültür ve İletişim içinde (s. 19-48). Ed. Çakmak, V. ve Çavuş, S., Konya: Literatürk Academia Yayınları.
  • KOLOĞLU, Tevfik, Fikret (22015). Web Tasarımında İşlem Basamakları ve Renk Seçimlerinde Bilinmesi Gerekenler, Küresel Mühendislik Çalışmaları Dergisi, 2(2), 51–61.
  • KOTLER, Philip ve ARMSTRONG, Gary (2012). Principles of Marketing, (14 ed.) New Jersey: Pearson Prentice Hall.
  • ÖZDEMİR, Gökçe (2014). Destinasyon Yönetimi ve Pazarlaması, Detay Yayıncılık.
  • SARIİPEK, Semih; ÇEVİK, Samet; YILDIRIM Saçılık, Melahat (2019). Destinasyon İmajı Algısının Memnuniyet Ve Destinasyon Sadakati Üzerindeki Etkisi: Erdek Örneği, Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 12(68), 1232-1240.
  • TANYERİ, Emel (2015). Destinasyon Tanıtımında Halkla İlişkiler, Konya: Literatürk Academia Yayınları.
  • ÜNAL, Aydın (2020). Gençlerin Destinasyon Seçimlerini Etkileyen Faktörlerin Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma, Journal Of Gastronomy, Hospitality, And Travel. 3(1), 42-50.
  • ÜNAL, Aydın ve ÇELEN, Onur (2020). Destinasyon Pazarlama Araçlarından Web Sitelerinin Değerlendirilmesine Yönelik Nitel Bir Araştırma: Akdeniz Destinasyonları Örneği, Süleyman Demirel Üniversitesi Vizyoner Dergisi, 11(26), 30-44.
  • YAYINOĞLU Eraslan, Pınar; SAYIMER, İdil; ARDA, Zafer (2007). Belediyelerin Kurumsal Web Sitesi Kullanımı Üzerine Bir İnceleme: Londra Büyükşehir Yönetimi Ve İstanbul Büyükşehir Belediyesi Web Sitesi Ana Sayfalarının Karşılaştırılması, Galatasaray Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, c.7, 129-157.
  • YURDAKUL, Nilay Başok ve COŞKUN, Gül (2009). Fakültelerde Web Sitelerinin Kurumsal Tanıtım Amaçlı Kullanımı: İletişim Fakülteleri Web Siteleri Üzerine Bir Araştırma, Journal Of Yasar University, 4(13), 1951-1976.

A RESEARCH ON THE WEBSITES OF MUNICIPALITIES IN THE CONTEXT OF DESTINATION IMAGE

Yıl 2022, Cilt: 10 Sayı: 2, 580 - 605, 30.09.2022
https://doi.org/10.19145/e-gifder.1104050

Öz

Internet, new media and digital communication channels offer many new opportunities to corporations. Corporate websites are at the forefront of these opportunities. Corporate websites, which offer the opportunity to create rich content such as reaching large audiences, providing information flow, promoting the institution, creating a positive image, promoting and raising awareness, are an important tool of digital communication strategies today. Websites, which offer great opportunities in terms of promotion and information, are of great importance especially in terms of their contribution to the promotion and image of a destination. In this study, it was aimed to examine the websites of local municipalities in Zonguldak province and to determine whether these websites have the necessary content to contribute to the destination image. In addition, it is another aim of the study to reveal whether these municipality websites contain the components that should be found in a corporate website in the context of the destination image. In this context, the websites of 8 local municipalities, including 1 province and 7 districts in Zonguldak destination, were evaluated by content analysis method, based on the dates between 1-28 February 2022. As a result of the data obtained, it has been concluded that the contribution of the relevant municipality websites to the destination image is limited and the content related to the destination on the websites is insufficient. In addition, it was concluded that the municipalities have not used their websites effectively in the context of the destination image and the sites have been deficient in terms of hosting institutional components. In the light of these results and evaluations, suggestions have been made to present them to the municipalities. 

Kaynakça

  • AKTEL, Mehmet (2009). İl Belediye Web Sitelerinin İşlevselliği Üzerine Bir Araştırma, Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 14(2), 223-240.
  • ALAT, Bilal (2018). Türkiye’de İl Belediye Web Sitelerinin İşlevselliği Üzerine Bir Araştırma, Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 28(1), 93-114.
  • ALBAYRAK, Aslı ve ÖZKUL, Emrah (2013). Y Kuşağı Turistlerin Destinasyon İmaj Algıları Üzerine Bir Araştırma, International Periodical For The Languages, Literature And History Of Turkish Or Turkic Volume 8/6 Spring, 15-31.
  • ARIKER, Çağla (2012). Restoran Web Sitelerinin İçerik Ve Sunumlarının Analizi: İstanbul Örneği, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İibf Dergisi, 7(2), 145-172.
  • BAYRAKTAR, Süheyla (2018). Türk Hava Yolları Web Sayfasının Görsel-İçerik Çözümlemesi, International Journal Of Tourism, Economic And Business Sciences E-Issn: 2602-4411 2(2): 276-284.
  • BAYTER, Mustafa (2009). Türkçe Web Sitelerinin Kataloglanmasının Önemi, Türk Kütüphaneciliği 23(3), 563-585.
  • BOSTANCI, Mustafa (2015). Bir Siyasal İletişim Aracı Olarak Sosyal Medya: Milletvekili Ve Seçmen Örneğinde Bir Alan Araştırması, Kayseri Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Ensitüsü, Yayımlanmamış Doktora Tezi.
  • ÇİÇEK, Hüseyin; DEMİREL, Mustafa ve ONAT, Osman, Kürşat (2010). İşletmelerin Web Sitelerinin Değerlendirilmesine İlişkin Bir Araştırma: Burdur İli Örneği, Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 15(2), 187-206.
  • DAVRAS, Özgür; USLU, Abdullah (2019). Destinasyon Seçimini Belirleyen Faktörlerin Destinasyon Memnuniyeti Üzerindeki Etkisi: Fethiye’de İngiliz Turistler Üzerinde Bir Araştırma, Manas Sosyal Araştırmalar Dergisi, 8(1), 679-696.
  • DİKENER, Orhan (2011). İnternet Reklamcılığında Web Sitesi Tasarımının Önemi, Erciyes İletişim Dergisi, 2(1), 152-166.
  • EREN, Erhan; YILDIRIM, Hacı Mehmet; ADAK, Barış (2020). Dalış Turizmine Katılanların Destinasyon İmajı Algılarının Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma: Çanakkale Örneği, Sivas İnterdisipliner Turizm Araştırmaları Dergisi/ Araştırma Makalesi 3(2), 26-35.
  • ERSUN, Nur; ARSLAN, Kahraman (2011). Turizmde Destinasyon Seçimini Etkileyen Temel Unsurlar Ve Pazarlama Stratejileri, Marmara Üniversitesi İ.İ.B.F. Dergisi, 16(2), 229-248.
  • GÜÇER, Evren HASSAN, Azize ve PELİT, Elbeyi (2013). Destinasyon Pazarlamasında Belediye Web Sayfalarının Önemi: Türkiye’deki Büyükşehir Belediyelerinde Bir İnceleme, Manas Sosyal Araştırmalar Dergisi, 2(4), 47-62.
  • GÜLLÜ, Kenan (2018). Destinasyon Tanıtımında Yerel Yönetimlerin Rolü: Belediyelerin Web Siteleri Üzerine Bir Araştırma, Reforma, 3(79), 38-51.
  • İLBAN, Mehmet, Oğuzhan ve HARBALİOĞLU, Duygu (2020). Belediye Belgeli Tesislerin Web Sitelerine Yönelik Değerlendirme: Burhaniye Örneği, Journal of Global Tourism and Technology Research (JGTTR), 1(2), 138-148.
  • İNAN, Hilal ve SÜDAŞ, Hatice, Doğan (2009). Müşteri Odaklı Web Sitelerinin Tasarlanması ve Bu Sitelerin Değerlendirilmesine İlişkin Bir Uygulama, Öneri. 8(32), 135-146.
  • KARABIYIK, Nevin; İNCİ Sümer, Burcu (2012). Destinasyon Pazarlamasında Pazarlama Stratejisi Ve Konumlandırma Çalışmalarına Kavramsal Yaklaşım, İstanbul Journal Of Social Sciences Summer: 1, 1-19.
  • KOÇYİĞİT, Murat (2017). Dijital Halkla İlişkiler ve Online Kurumsal İtibar Yönetimi, Konya: Eğitim Yayınevi.
  • KOÇYİĞİT, Murat ve KOÇYİĞİT, Ahmet (2018). Değişen ve Gelişen Dijital İletişim: Yazılabilir Web Teknolojisi (Web 2.0). Dijital Kültür ve İletişim içinde (s. 19-48). Ed. Çakmak, V. ve Çavuş, S., Konya: Literatürk Academia Yayınları.
  • KOLOĞLU, Tevfik, Fikret (22015). Web Tasarımında İşlem Basamakları ve Renk Seçimlerinde Bilinmesi Gerekenler, Küresel Mühendislik Çalışmaları Dergisi, 2(2), 51–61.
  • KOTLER, Philip ve ARMSTRONG, Gary (2012). Principles of Marketing, (14 ed.) New Jersey: Pearson Prentice Hall.
  • ÖZDEMİR, Gökçe (2014). Destinasyon Yönetimi ve Pazarlaması, Detay Yayıncılık.
  • SARIİPEK, Semih; ÇEVİK, Samet; YILDIRIM Saçılık, Melahat (2019). Destinasyon İmajı Algısının Memnuniyet Ve Destinasyon Sadakati Üzerindeki Etkisi: Erdek Örneği, Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 12(68), 1232-1240.
  • TANYERİ, Emel (2015). Destinasyon Tanıtımında Halkla İlişkiler, Konya: Literatürk Academia Yayınları.
  • ÜNAL, Aydın (2020). Gençlerin Destinasyon Seçimlerini Etkileyen Faktörlerin Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma, Journal Of Gastronomy, Hospitality, And Travel. 3(1), 42-50.
  • ÜNAL, Aydın ve ÇELEN, Onur (2020). Destinasyon Pazarlama Araçlarından Web Sitelerinin Değerlendirilmesine Yönelik Nitel Bir Araştırma: Akdeniz Destinasyonları Örneği, Süleyman Demirel Üniversitesi Vizyoner Dergisi, 11(26), 30-44.
  • YAYINOĞLU Eraslan, Pınar; SAYIMER, İdil; ARDA, Zafer (2007). Belediyelerin Kurumsal Web Sitesi Kullanımı Üzerine Bir İnceleme: Londra Büyükşehir Yönetimi Ve İstanbul Büyükşehir Belediyesi Web Sitesi Ana Sayfalarının Karşılaştırılması, Galatasaray Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, c.7, 129-157.
  • YURDAKUL, Nilay Başok ve COŞKUN, Gül (2009). Fakültelerde Web Sitelerinin Kurumsal Tanıtım Amaçlı Kullanımı: İletişim Fakülteleri Web Siteleri Üzerine Bir Araştırma, Journal Of Yasar University, 4(13), 1951-1976.
Toplam 28 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ahmet Koçyiğit 0000-0002-1276-1128

Gülcan Demiral 0000-0002-2429-0511

Yayımlanma Tarihi 30 Eylül 2022
Gönderilme Tarihi 15 Nisan 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 10 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Koçyiğit, A., & Demiral, G. (2022). DESTİNASYON İMAJI BAĞLAMINDA BELEDİYELERİN WEB SİTELERİ ÜZERİNE BİR İNCELEME. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 10(2), 580-605. https://doi.org/10.19145/e-gifder.1104050
AMA Koçyiğit A, Demiral G. DESTİNASYON İMAJI BAĞLAMINDA BELEDİYELERİN WEB SİTELERİ ÜZERİNE BİR İNCELEME. e-gifder. Eylül 2022;10(2):580-605. doi:10.19145/e-gifder.1104050
Chicago Koçyiğit, Ahmet, ve Gülcan Demiral. “DESTİNASYON İMAJI BAĞLAMINDA BELEDİYELERİN WEB SİTELERİ ÜZERİNE BİR İNCELEME”. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi 10, sy. 2 (Eylül 2022): 580-605. https://doi.org/10.19145/e-gifder.1104050.
EndNote Koçyiğit A, Demiral G (01 Eylül 2022) DESTİNASYON İMAJI BAĞLAMINDA BELEDİYELERİN WEB SİTELERİ ÜZERİNE BİR İNCELEME. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi 10 2 580–605.
IEEE A. Koçyiğit ve G. Demiral, “DESTİNASYON İMAJI BAĞLAMINDA BELEDİYELERİN WEB SİTELERİ ÜZERİNE BİR İNCELEME”, e-gifder, c. 10, sy. 2, ss. 580–605, 2022, doi: 10.19145/e-gifder.1104050.
ISNAD Koçyiğit, Ahmet - Demiral, Gülcan. “DESTİNASYON İMAJI BAĞLAMINDA BELEDİYELERİN WEB SİTELERİ ÜZERİNE BİR İNCELEME”. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi 10/2 (Eylül 2022), 580-605. https://doi.org/10.19145/e-gifder.1104050.
JAMA Koçyiğit A, Demiral G. DESTİNASYON İMAJI BAĞLAMINDA BELEDİYELERİN WEB SİTELERİ ÜZERİNE BİR İNCELEME. e-gifder. 2022;10:580–605.
MLA Koçyiğit, Ahmet ve Gülcan Demiral. “DESTİNASYON İMAJI BAĞLAMINDA BELEDİYELERİN WEB SİTELERİ ÜZERİNE BİR İNCELEME”. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, c. 10, sy. 2, 2022, ss. 580-05, doi:10.19145/e-gifder.1104050.
Vancouver Koçyiğit A, Demiral G. DESTİNASYON İMAJI BAĞLAMINDA BELEDİYELERİN WEB SİTELERİ ÜZERİNE BİR İNCELEME. e-gifder. 2022;10(2):580-605.