Halkla ilişkiler eğitiminde eleştirel düşünme becerisinin önemi daha da fazla artmaktadır zira günümüz örgütlerinde aranan özellikler, verilen görevlerin sadece yapılması değil; eleştirel düşünme becerisi, inisiyatif alabilme, olayları çok yönlü değerlendirebilme, değişime ayak uydurabilme ve karar verme becerileridir. Eleştirel düşünce doğrusal ve anlık gelişen bir süreç değil aksine aktif eğitim süreciyle geliştirilebilir bir olgudur. Bu bağlamda bu çalışmanın amacı, Fırat Üniversitesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım bölümü öğrencilerinin Araştırma Yöntemleri dersine yönelik tutumları ile eleştirel düşünme becerileri arasındaki ilişkinin ortaya koyulmasıdır. İlişkisel tarama modelinde olan bu çalışmanın evreni Fırat Üniversitesi İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım bölümünde öğrenim gören öğrencilerdir. Çalışmada örneklem seçimine gidilmemiş çalışılabilir evrenin tamamına ulaşmak hedeflenmiştir. Anket ve ölçekler Google Formlar aracılığıyla çevrimiçi yapılmış 275 öğrenciden cevap alınmış veriler düzenlendikten sonra 249 anket çalışmaya dahil edilmiştir. Veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından oluşturulan anket formuyla birlikte Yaşar (2014) tarafından geliştirilmiş Bilimsel Araştırma Yöntemleri Dersine Yönelik Tutum Ölçeği ve Kökdemir (2003) tarafından Türkçe’ye uyarlanan “Kaliforniya Eleştirel Düşünmeye Yönelik Tutum Ölçeği uygulanmıştır. Çalışma sonucunda Bilimsel Araştırma Yöntemleri dersiyle Eleştirel düşünme becerisi arasında ilişki olduğu görülmüş özellikle araştırma yöntemlerinden alınan notla California Eleştirel Düşünme Ölçeğinin “açık fikirlilik”, “meraklılık” ve “doğruyu arama” altboyutlarında anlamlı farklılıklar bulgulanmıştır.
Eleştirel Düşünme Bilimsel Araştırma Yöntemleri Dersi Halkla İlişkiler ve Tanıtım California Eleştirel Düşünme Eğilimi Ölçeği Bilimel Araştırma Yöntemleri Dersi Tutum Ölçeği
The importance of critical thinking skills in public relations education has been increasing every day. The expectations about the modern organizations not only include carrying out the duties assigned, but also a variety of different skills such as critical thinking, taking initiative, multidimensional evaluation of incidents, resilience, and decision-making. Critical thinking is not a linear and instant process; it is rather a phenomenon that can be developed with education.In this context, the purpose of this study is to determine and present the relationship between the attitudes of Public Relations and Advertising department students in Fırat University towards research methods class and critical thinking. The relational screening model was used in this study. The population of the study is Fırat University students studying in Public Relations and Advertising department. Sampling selection wasn’t made as the purpose of the study was to reach the whole population. Surveys and scales were prepared online through Google Forms; answers were collected from 275 students and 249 students were included in the study. The survey form prepared by the researcher was used as the data collection tool. In addition to this, Scientific Research Methods Class Disposition Inventory developed by Yaşar (2014) and the “California Critical Thinking Disposition Inventory (CCTI)” adapted to Turkish by Kökdemir (2003) were used. At the end of the study process, it was seen that there was a relationship between Scientific Research Methods class and critical thinking skills. On the other hand, it was determined that there were meaningful differences between the California Critical Thinking Disposition Inventory’s subdimensions of “broadmindedness”, “curiosity”, “searching for the truth”.
Critical thinking Scientific Research Methods Public Relations and Advertisement California Critical Thinking Disposition Inventory Attitude Scale Related to Scientific Research Methods Course
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Halkla İlişkiler |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2021 |
Gönderilme Tarihi | 8 Haziran 2021 |
Kabul Tarihi | 17 Haziran 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 11 Sayı: 1 |