Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

USE OF WEB PAGES AS A MEANS OF POLITICAL COMMUNICATION BY POLITICAL PARTIES

Yıl 2014, Cilt: 2 Sayı: 4, 211 - 233, 18.07.2014
https://doi.org/10.19145/guifd.31404

Öz

The Internet presents a vaste amount of means for information seeking. This feature gains importance in fast paced periods like election terms. The Internet has become an important communication environment both during the election period and after elections on account of political parties‟ communication to their elecrorates. Political issues have a large place in web pages. The study, along with the research findings, is aimed at identifying the relationship between politics and web pages. Finally, websites of the top four parties (The Justice and Development Party, CHP, MHP, BDP) in the 11th of June 2011 elections would be discussed. A comparative analysis would be carried out in order to determine how they reach the electors from their webpages before the 30 March 2014 elections. İn this study, the use of new technologies in political communication process I.Uluslararası Siyasal İletişim Demokrasi ve Yeni Süreçler Sempozyumu‟nda Sunulan Bildirinin Gözden Geçirilmiş Halidir. Öğr. Gör., Mardin Artuklu Üniversitesi M.Y.O zuhal_fidan@hotmail.com Öğr. Gör., Necmettin Erbakan Üniversitesi S.B.B.F. N_P_O@hotmail.com is be examined. Content analysis is performed on this study and it is noted that the web pages have similar features in terms of political communication functions.However, differences are observed in some subjects. Political party web pages are evaluated in terms of functionality and design functions. As a result, it is reached that the web pages are more effectively used in terms of the presentation of information especially and participation functions of political parties.

Kaynakça

  • AKAR Hüsamettin; BALCI Şükrü (2010). “Siyasal Bilgilenmede İletişim Araç ve Yöntemlerinin Önem Düzeyi: 29 Mart 2009 Yerel Seçimleri Konya Araştırması”, e-Journal of World Sciences Academy (NWSA), Volume: 5, Number: 2, Article Number: 4C0040.
  • AKTAŞ, Hasret (2004). Partilerin Seçim Kampanyaları Örneğinde Siyasal İletişim. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Doktora Tezi, Konya.
  • ALEMDAR, Mine Yeniçeri; KÖKER Nahit Erdem (2011). “Siyasi Partilerin 2007-2011 Türkiye Genel Seçimlerinde Web Sitesi Kullanımı ve Karşılaştırmalı Analizi”, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Yıl:2011, Sayı:31, Erciyes Üniversitesi, Kayseri.
  • ATABEK, Ümit (2003). “Yeni İletişim Teknolojileri ve Yerel Medya İçin Olanaklar”, Yeni İletişim Teknolojileri ve Medya, (Der) S. Alankuş, İstanbul: IPS İletişim Vakfı Yayınları.
  • AZİZ, Aysel (2011). Siyasal İletişim, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • BOSTANCI, M. Naci (2011). Siyaset ve Medya Alacakaranlığın İki Atlısı. İstanbul: Özgür Yayınları.
  • DAMLAPINAR, Zülfikar (2007). Medya Okuryazarlığı Dersi Öğretmen El Kitabı, Ankara: RTÜK Araştırma Geliştirme Daire Başkanlığı.
  • DEVRAN, Yusuf (2011). Seçim Kampanyalarında Geleneksel Medya, İnternet ve Sosyal Medyanın Kullanımı, İstanbul: Başlık Yayın Grubu.
  • DİLLİ, Şirin (2013). "Çoklu Medyada Hikaye Aktarımı ve Medyalararası Hikaye Anlatıcılığı: İletişim Sürecindeki Değişiklikleri İncelemek İçin İki Yeni Kavram" .(Editörler), Can Bilgili ve Gülüm Şener. Sosyal Medya ve Ağ Toplumu- I: Kitle İletişiminde Yaşanan Değişimler İçinde s.113-130. İstanbul: Grafik Tasarım Yayıncılık.3-389.
  • GÖKSEL, Ahmet Bülend; BİTİRİM, Selin (2007). “Ak Parti ve Chp’nin Seçim Bildirgelerinin İnternet Ortamında Temsili: Sanal Propaganda”, Medya ve Siyaset Uluslararası Sempozyumu, Cilt 1, Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi, 15-17 Kasım, İzmir, s. 353-363.
  • KALENDER, Ahmet (2000). Siyasal İletişim Seçmenler ve İkna Stratejileri, Konya: Çizgi Kitabevi Yayınları.
  • KARAÇOR, Süleyman (2009). “Yeni İletişim Teknolojiler, Siyasal Katılım, Demokrasi”, Yönetim ve Ekonomi Dergisi, Yıl:2009, Cilt:16, Sayı:2, Celal Bayar Üniversitesi İ.İ.B.F., Manisa.
  • KENTEL, Ferhat (1991). “Demokrasi Kamuoyu ve Siyasal İletişime Dair”, Birikim Dergisi, 30, 39-44.
  • MUTLU, Erol (1994). İletişim Sözlüğü, Ankara: Ark Yayınları.
  • ODABAŞI, Yavuz; OYMAN, Mine (2002). Pazarlama İletişimi Yönetimi, İstanbul: MediaCat Yayınları.
  • SAYIMER, İdil (2008). Sanal Ortamda Halkla İlişkiler, İstanbul: Beta Yayınevi.
  • SEVERİN, Werner J. ; TANKARD, James W. (1994). Kitle İletişim Kuramları Kökenleri, Yöntem ve Kitle İletişim Araçlarında Kullanımları. (Çev: Ali Atıf Bir ve Serdar Sever), Eskişehir: Anadolu Üniversitesi.
  • VURAL, Z. Beril Akıncı; BAT, Mikail (2009). “Siyasal Seçim Kampanyalarında Yeni İletişim Teknolojileri ve Blog Kullanımı: 2008 Amerika Başkanlık Seçimlerine Yönelik Karşılaştırmalı Bir Analiz”. Journal of Yaşar University, 4/16, İzmir.
  • WOLTON, Dominique (1991). “Medya Siyasal İletişimin Zayıf Halkası” (Çev: Hülya Tufan, Ömer Laçiner). Birikim Dergisi (30), s. 51-58.
  • http:// www.akparti.org.tr (Erişim Tarihi: 9-24 Eylül, 14 Ekim-5 Kasım 2013)
  • http:// www.chp.org.tr (Erişim Tarihi: 9-24 Eylül, 14 Ekim-5 Kasım 2013)
  • http:// www.mhp.org.tr (Erişim Tarihi: 9-24 Eylül, 14 Ekim-5 Kasım 2013)
  • http:// www.bdp.org.tr (Erişim Tarihi: 9-24 Eylül, 14 Ekim-5 Kasım 2013)

SİYASİ PARTİLERİN SİYASAL İLETİŞİM ARACI OLARAK WEB SAYFALARINI KULLANIMI

Yıl 2014, Cilt: 2 Sayı: 4, 211 - 233, 18.07.2014
https://doi.org/10.19145/guifd.31404

Öz

İnternet insanlara bilgi arama için pek çok imkân sunmaktadır. Bu özellik, seçim zamanı gibi yoğun bir temponun yaşandığı dönemlerde daha da önemli hale gelmektedir. İnternet hem secim dönemlerinde hem de seçim sonrasında siyasal partilerin seçmenleri ile iletişim kurması açısından çok önemli bir iletişim ortamı haline gelmiştir. Siyasi konular parti web sayfalarında geniş yer bulmaktadır. Bu çalışmada siyasal iletişim sürecinde yeni teknolojilerin nasıl kullanıldığı irdelenecektir. Bu çalışma ile yapılan araştırma bulgularının katkısıyla siyaset ve internet ilişkisi belirlenmeye çalışılmıştır. Son olarak da 11 Haziran 2011 seçimlerinde en yüksek oy oranına sahip ilk 4 partinin (Ak Parti, CHP, MHP, BDP) web sayfaları ele alınmıştır. 30 Temmuz 2014 seçimleri öncesinde web sitelerinden seçmene nasıl ulaştıklarına dair karşılaştırmalı bir analiz yapılmıştır. İçerik analizi yönteminin kullanıldığı bu çalışmada, genellikle web sayfalarının siyasal iletişim fonksiyonları bakımından benzer özellikler taşıdığı görülmüştür. Bununla birlikte bazı konularda farklılıklara rastlanmıştır. Siyasal parti web sayfaları işlevlevsellik ve tasarım fonksiyonları açısından değerlendirilmiştir. Bunun sonucunda özellikle de siyasal partilerin bilgi sunma ve katılım fonksiyonları açısından web sayfalarını daha etkin kullanıldığı sonucuna ulaşılmıştır.

Kaynakça

  • AKAR Hüsamettin; BALCI Şükrü (2010). “Siyasal Bilgilenmede İletişim Araç ve Yöntemlerinin Önem Düzeyi: 29 Mart 2009 Yerel Seçimleri Konya Araştırması”, e-Journal of World Sciences Academy (NWSA), Volume: 5, Number: 2, Article Number: 4C0040.
  • AKTAŞ, Hasret (2004). Partilerin Seçim Kampanyaları Örneğinde Siyasal İletişim. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Doktora Tezi, Konya.
  • ALEMDAR, Mine Yeniçeri; KÖKER Nahit Erdem (2011). “Siyasi Partilerin 2007-2011 Türkiye Genel Seçimlerinde Web Sitesi Kullanımı ve Karşılaştırmalı Analizi”, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Yıl:2011, Sayı:31, Erciyes Üniversitesi, Kayseri.
  • ATABEK, Ümit (2003). “Yeni İletişim Teknolojileri ve Yerel Medya İçin Olanaklar”, Yeni İletişim Teknolojileri ve Medya, (Der) S. Alankuş, İstanbul: IPS İletişim Vakfı Yayınları.
  • AZİZ, Aysel (2011). Siyasal İletişim, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • BOSTANCI, M. Naci (2011). Siyaset ve Medya Alacakaranlığın İki Atlısı. İstanbul: Özgür Yayınları.
  • DAMLAPINAR, Zülfikar (2007). Medya Okuryazarlığı Dersi Öğretmen El Kitabı, Ankara: RTÜK Araştırma Geliştirme Daire Başkanlığı.
  • DEVRAN, Yusuf (2011). Seçim Kampanyalarında Geleneksel Medya, İnternet ve Sosyal Medyanın Kullanımı, İstanbul: Başlık Yayın Grubu.
  • DİLLİ, Şirin (2013). "Çoklu Medyada Hikaye Aktarımı ve Medyalararası Hikaye Anlatıcılığı: İletişim Sürecindeki Değişiklikleri İncelemek İçin İki Yeni Kavram" .(Editörler), Can Bilgili ve Gülüm Şener. Sosyal Medya ve Ağ Toplumu- I: Kitle İletişiminde Yaşanan Değişimler İçinde s.113-130. İstanbul: Grafik Tasarım Yayıncılık.3-389.
  • GÖKSEL, Ahmet Bülend; BİTİRİM, Selin (2007). “Ak Parti ve Chp’nin Seçim Bildirgelerinin İnternet Ortamında Temsili: Sanal Propaganda”, Medya ve Siyaset Uluslararası Sempozyumu, Cilt 1, Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi, 15-17 Kasım, İzmir, s. 353-363.
  • KALENDER, Ahmet (2000). Siyasal İletişim Seçmenler ve İkna Stratejileri, Konya: Çizgi Kitabevi Yayınları.
  • KARAÇOR, Süleyman (2009). “Yeni İletişim Teknolojiler, Siyasal Katılım, Demokrasi”, Yönetim ve Ekonomi Dergisi, Yıl:2009, Cilt:16, Sayı:2, Celal Bayar Üniversitesi İ.İ.B.F., Manisa.
  • KENTEL, Ferhat (1991). “Demokrasi Kamuoyu ve Siyasal İletişime Dair”, Birikim Dergisi, 30, 39-44.
  • MUTLU, Erol (1994). İletişim Sözlüğü, Ankara: Ark Yayınları.
  • ODABAŞI, Yavuz; OYMAN, Mine (2002). Pazarlama İletişimi Yönetimi, İstanbul: MediaCat Yayınları.
  • SAYIMER, İdil (2008). Sanal Ortamda Halkla İlişkiler, İstanbul: Beta Yayınevi.
  • SEVERİN, Werner J. ; TANKARD, James W. (1994). Kitle İletişim Kuramları Kökenleri, Yöntem ve Kitle İletişim Araçlarında Kullanımları. (Çev: Ali Atıf Bir ve Serdar Sever), Eskişehir: Anadolu Üniversitesi.
  • VURAL, Z. Beril Akıncı; BAT, Mikail (2009). “Siyasal Seçim Kampanyalarında Yeni İletişim Teknolojileri ve Blog Kullanımı: 2008 Amerika Başkanlık Seçimlerine Yönelik Karşılaştırmalı Bir Analiz”. Journal of Yaşar University, 4/16, İzmir.
  • WOLTON, Dominique (1991). “Medya Siyasal İletişimin Zayıf Halkası” (Çev: Hülya Tufan, Ömer Laçiner). Birikim Dergisi (30), s. 51-58.
  • http:// www.akparti.org.tr (Erişim Tarihi: 9-24 Eylül, 14 Ekim-5 Kasım 2013)
  • http:// www.chp.org.tr (Erişim Tarihi: 9-24 Eylül, 14 Ekim-5 Kasım 2013)
  • http:// www.mhp.org.tr (Erişim Tarihi: 9-24 Eylül, 14 Ekim-5 Kasım 2013)
  • http:// www.bdp.org.tr (Erişim Tarihi: 9-24 Eylül, 14 Ekim-5 Kasım 2013)
Toplam 23 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

ZÜHAL Fidan

Yayımlanma Tarihi 18 Temmuz 2014
Gönderilme Tarihi 18 Temmuz 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 2 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Fidan, Z. (2014). SİYASİ PARTİLERİN SİYASAL İLETİŞİM ARACI OLARAK WEB SAYFALARINI KULLANIMI. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 2(4), 211-233. https://doi.org/10.19145/guifd.31404
AMA Fidan Z. SİYASİ PARTİLERİN SİYASAL İLETİŞİM ARACI OLARAK WEB SAYFALARINI KULLANIMI. e-gifder. Kasım 2014;2(4):211-233. doi:10.19145/guifd.31404
Chicago Fidan, ZÜHAL. “SİYASİ PARTİLERİN SİYASAL İLETİŞİM ARACI OLARAK WEB SAYFALARINI KULLANIMI”. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi 2, sy. 4 (Kasım 2014): 211-33. https://doi.org/10.19145/guifd.31404.
EndNote Fidan Z (01 Kasım 2014) SİYASİ PARTİLERİN SİYASAL İLETİŞİM ARACI OLARAK WEB SAYFALARINI KULLANIMI. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi 2 4 211–233.
IEEE Z. Fidan, “SİYASİ PARTİLERİN SİYASAL İLETİŞİM ARACI OLARAK WEB SAYFALARINI KULLANIMI”, e-gifder, c. 2, sy. 4, ss. 211–233, 2014, doi: 10.19145/guifd.31404.
ISNAD Fidan, ZÜHAL. “SİYASİ PARTİLERİN SİYASAL İLETİŞİM ARACI OLARAK WEB SAYFALARINI KULLANIMI”. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi 2/4 (Kasım 2014), 211-233. https://doi.org/10.19145/guifd.31404.
JAMA Fidan Z. SİYASİ PARTİLERİN SİYASAL İLETİŞİM ARACI OLARAK WEB SAYFALARINI KULLANIMI. e-gifder. 2014;2:211–233.
MLA Fidan, ZÜHAL. “SİYASİ PARTİLERİN SİYASAL İLETİŞİM ARACI OLARAK WEB SAYFALARINI KULLANIMI”. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, c. 2, sy. 4, 2014, ss. 211-33, doi:10.19145/guifd.31404.
Vancouver Fidan Z. SİYASİ PARTİLERİN SİYASAL İLETİŞİM ARACI OLARAK WEB SAYFALARINI KULLANIMI. e-gifder. 2014;2(4):211-33.