Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

“Crabs in a Bucket” Phenomenon in School Organizations: A Qualitative Research

Yıl 2025, Sayı: Advanced Online Publication, 161 - 176, 19.12.2025
https://doi.org/10.21121/eab.20260201

Öz

The aim of this study is to examine the opinions of teachers in schools regarding the “crabs in a bucket” phenomenon. In the research, phenomenological research design was used as one of the qualitative research approaches. The data of the research were gathered through face-to-face interviews with 10 teachers at different public middle schools of Istanbul, Turkey. A semi-structured interview form was used, and content analysis was employed to analyze the data. According to the findings, participants indicated that there were teachers in their schools who did not respect individual differences, engaged in gossip, and made comparisons among teachers to the highest extent. Participants also emphasized that individuals with a crab mentality are those who do not like to work and do not want others to work either. They are described as ambitious people who try to fit others into molds and engage in behaviors such as gossip, criticism, slander, insult, and obstructing others from achieving success.

Kaynakça

  • Aaron, P., & Smith, E. (1992). The heritage lectures: Black accountability and achievement. The Heritage Foundation.
  • Akbaşlı, S., Diş, O., & Durnalı, M. (2020). İlkokul öğretmenlerinin karşılaştıkları yıldırma davranışları ile motivasyon düzeyleri arasındaki ilişki. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 49, 564-581. DOI:10.9779/pauefd.596426
  • Altun, B. (2020). Sürdürülebilir öğretmen gelişimi: Mesleki öğrenme toplulukları [Unpublished doctoral dissertation]. Aydın Adnan Menderes University.
  • Aydın, G. Z., & Oğuzhan, G. (2019). The “Crabs in a bucket” mentality in healthcare personnel: A phenomenological study. Hitit University Journal of Social Sciences Institute, 12(2), 618-630. DOI: 10.17218/hititsosbil.628375
  • Bulloch, H. C. M. (2017). Ambivalent moralities of cooperation and corruption: Local explanations for (Under) development on a Philippine Island. The Australian Journal of Anthropology, 28(1), 56-71. DOI: 10.1111/taja.12173
  • Çakır, M. (2020). Örgütlerde iletişim sorunlarının saptanması ve çözümü için kullanılabilecek teknikler üzerine bir inceleme. İşletme Araştırmaları Dergisi, 12(1), 973-989.
  • Cansoy, R. (2019). Öğretmen görüşlerine göre okulların mesleki öğrenme topluluğu olma durumlarının incelenmesi. Eğitim ve İnsani Bilimler Dergisi: Teori ve Uygulama, 10(19), 1-27.
  • Casoria, F., Riedl, A. M., & Werner, P. (2020). Behavioral aspects of communication in organizations. SSRN Electronic Journal. DOI: 10.2139/ssrn.3542368
  • Çavuş, B. (2021). Resmi ve özel liselerde “Yengeç sepeti” olgusu [Unpublished doctoral dissertation]. Aydın Adnan Menderes University.
  • Çelebi, N., & Taşçı Kaya, G. (2014). Öğretmenlerin maruz kaldığı mobbing (yıldırma): Nitel bir araştırma. Eğitim ve İnsani Bilimler Dergisi: Teori ve Uygulama, 5(9), 43-66.
  • Çiçek, B., & Söylemez, M. (2020). Sosyal karşılaştırma bakış açısından dedikodu, rekabet ve etik iklim ilişkisi. Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi, 16(3), 639-656. DOI:10.17130/ijmeb.798529
  • Clarke, V. & Braun, V. (2014). Thematic analysis. In T. Teo(Ed.), Encyclopedia of critical psychology (pp. 1947- 1952). Springer.
  • Coşkun, B. (2019). Devlet okullarında öğretmenlerin işyeri saldırganlığı davranışları ve örgütsel adalet ile ilişkisi [Unpublished doctoral dissertation]. Ankara University.
  • Demir, E., & Demir, M. (2021). Türkiye’de öğretmenlerin mesleki gelişimi ve eğitim sistemine etkileri. Eğitim Bilim ve Araştırma Dergisi, 2(1), 1-8.
  • Doğan, F., & Derin, N. (2022). Örgütsel iletişim ve örgütsel sessizlik arasındaki ilişkide psikolojik rahatlığın aracı rolü. Yönetim Bilimleri Dergisi, 20(45), 613-634.
  • Duffy, M. K., Ganster, D. C., & Pagon, M. (2002). Social undermining in the workplace. Academy of Management Journal, 45(2), 331-351. DOI: 10.2307/3069350
  • Duran, E. (2022). Örgütsel güven, mobbing ve işe yabancılaşmaya ilişkin sınıf öğretmeni görüşleri [Unpublished master’s thesis]. Amasya University.
  • Ekici, C. (2020). İlkokul yöneticileri ile öğretmenler arasındaki iletişim durumlarının incelenmesi. Uluslararası Eğitim Araştırmacıları Dergisi, 3(2), 292-311.
  • Ekinci, Ö. (2012). Ortaöğretim okulu öğretmenlerinin yıldırma davranışları ile örgütsel adanmışlıkları arasındaki ilişki [Unpublished master’s thesis]. Necmettin Erbakan University.
  • Elçi, M., Şener, İ., Erdilek Karabay, M., & Erman, H. (2021). İşyerinde kıskanma ve kıskanılma: Ölçek uyarlama ve ölçüt bağımlı geçerliliği. İş ve İnsan Dergisi, 8(2), 209-224. DOI: 10.18394/iid.953585
  • Erat, L. (2021). Yengeç sepeti sendromu. M. Sağır., L. Erat., & A. U. Aydın (Ed.), In Örgüt içi davranışsal psikoloji (pp. 327-341). Beta.
  • Erlandson, D. A., Harris, E. L., Skipper, B. L., & Allen, S. D. (1993). Doing naturalistic inquiry: A guide to methods. Sage.
  • Eroğlu, M., & Özbek, R. (2020). Etkili öğretmenlerin mesleki gelişimi. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(37), 73-92. DOI: 10.14582/DUZGEF.2020.142
  • Eroğluer, K. (2011). Örgütsel iletişim ile iş tatmini unsurları arasındaki ilişkiler: Kuramsal bir inceleme. Ege Akademik Bakış, 11(1), 121-136.
  • Ertürk, A. (2011). İlköğretim okullarında görevli öğretmen ve yöneticilere yönelik duygusal yıldırma davranışlarının incelenmesi [Unpublished doctoral dissertation]. Gazi University.
  • Eryılmaz Ballı, F., & Önen, Ö. (2019). Okul müdürleri, öğretmenler ve yardımcı personelin okullardaki örgütsel iletişim iklimine yönelik görüşleri. OPUS International Journal of Society Researches, 14(20), 514-550.
  • Evcen Temelli, M., & Güven, S. (2021). Öğretim elemanlarının mobbing (psikolojik yıldırma) ve örgütsel sessizliğe ilişkin görüşleri. Kesit Akademi Dergisi, 7(26), 428-462. DOI:10.29228/kesit.48461
  • Fettahlıoğlu, Ö. O., & Alkış Dedeoğlu, A. (2021). Yengeç sepeti sendromu ve ölçek geliştirme çalışması. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 14(77), 1224- 1235.
  • Karcıoğlu, F., Timuroğlu, M., & Çınar, O. (2009). Örgütsel iletişim ve iş tatmini ilişkisi: Bir uygulama. Yönetim, 20(63), 59-76.
  • Kayış, E. (2019). Öğretmenlerin örgütsel muhalefet davranışları ile mobbing yaşamaları arasındaki ilişki ve bazı değişkenlere göre incelenmesi [Unpublished master’s thesis]. Gazi University.
  • Koçak, B. (2018). Öğretmenlerin yıldırma (mobbing) ile ilgili görüşleri ve baş etme yöntemleri [Unpublished master’s thesis]. İstanbul Kültür University.
  • Konan, N., & Umur Erkuş, Z. (2019). İlkokul ve ortaokul öğretmenlerinin mobbinge uğrama nedenleri ve başa çıkma yöntemleri. Iğdır Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 19, 407-424.
  • Köse, A., & Uzun, M. (2020). Öğretmenlerin kendini işe verememe nedenleri üzerine fenomenolojik bir çözümleme. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 17(2), 680-728. DOI:10.33437/ksusbd.716213
  • Kuchi, T. (2006). Constant change and the strategic role of communication: A selective annotated bibliography. Library Management, 27(4/5), 218-235.
  • Levent, F., & Türkmenoğlu, G. (2019). Okul yöneticilerinin dedikodu ve dedikodu yönetimine ilişkin görüşleri. OPUS International Journal of Society Researches, 10(17), 787-814. DOI: 10.26466/opus.518272
  • Lunenburg, F. C., & Ornstein, A. C. (2021). Educational administration: Concepts and practices. Sage.
  • McPhail, M. L. (2010). Dark menexenus: Black opportunism in an age of racial anxiety. Southern Communication Journal, 75(2), 160-170. DOI: 10.1080/10417941003613255
  • Miller, C. D. (2019). Exploring the crabs in the barrel syndrome in organizations. Journal of Leadership & Organizational Studies, 26(3), 352-371. DOI: 10.1177/1548051819849009
  • Özdemir, A. (2015). Öğretmenlerin psikolojik şiddet (Mobbing) algıları İstanbul ili Anadolu yakasındaki imam-hatip ortaokullarında bir tarama [Unpublished master’s thesis]. Maltepe University.
  • Özdemir, S., & Erdem, R. (2020). Akademinin yeşil gözlü canavarı: Kıskançlığın nedenleri ve sonuçları üzerine fenomenolojik bir çalışma. Nitel Sosyal Bilimler, 2(1), 19-39.
  • Özdemir, Y., & Üzüm, B. (2019). Yengeç sendromu. E. Kaygın., & G. Kosa (Ed.), In Olumsuz boyutlarıyla örgütsel davranış (pp. 125-138). Eğitim.
  • Özdoğru, M. (2021). Öğretmenler arasındaki iş birliği: Mevcut durum, engeller ve çözüm önerileri. Eğitim ve İnsani Bilimler Dergisi: Teori ve Uygulama, 12(23), 125-147.
  • Özkuşçu, E., & İhtiyaroğlu, N. (2021). Okul müdürlerinin ve öğretmenlerin mobbing davranışlarına yönelik algılarının incelenmesi. Erciyes Journal of Education, 5(1), 23-50. DOI:10.32433/eje.896928
  • Pegues, D. A. (2018). Professional and petty: An investigation into the social and individual conditions that promote instigated acts of workplace incivility between black professionals [Doctoral dissertation]. Columbia University.
  • Peler Şahoğlu, G., & Yaman Lesinger, F. (2022). KKTC’deki ilköğretim okullarında yıldırma durumlarının belirlenmesi ve çözüm önerilerinin incelenmesi. Uluslararası Beşeri Bilimler ve Eğitim Dergisi, 8(17), 100-119.
  • Robbins, S. P., & Judge, T. A. (2021). Essentials of organizational behavior. Pearson.
  • Sabuncuoğlu, Z., & Gümüş, M. (2008). Örgütlerde iletişim. Arıkan.
  • Sampath, N. (1997). ‘Crabs in a bucket’: Reforming male identities in Trinidad. Gender and Development, 5(2), 47-54. DOI: 10.1080/741922352
  • Sayğan Tunçay, S., & Çıraklar, N. H. (2020). Rol çatışması ve rol belirsizliğinin işyeri mağduriyeti üzerine etkisi: Olumsuz duygulanımın düzenleyici rolü. Journal of Yasar University, 15(Special Issue), 219-237.
  • Soubhari, T., & Kumar, Y. (2014). “The Crab-bucket effect and its impact on job stress”-an exploratory study with reference to autonomous colleges. International Journal on Recent and Innovation Trends in Computing and Communication, 2(10), 3022-3027.
  • Spacey, S. (2015). Crab mentality, cyberbullying and “Name and shame” rankings. Available from: https://www.semanticscholar.org/paper/CrabMentality%2C-Cyberbullying-and-%22Name-andShame%22-Spacey/3e43a0f74b4111c41513f2e0d0a13c92e79efb18
  • Toker Gökçe, A. (2012). Mobbing: İş yerinde yıldırma özel ve resmi ilköğretim okulu öğretmen ve yöneticileri üzerinde yapılan bir araştırma. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 18, 272-286.
  • Tutar, H. (2021). Örgütsel iletişim. Umuttepe.
  • Uğurlu, C. T., Çağlar, Ç., & Güneş, H. (2012). Ortaöğretim okullarında yıldırma (mobbing) davranışlarına ilişkin öğretmen görüşleri. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 10(4), 718-749.
  • Ülbeği, İ. D., İplik, E., & Yalçın, A. (2019). Sosyal baltalama ve çalışan performansı ilişkisinde iş stresi ve duygusal tükenmişliğin rolü. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(41), 1-15.
  • Uslukaya, A., & Demirtaş, Z. (2020). Öğretmen algılarına göre işyerinde dışlama: Eğitim kurumlarında nitel bir araştırma. Eğitim ve İnsani Bilimler Dergisi: Teori ve Uygulama, 11(22), 229-256.
  • Usta, M. E., Kaya, A., & Özyurt, D. (2018). Örgütsel dedikodu yönetimi. Harran Maarif Dergisi, 3(2), 1-13. DOI: 10.22596/2018.0302.1.13
  • Üstün, A., & Balcı, M. (2023). Yöneticiler ile öğretmenler arasındaki iletişim sorunlarının eğitime yansıması. Journal of Social, Humanities and Administrative Sciences, 9(62), 2461-2471. DOI: 10.29228/JOSHAS.67989
  • Uzun, T., Ayık, A., & Özdem, G. (2019). Okullarda örgütsel iletişim ile öğretmenlerin iş motivasyonları arasındaki ilişkiler. Ulusal Eğitim Akademisi Dergisi, 3(1), 26-40.
  • Wynia, M. K., Johnson, M., McCoy, T. P., Griffin, L. P., & Osborn, C. Y. (2010). Validation of an organizational communication climate assessment toolkit. American Journal of Medical Quality, 25(6), 436-443. DOI: 10.1177/1062860610368428
  • Yaman, E., & Türker, S. (2011). İlköğretim öğretmenlerinin çatışma yönetim stratejileri ve öfke ifade düzeyleri arasındaki ilişki. Akademik Bakış Dergisi, 23, 1-12.
  • Yaman, E., Vidinlioğlu, Ö., & Çitemel, N. (2010). İşyerinde psikoşiddet, motivasyon ve huzur: Öğretmenler çok şey mi bekliyor? Psikoşiddet mağduru öğretmenler üzerine. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 7(1), 1136-1151.
  • Yavuz, M., & Levent, F. (2021). Okullarda dedikodu ve söylentinin nedenleri ve etkilerine ilişkin öğretmen görüşleri. E-Uluslararası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 12(4), 41-67. DOI: 10.19160/e-ijer.890665
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2018). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin.
  • Yılmaz, K. (2022). Öğretmenlerin mesleki işbirliği: Mevcut durum, engeller ve öneriler. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 55(3), 1005-1043. DOI:10.30964/auebfd.1143251
  • Yurdunkulu, A., & Oktay, A. (2020). İlköğretim okulu öğretmenlerinin çatışma durumları ve çatışma yönetimi stratejilerinin incelenmesi (Düzce-merkez örneği). Trakya Eğitim Dergisi, 10(1), 285-302. DOI:10.24315/tred.561001
  • Zembat, R. (2012). Okul öncesi öğretmenlerinin okul yöneticisi, meslektaşları ve aileler bağlamında algıladıkları çatışma durumlarının incelenmesi. Eğitim ve Bilim, 37(163), 203-215.
  • Zengin, A., & Bayar, A. (2022). Okullarda görev yapan öğretmenlerin gruplaşmalarının okul yönetim sürecine getirdiği yansımalar. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 9(2), 280-297.

Yıl 2025, Sayı: Advanced Online Publication, 161 - 176, 19.12.2025
https://doi.org/10.21121/eab.20260201

Öz

Kaynakça

  • Aaron, P., & Smith, E. (1992). The heritage lectures: Black accountability and achievement. The Heritage Foundation.
  • Akbaşlı, S., Diş, O., & Durnalı, M. (2020). İlkokul öğretmenlerinin karşılaştıkları yıldırma davranışları ile motivasyon düzeyleri arasındaki ilişki. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 49, 564-581. DOI:10.9779/pauefd.596426
  • Altun, B. (2020). Sürdürülebilir öğretmen gelişimi: Mesleki öğrenme toplulukları [Unpublished doctoral dissertation]. Aydın Adnan Menderes University.
  • Aydın, G. Z., & Oğuzhan, G. (2019). The “Crabs in a bucket” mentality in healthcare personnel: A phenomenological study. Hitit University Journal of Social Sciences Institute, 12(2), 618-630. DOI: 10.17218/hititsosbil.628375
  • Bulloch, H. C. M. (2017). Ambivalent moralities of cooperation and corruption: Local explanations for (Under) development on a Philippine Island. The Australian Journal of Anthropology, 28(1), 56-71. DOI: 10.1111/taja.12173
  • Çakır, M. (2020). Örgütlerde iletişim sorunlarının saptanması ve çözümü için kullanılabilecek teknikler üzerine bir inceleme. İşletme Araştırmaları Dergisi, 12(1), 973-989.
  • Cansoy, R. (2019). Öğretmen görüşlerine göre okulların mesleki öğrenme topluluğu olma durumlarının incelenmesi. Eğitim ve İnsani Bilimler Dergisi: Teori ve Uygulama, 10(19), 1-27.
  • Casoria, F., Riedl, A. M., & Werner, P. (2020). Behavioral aspects of communication in organizations. SSRN Electronic Journal. DOI: 10.2139/ssrn.3542368
  • Çavuş, B. (2021). Resmi ve özel liselerde “Yengeç sepeti” olgusu [Unpublished doctoral dissertation]. Aydın Adnan Menderes University.
  • Çelebi, N., & Taşçı Kaya, G. (2014). Öğretmenlerin maruz kaldığı mobbing (yıldırma): Nitel bir araştırma. Eğitim ve İnsani Bilimler Dergisi: Teori ve Uygulama, 5(9), 43-66.
  • Çiçek, B., & Söylemez, M. (2020). Sosyal karşılaştırma bakış açısından dedikodu, rekabet ve etik iklim ilişkisi. Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi, 16(3), 639-656. DOI:10.17130/ijmeb.798529
  • Clarke, V. & Braun, V. (2014). Thematic analysis. In T. Teo(Ed.), Encyclopedia of critical psychology (pp. 1947- 1952). Springer.
  • Coşkun, B. (2019). Devlet okullarında öğretmenlerin işyeri saldırganlığı davranışları ve örgütsel adalet ile ilişkisi [Unpublished doctoral dissertation]. Ankara University.
  • Demir, E., & Demir, M. (2021). Türkiye’de öğretmenlerin mesleki gelişimi ve eğitim sistemine etkileri. Eğitim Bilim ve Araştırma Dergisi, 2(1), 1-8.
  • Doğan, F., & Derin, N. (2022). Örgütsel iletişim ve örgütsel sessizlik arasındaki ilişkide psikolojik rahatlığın aracı rolü. Yönetim Bilimleri Dergisi, 20(45), 613-634.
  • Duffy, M. K., Ganster, D. C., & Pagon, M. (2002). Social undermining in the workplace. Academy of Management Journal, 45(2), 331-351. DOI: 10.2307/3069350
  • Duran, E. (2022). Örgütsel güven, mobbing ve işe yabancılaşmaya ilişkin sınıf öğretmeni görüşleri [Unpublished master’s thesis]. Amasya University.
  • Ekici, C. (2020). İlkokul yöneticileri ile öğretmenler arasındaki iletişim durumlarının incelenmesi. Uluslararası Eğitim Araştırmacıları Dergisi, 3(2), 292-311.
  • Ekinci, Ö. (2012). Ortaöğretim okulu öğretmenlerinin yıldırma davranışları ile örgütsel adanmışlıkları arasındaki ilişki [Unpublished master’s thesis]. Necmettin Erbakan University.
  • Elçi, M., Şener, İ., Erdilek Karabay, M., & Erman, H. (2021). İşyerinde kıskanma ve kıskanılma: Ölçek uyarlama ve ölçüt bağımlı geçerliliği. İş ve İnsan Dergisi, 8(2), 209-224. DOI: 10.18394/iid.953585
  • Erat, L. (2021). Yengeç sepeti sendromu. M. Sağır., L. Erat., & A. U. Aydın (Ed.), In Örgüt içi davranışsal psikoloji (pp. 327-341). Beta.
  • Erlandson, D. A., Harris, E. L., Skipper, B. L., & Allen, S. D. (1993). Doing naturalistic inquiry: A guide to methods. Sage.
  • Eroğlu, M., & Özbek, R. (2020). Etkili öğretmenlerin mesleki gelişimi. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(37), 73-92. DOI: 10.14582/DUZGEF.2020.142
  • Eroğluer, K. (2011). Örgütsel iletişim ile iş tatmini unsurları arasındaki ilişkiler: Kuramsal bir inceleme. Ege Akademik Bakış, 11(1), 121-136.
  • Ertürk, A. (2011). İlköğretim okullarında görevli öğretmen ve yöneticilere yönelik duygusal yıldırma davranışlarının incelenmesi [Unpublished doctoral dissertation]. Gazi University.
  • Eryılmaz Ballı, F., & Önen, Ö. (2019). Okul müdürleri, öğretmenler ve yardımcı personelin okullardaki örgütsel iletişim iklimine yönelik görüşleri. OPUS International Journal of Society Researches, 14(20), 514-550.
  • Evcen Temelli, M., & Güven, S. (2021). Öğretim elemanlarının mobbing (psikolojik yıldırma) ve örgütsel sessizliğe ilişkin görüşleri. Kesit Akademi Dergisi, 7(26), 428-462. DOI:10.29228/kesit.48461
  • Fettahlıoğlu, Ö. O., & Alkış Dedeoğlu, A. (2021). Yengeç sepeti sendromu ve ölçek geliştirme çalışması. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 14(77), 1224- 1235.
  • Karcıoğlu, F., Timuroğlu, M., & Çınar, O. (2009). Örgütsel iletişim ve iş tatmini ilişkisi: Bir uygulama. Yönetim, 20(63), 59-76.
  • Kayış, E. (2019). Öğretmenlerin örgütsel muhalefet davranışları ile mobbing yaşamaları arasındaki ilişki ve bazı değişkenlere göre incelenmesi [Unpublished master’s thesis]. Gazi University.
  • Koçak, B. (2018). Öğretmenlerin yıldırma (mobbing) ile ilgili görüşleri ve baş etme yöntemleri [Unpublished master’s thesis]. İstanbul Kültür University.
  • Konan, N., & Umur Erkuş, Z. (2019). İlkokul ve ortaokul öğretmenlerinin mobbinge uğrama nedenleri ve başa çıkma yöntemleri. Iğdır Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 19, 407-424.
  • Köse, A., & Uzun, M. (2020). Öğretmenlerin kendini işe verememe nedenleri üzerine fenomenolojik bir çözümleme. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 17(2), 680-728. DOI:10.33437/ksusbd.716213
  • Kuchi, T. (2006). Constant change and the strategic role of communication: A selective annotated bibliography. Library Management, 27(4/5), 218-235.
  • Levent, F., & Türkmenoğlu, G. (2019). Okul yöneticilerinin dedikodu ve dedikodu yönetimine ilişkin görüşleri. OPUS International Journal of Society Researches, 10(17), 787-814. DOI: 10.26466/opus.518272
  • Lunenburg, F. C., & Ornstein, A. C. (2021). Educational administration: Concepts and practices. Sage.
  • McPhail, M. L. (2010). Dark menexenus: Black opportunism in an age of racial anxiety. Southern Communication Journal, 75(2), 160-170. DOI: 10.1080/10417941003613255
  • Miller, C. D. (2019). Exploring the crabs in the barrel syndrome in organizations. Journal of Leadership & Organizational Studies, 26(3), 352-371. DOI: 10.1177/1548051819849009
  • Özdemir, A. (2015). Öğretmenlerin psikolojik şiddet (Mobbing) algıları İstanbul ili Anadolu yakasındaki imam-hatip ortaokullarında bir tarama [Unpublished master’s thesis]. Maltepe University.
  • Özdemir, S., & Erdem, R. (2020). Akademinin yeşil gözlü canavarı: Kıskançlığın nedenleri ve sonuçları üzerine fenomenolojik bir çalışma. Nitel Sosyal Bilimler, 2(1), 19-39.
  • Özdemir, Y., & Üzüm, B. (2019). Yengeç sendromu. E. Kaygın., & G. Kosa (Ed.), In Olumsuz boyutlarıyla örgütsel davranış (pp. 125-138). Eğitim.
  • Özdoğru, M. (2021). Öğretmenler arasındaki iş birliği: Mevcut durum, engeller ve çözüm önerileri. Eğitim ve İnsani Bilimler Dergisi: Teori ve Uygulama, 12(23), 125-147.
  • Özkuşçu, E., & İhtiyaroğlu, N. (2021). Okul müdürlerinin ve öğretmenlerin mobbing davranışlarına yönelik algılarının incelenmesi. Erciyes Journal of Education, 5(1), 23-50. DOI:10.32433/eje.896928
  • Pegues, D. A. (2018). Professional and petty: An investigation into the social and individual conditions that promote instigated acts of workplace incivility between black professionals [Doctoral dissertation]. Columbia University.
  • Peler Şahoğlu, G., & Yaman Lesinger, F. (2022). KKTC’deki ilköğretim okullarında yıldırma durumlarının belirlenmesi ve çözüm önerilerinin incelenmesi. Uluslararası Beşeri Bilimler ve Eğitim Dergisi, 8(17), 100-119.
  • Robbins, S. P., & Judge, T. A. (2021). Essentials of organizational behavior. Pearson.
  • Sabuncuoğlu, Z., & Gümüş, M. (2008). Örgütlerde iletişim. Arıkan.
  • Sampath, N. (1997). ‘Crabs in a bucket’: Reforming male identities in Trinidad. Gender and Development, 5(2), 47-54. DOI: 10.1080/741922352
  • Sayğan Tunçay, S., & Çıraklar, N. H. (2020). Rol çatışması ve rol belirsizliğinin işyeri mağduriyeti üzerine etkisi: Olumsuz duygulanımın düzenleyici rolü. Journal of Yasar University, 15(Special Issue), 219-237.
  • Soubhari, T., & Kumar, Y. (2014). “The Crab-bucket effect and its impact on job stress”-an exploratory study with reference to autonomous colleges. International Journal on Recent and Innovation Trends in Computing and Communication, 2(10), 3022-3027.
  • Spacey, S. (2015). Crab mentality, cyberbullying and “Name and shame” rankings. Available from: https://www.semanticscholar.org/paper/CrabMentality%2C-Cyberbullying-and-%22Name-andShame%22-Spacey/3e43a0f74b4111c41513f2e0d0a13c92e79efb18
  • Toker Gökçe, A. (2012). Mobbing: İş yerinde yıldırma özel ve resmi ilköğretim okulu öğretmen ve yöneticileri üzerinde yapılan bir araştırma. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 18, 272-286.
  • Tutar, H. (2021). Örgütsel iletişim. Umuttepe.
  • Uğurlu, C. T., Çağlar, Ç., & Güneş, H. (2012). Ortaöğretim okullarında yıldırma (mobbing) davranışlarına ilişkin öğretmen görüşleri. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 10(4), 718-749.
  • Ülbeği, İ. D., İplik, E., & Yalçın, A. (2019). Sosyal baltalama ve çalışan performansı ilişkisinde iş stresi ve duygusal tükenmişliğin rolü. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(41), 1-15.
  • Uslukaya, A., & Demirtaş, Z. (2020). Öğretmen algılarına göre işyerinde dışlama: Eğitim kurumlarında nitel bir araştırma. Eğitim ve İnsani Bilimler Dergisi: Teori ve Uygulama, 11(22), 229-256.
  • Usta, M. E., Kaya, A., & Özyurt, D. (2018). Örgütsel dedikodu yönetimi. Harran Maarif Dergisi, 3(2), 1-13. DOI: 10.22596/2018.0302.1.13
  • Üstün, A., & Balcı, M. (2023). Yöneticiler ile öğretmenler arasındaki iletişim sorunlarının eğitime yansıması. Journal of Social, Humanities and Administrative Sciences, 9(62), 2461-2471. DOI: 10.29228/JOSHAS.67989
  • Uzun, T., Ayık, A., & Özdem, G. (2019). Okullarda örgütsel iletişim ile öğretmenlerin iş motivasyonları arasındaki ilişkiler. Ulusal Eğitim Akademisi Dergisi, 3(1), 26-40.
  • Wynia, M. K., Johnson, M., McCoy, T. P., Griffin, L. P., & Osborn, C. Y. (2010). Validation of an organizational communication climate assessment toolkit. American Journal of Medical Quality, 25(6), 436-443. DOI: 10.1177/1062860610368428
  • Yaman, E., & Türker, S. (2011). İlköğretim öğretmenlerinin çatışma yönetim stratejileri ve öfke ifade düzeyleri arasındaki ilişki. Akademik Bakış Dergisi, 23, 1-12.
  • Yaman, E., Vidinlioğlu, Ö., & Çitemel, N. (2010). İşyerinde psikoşiddet, motivasyon ve huzur: Öğretmenler çok şey mi bekliyor? Psikoşiddet mağduru öğretmenler üzerine. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 7(1), 1136-1151.
  • Yavuz, M., & Levent, F. (2021). Okullarda dedikodu ve söylentinin nedenleri ve etkilerine ilişkin öğretmen görüşleri. E-Uluslararası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 12(4), 41-67. DOI: 10.19160/e-ijer.890665
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2018). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin.
  • Yılmaz, K. (2022). Öğretmenlerin mesleki işbirliği: Mevcut durum, engeller ve öneriler. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 55(3), 1005-1043. DOI:10.30964/auebfd.1143251
  • Yurdunkulu, A., & Oktay, A. (2020). İlköğretim okulu öğretmenlerinin çatışma durumları ve çatışma yönetimi stratejilerinin incelenmesi (Düzce-merkez örneği). Trakya Eğitim Dergisi, 10(1), 285-302. DOI:10.24315/tred.561001
  • Zembat, R. (2012). Okul öncesi öğretmenlerinin okul yöneticisi, meslektaşları ve aileler bağlamında algıladıkları çatışma durumlarının incelenmesi. Eğitim ve Bilim, 37(163), 203-215.
  • Zengin, A., & Bayar, A. (2022). Okullarda görev yapan öğretmenlerin gruplaşmalarının okul yönetim sürecine getirdiği yansımalar. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 9(2), 280-297.
Toplam 68 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular İş Sistemleri (Diğer)
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Yasemin Ünalan 0009-0005-8058-7570

Faruk Levent 0000-0003-3429-6666

Gönderilme Tarihi 4 Ocak 2024
Kabul Tarihi 1 Aralık 2025
Erken Görünüm Tarihi 15 Aralık 2025
Yayımlanma Tarihi 19 Aralık 2025
Yayımlandığı Sayı Yıl 2025 Sayı: Advanced Online Publication

Kaynak Göster

APA Ünalan, Y., & Levent, F. (2025). “Crabs in a Bucket” Phenomenon in School Organizations: A Qualitative Research. Ege Academic Review(Advanced Online Publication), 161-176. https://doi.org/10.21121/eab.20260201
AMA Ünalan Y, Levent F. “Crabs in a Bucket” Phenomenon in School Organizations: A Qualitative Research. eab. Aralık 2025;(Advanced Online Publication):161-176. doi:10.21121/eab.20260201
Chicago Ünalan, Yasemin, ve Faruk Levent. “‘Crabs in a Bucket’ Phenomenon in School Organizations: A Qualitative Research”. Ege Academic Review, sy. Advanced Online Publication (Aralık 2025): 161-76. https://doi.org/10.21121/eab.20260201.
EndNote Ünalan Y, Levent F (01 Aralık 2025) “Crabs in a Bucket” Phenomenon in School Organizations: A Qualitative Research. Ege Academic Review Advanced Online Publication 161–176.
IEEE Y. Ünalan ve F. Levent, “‘Crabs in a Bucket’ Phenomenon in School Organizations: A Qualitative Research”, eab, sy. Advanced Online Publication, ss. 161–176, Aralık2025, doi: 10.21121/eab.20260201.
ISNAD Ünalan, Yasemin - Levent, Faruk. “‘Crabs in a Bucket’ Phenomenon in School Organizations: A Qualitative Research”. Ege Academic Review Advanced Online Publication (Aralık2025), 161-176. https://doi.org/10.21121/eab.20260201.
JAMA Ünalan Y, Levent F. “Crabs in a Bucket” Phenomenon in School Organizations: A Qualitative Research. eab. 2025;:161–176.
MLA Ünalan, Yasemin ve Faruk Levent. “‘Crabs in a Bucket’ Phenomenon in School Organizations: A Qualitative Research”. Ege Academic Review, sy. Advanced Online Publication, 2025, ss. 161-76, doi:10.21121/eab.20260201.
Vancouver Ünalan Y, Levent F. “Crabs in a Bucket” Phenomenon in School Organizations: A Qualitative Research. eab. 2025(Advanced Online Publication):161-76.

Amaç ve Kapsam

Ege Akademik Bakış (EAB) dergisi Ege Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi'nin bünyesinde çevrim içi yayınlanan çok disiplinli ve disiplinlerarası hakemli, uluslararası ve akademik bir dergidir. Derginin ana hedefi iktisat, işletme ve uluslararası siyaset alanlarında akademik çalışmaları yayınlamaktır. Derginin yayın dili İngilizcedir.

Aşağıda yer alan kısa listede Ege Akademik Bakış dergisinin yayın kapsamındaki temel alanlar alfabetik sırayla yer almaktadır :

  • Bölgesel İktisat
  • Enerji İktisadı
  • Finansal İktisat
  • İnsan Kaynakları Yönetimi
  • İşletme 
  • Karşılaştırmalı Siyaset
  • Örgüt Kuramı&Örgütsel Davranış
  • Pazarlama
  • Sayısal Yöntemler
  • Uluslararası İlişkiler
  • Uluslararası Politik Ekonomi
  • Uygulamalı Ekonometri
  • Yöneylem Araştırması

EAB ampirik araştırmalara dayanan çalışmaları yayınlar ve özellikle karşılaştırmalı çalışmalar, vaka çalışmalar ve ülke karşılaştırmalı çalışmalarla ilgilenir. Dergi, yerel, bölgesel ve uluslararası meseleler ve sorunlara değinen  disiplinler arası ve karşılaştırmalı yayınları önceler. 

Makale başvuruları akademik nitelik ve yöntemsel kalite temelinde değerlendirilir.  

Değerlendirme Süreci ve Yayın Politkası

Editör kurulu, orijinal olmayan, derginin amaç ve kapsamına uymayan veya makale yazım kurallarına uygun olarak hazırlanmamış makaleleri reddetme hakkını saklı tutar. Ege Akademik Bakış Dergisi (EAB)’ne gönderilen tüm çalışmalar öncelikle editörler tarafından, kapsam, orjinallik ve literatüre olan katkıları açısından incelenir. EAB’nin amaç ve kapsamına uygun ve gerekli niteliklere sahip olan çalışmalar, en az iki hakeme, çift kör hakemlik sistemi kullanılarak değerlendirilmek üzere gönderilir. Editörler, makaleleri revizyon için geri gönderebilir ya da makaleleri dergi yazım kurallarına göre düzenleyebilir. Hakem değerlendirmeleri yayın kararları üzerinde birincil etkiye sahip olsa da, makalelerin yayınlanma(ma)larına ilişkin nihai kararlardan editör kurulu sorumludur.

Yayın Etiği ve Çıkar Çatışması

Yazarlar akademik dürüstlük ve yayın etiğinden sorumludur. Yazarlara, EAB’nin “Etik İlkeler ve Yayın Politikaları”nı incelemeleri ve var ise çıkar çatışması beyanlarını kapak mektubuna eklemeleri tavsiye edilmektedir.


Çevrimiçi Makale Gönderimi

EAB, web tabanlı bir çevrimiçi gönderi ve hakem değerlendirme sistemi olan dergiparkta yer almaktadır. Giriş yapmak ve makalenizi çevrimiçi göndermek için https://dergipark.org.tr/eab adresini ziyaret etmeniz gerekmektedir. Çevrimiçi sistemi ilk kez kulanacak yazarlar yeni hesap oluşturmalıdır.

Makale gönderim süreciyle ilgili tüm soru veya ek bilgi talepleri, aşağıda bilgileri verilen EAB editör ofisine gönderilmelidir:

Miray Baybars

Ege Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Bornova, 35100 İzmir,Türkiye
E-mail: eab@mail.ege.edu.tr

Gül Huyugüzel Kışla
Ege Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Bornova, 35100 İzmir,Türkiye
E-mail: eab@mail.ege.edu.tr

Tüm editoryal yazışmalar şu adrese gönderilmelidir:

Baş Editör,
Prof. Dr. Keti Ventura, Ege Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi.
E-mail: eab@mail.ege.edu.tr

1. Gönderiyi Başlatma:

Yazarlar çalışmalarını EAB'ye göndermeden önce, derginin amaç ve kapsamını okuduklarından emin olmalıdır.

Yazarlar öncelikle makalelerinin bilimsel alanını veya katkısını (işletme, iktisat veya uluslararası ilişkiler) belirlemelidir. Yazarların aynı zamanda çalışmalarının EAB’nin amaç ve kapsamıyla ne ölçüde örtüştüğünü ve literatüre hangi açılardan katkıda bulunduğunu kısaca açıklayan bir kapak mektubu sunmaları gerekmektedir. Yazarlar editörle iletişim kurmak için iletişim kutusunu kullanabilir.


2. Gönderi Bilgileri:

Yazarlar ilgili alanlara isim ve bilgilerini, çalışmalarının başlığını ve özetini girmelidir. Bu aşamada aynı zamanda anahtar kelimelerin ve JEL kodlarının girilmesi gerekir. Bu bilgiler, bilimsel veritabanları ve arama motorları tarafından indeksleme için kullanılmaktadır.


3. Gönderiyi Yükleme:

Yazarlar çalışmalarını bu aşamadaki talimatları izleyerek yüklemelidir. MAKALELER YAZAR(LAR)IN KİMLİK YA DA KURUM BİLGİLERİNE İLİŞKİN HERHANGİ BİR BİLGİ İÇERMEMELİDİR.

4. Gönderi Onayı:

Yüklenen dosyaların son kontrolü yapıldıktan sonra gönderi tamamlanır.

Yüklenmesi gereken dosyalar:
- Makale Tam Metni (yazar(lar)a ilişkin herhangi bir bilgi içermemelidir)
- Makale Özeti
- Kapak Mektubu (ad,soyad, kurum, e-posta, adres, ORCID no)
- Telif Hakkı Formu (gönderim sırasında indirilebilir)
- Benzerlik Raporu (Turnitin/iThenticate yazılımları kullanılabilir. %20'yi geçen benzerlik oranı (referanslar ve alıntılar dahil) bulunan makaleler değerlendirmeye alınamaz. Makalelerin tek kaynakla eşleşme oranı en fazla %2 oranında olmalıdır.)

-Etik Kurul Onayı


Dergi Yazım Stili

1. Yazı tipi – Metin içi Times New Roman 12-punto yazım stili kullanılmaktadır.
2. Sayfa Formatı – A4 sayfa büyüklüğü:
Üst, alt, sol, sag marjinler: 2.5 cm (0.98 inç)
Paragraflar iki yana yaslı bir biçimde olmalıdır.
Tireleme yoktur.
Paragrafların girintisi 0.5 cm olmalıdır.
3. Paragraf Biçimi - Paragraf sekmesinin girinti ve boşluk bölümünde:
Sol ve sağ kısmı 6 nk (0.6 satır)
Satır boşluğu 1.5 olmalıdır.
4- Kelime sınırı – Makalelerin tüm notlar ve kaynakca dahil 10.000 kelimeyi geçmemesi gerekir.
5. Başlıklar- Ana bölüm başlıkları ortalanmış ve kalın yazılmalıdır.
6. Yazar isimleri - Yazar adları makalenin hiçbir yerinde görünmemelidir. Yazar isimlerini içeren yazılar işleme alınmaz ve iade edilmez.
7. Özet – Özetler 150-200 arasında kelime numarasına sahip olmalı ve alıntı içermemelidir. Makale yükleme sürecinde Türkçe özet ve anahtar kelimeleri yüklemeye gerek yoktur.
8. Anahtar Kelimeler – 5-8 kelime arasında olmalıdır.
9. Ana Metin - Ana metin içerisinde giriş bölümü, sonuç bölümü ve diğer alakalı bölümler olmalıdır.
10. Kaynakça - EAB dergisi APA (American Psychological Association) kaynakça stiline tabidir. Makalenizin dergi kaynakça stiline uygun olmasını sağlamak için APA Yayın El Kitabına (6. baskı) bakınız.


SONNOTLAR

Lütfen dipnotlar yerine sonnotları kullanın. Son notlar, metnin ilgili bölümünde ardışık üst simge numaraları ile işaretlenmeli ve makalenin sonunda listelenmelidir.

Makalesi yayınlanan yazarların makale yayın tarihinden itibaren en geç 4 gün içerisinde yayınlarını kontrol etmeleri ve bir hata varsa bize bildirmeleri önemle rica olunur.




Yazarlar

1. Ege Akademik Bakış Dergisi'ne gönderilen tüm çalışmalar tamamen orijinal olmalı ve bu çalışmalarda kullanılan kaynaklar ve malzemeler yazın kurallarına uygun şekilde alıntılanmalıdır. Söz konusu kurallara uymayan çalışmalar intihal nedeniyle doğrudan reddedilecektir. 

2. Ege Akademik Bakış Dergisi'ne gönderilen çalışmalar başka bir dergide daha önce yayınlanmamış olmalı ve Ege Akademik Bakış tarafından değerlendirilirken başka bir yerde yayımlanmak üzere gönderilmemiş olmalıdır.

3. Yazarlar, aynı çalışmayı veya aynı araştırmayı içeren bir çalışmayı birden fazla dergiye sunmamalıdır.

4. Konferanslarda sunulmuş ve özetleri yayınlanmış eserler, editöre sunum ve yayın tarih ve yerlerinin belirtilmesi şartıyla değerlendirmeye kabul edilebilir.

5. Bir yazının incelemeye gönderilmesi durumunda, editör kurulunca yukarıda belirtilen koşulların yazarlar tarafından kabul edildiği varsayılır.

6. Gönderilen çalışmalarını gecikme veya başka bir nedenle geri çekmek isteyen yazarlar, editör ile iletişime geçmelidir.

7. Yazarlara çalışmalarının yayımlanmasına karşılık herhangi bir telif ücreti ödenmeyecektir.

8. TR Dizin Dergi Değerlendirme Kriterleri (https://trdizin.gov.tr/kriterler/) kapsamında etik kurul onayı zorunlu olan çalışmaların, etik kurul onayı alınmadan yayımlanması mümkün değildir. 

9. Gözlem, deney, odak grup, mülakat, anket teknikleri uygulanarak katılımcılardan veri toplanmasının söz konusu olduğu her türlü araştırma için “etik kurul onayı” alınması zorunludur. 

10. Bu kapsam dışındaki çalışmalarda ise ilgili çalışmanın etik kurul izni gerektirmediğini ifade eden ve tüm yazarlar tarafından imzalanan bir metnin taranıp sisteme yüklenmesi gerekmektedir. Aksi halde çalışmalar değerlendirmeye alınmazlar. 

Hakemler
1. Hakemler, yazarlar tarafından gönderilen makalelerle ilgili bilgileri ayrıcalıklı bilgiler olarak ele almak ve bunları gizli tutmakla yükümlüdür.
2. Gönderilen eserleri değerlendirirken, hakemler ve editörler kendilerini yalnızca fikirsel ve bilimsel içerikle sınırlamalıdır.
3. Hakemler, yazar (lar) ın herhangi bir suistimalini (örneğin intihal, diğer etik olmayan faaliyetler) derhal yönetici editöre bildirmekle yükümlüdür.


Yayın Kurulu
1. Yayın kurulu, makale gönderme kurallarına uyulmaması ve hakaret, telif hakkı ihlali ve intihal ile ilgili yasal gereklilikleri ihlal etmeleri durumunda, makaleleri değerlendirilmek üzere kabul etmeme hakkını saklı tutar.
2. Editör kurulu ve hakemlerin raporlarına dayanarak, editör makaleyi kabul edebilir, reddedebilir veya üzerinde değişiklik yapılmasını isteyebilir. Reddedilen çalışmalar, yazarın yazılı izni olmadan başka amaçlar için kullanılamaz.
3. Editörler, makalenin başka yerlere gönderilmesi şüphesi dışında, sunulan eserlerin yayınlanana kadar gizliliğini sağlamakla yükümlüdür.
4. Yayın kurulu tarafından yapılan ilk incelemeden sonra, sadece seçilen makaleler hakem incelemesine tabi tutulur ve en az iki hakeme gönderilir.
5. Editörler, tüm makalelerin adil ve tarafsız bir şekilde değerlendirilmesini sağlamakla yükümlüdür; bu nedenle, bir makaleyi kabul etme veya reddetme kararı, yalnızca makalenin önemi, orijinalliği ve açıklığına ve çalışmanın derginin alanı ile ilgisine bağlıdır.
6. Editörler, herhangi bir yazara karşı ırk, din, cinsiyet, yaş, etnik köken, siyasi inanç, cinsel yönelim, uyruğu vb. Konularda ayrımcılık yapamazlar.

Ege Akademik Bakış dergisi yazarlardan çalışmalarının yayına kabul edilmesi ve basılması için herhangi bir makale sunum ücreti talep etmemektedir.

Owner of the Journal

Finans ve Yatırım

Baş Editör

Toplumsal Cinsiyet ve Cinsellik Antropolojisi, Sosyoloji, Cinsiyet Sosyolojisi, Göç Sosyolojisi, İş ve Örgüt Sosyolojisi, Kadın Araştırmaları, İnsan Kaynakları Yönetimi, Strateji, Yönetim ve Örgütsel Davranış

Editör Yardımcıları

Pazarlama, Tüketici Davranışı
Bilgi Sistemleri Felsefesi, Araştırma Yöntemleri ve Teori, Bölgesel Ekonomi, Turizm Ekonomisi, Bölgesel Çalışmalar, Bölgesel Analiz ve Gelişme, Türkiye'de Bölgesel Analiz ve Planlama
Kültürlerarası İletişim, Pazarlama Araştırma Metodolojisi, Pazarlama İletişimi, Tüketici Davranışı, Pazarlama (Diğer)
Karşılaştırmalı Siyasi Kurumlar, Siyaset Bilimi Metodolojisi, Türk Siyasal Hayatı

Alan Editörleri

Özge Kozal, doktorasını Ege Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İktisat Anabilim Dalında tamamlamıştır. Doktora araştırmaları sırasında, 2017-2018 akademik yılında University of Groningen'de misafir araştırmacı olarak görev almıştır. Halen Ege Üniversitesi İktisat bölümü, İktisat Teorisi Anabilim Dalında görev yapmaktadır. Çalışma alanları, sanayileşme, kalkınmanın ekonomi politiği, sürdürülebilir kalkınma, sanayileşme, ekolojik ekonomi ve döngüsel ekonomidir. 

Ekolojik İktisat, Kalkınma Ekonomisi - Makro, Döngüsel Ekonomi
Davranışsal Finans, Bütçe ve Mali Planlama, Finansal Muhasebe, Mali Tablo Analizi
Uluslararası Siyaset, Afrika Çalışmaları, Uluslararası İlişkiler Kuramları, Uluslararası İlişkilerde Siyaset, Uluslararası İlişkiler (Diğer)
Siyaset Bilimi, Uluslararası Siyaset, Küreselleşme, Ortadoğu Çalışmaları, Türk Dış Politikası, Uluslararası İlişkiler Kuramları, Uluslararası İlişkilerde Siyaset
Ekonometri, Sermaye Piyasaları, Uluslararası Finans, Finansal Piyasalar ve Kurumlar
Panel Veri Analizi , Mikroekonomik Teori
Pazarlama, Tüketici Davranışı

Ege Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi İşletme Bölümü Sayısal Yöntemler Anabilim Dalı’nda öğretim üyesi olarak görev yapmaktayım. Akademik çalışmalarım, veri bilimi ve analitiği, dijital dönüşüm, karar destek sistemleri ve yönetim bilişim sistemleri gibi alanlarda yoğunlaşmaktadır. Özellikle veri madenciliği ve müşteri yaşam boyu değeri analizi gibi konulara odaklanarak, karar destek süreçlerinde teknolojik çözümlerin kullanımını incelemekteyim. Bu alanlarda çeşitli bilimsel yayınlar ve projeler gerçekleştirmekte ve bu konulara dair yenilikçi çözümler geliştirmeyi hedeflemekteyim.

Yönetim Bilişim Sistemleri, Makine Öğrenmesi Algoritmaları, Veri Madenciliği ve Bilgi Keşfi, İş Analitiği, İş Bilgi Sistemleri

Betül Aydoğan Ünal, lisans eğitimini Boğaziçi Üniversitesi'nde, doktora eğitimini ise Dokuz Eylül Üniversitesi Kamu Yönetimi alanında tamamladı. 2013-2014 akademik yılında Harvard Üniversitesi'nde Misafir Araştırmacı olarak bulundu. Halen Ege Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Bölümü'nde öğretim üyesi olarak görev yapmaktadır. Araştırma alanları arasında kurumsal davranış, otomatik metin analizi, Türk siyaseti ve siyasi kurumlar yer almaktadır.

Karşılaştırmalı Siyasi Kurumlar, Siyaset Bilimi Metodolojisi, Türk Siyasal Hayatı
Siyaset Bilimi, Avrupa Birliği, Avrupa Birliği-Türkiye İlişkileri, Güvenlik Çalışmaları
Heterodoks İktisat, İktisadi Düşünceler, Avrupa İktisat Tarihi, Dünya İktisat Tarihi
Örgütsel Davranış
Uluslararası Siyaset, Siyaset Bilimi (Diğer), Ortadoğu Çalışmaları, Uluslararası İlişkiler (Diğer)

Dergi Sekreteryası

Hukuk Teorisi, İçtihat ve Hukuki Yorum, Sözleşme Hukuku, Şirketler ve Dernekler Hukuku, Ticaret Hukuku (Diğer)

Ege Unıversity Faculty of Economics and Administrative Sciences Department of Management Information Systems Research Assistant 

Yönetim Bilişim Sistemleri, Endüstri Mühendisliği

Danışma Kurulu

Sürdürülebilir Kalkınma, Sosyal Değişim, Avrupa Çalışmaları
Bilgi Sistemleri (Diğer), Dijital Pazarlama
Göç Ekonomisi, Avrupa Çalışmaları
Finansal Ekonomi, Sürdürülebilir Kalkınma, Ulaşım Ekonomisi, Sürdürülebilirlik Muhasebesi ve Raporlama, Lojistik, Toplu Taşıma
Teknoloji Yönetimi
Sosyal ve Beşeri Bilimler Eğitimi (Ekonomi, İşletme ve Yönetim Hariç), Finans
Hukuk ve İktisat, Sanayi Ekonomisi, Kamu Ekonomisi
Siyaset Bilimi
Büyüme, Kalkınma Ekonomisi - Makro
Döngüsel Ekonomi, Tedarik Zinciri Yönetimi
Endüstriyel Pazarlama, Hizmet Pazarlaması, Tüketici Davranışı
Makroekonomik Teori
Dijital Pazarlama, Endüstriyel Pazarlama, Etkinlik Pazarlaması, Pazarlama (Diğer)
Ekonomi Politik Teorisi, Konjonktür Dalgalanmaları, Ekonomik Entegrasyon
Uygulamalı Makro Ekonometri, Makroekonomik Teori, Büyüme
Dijital Pazarlama, Müşteri İlişkileri Yönetimi, Pazarlama Teorisi
Ekonometrik ve İstatistiksel Yöntemler, Ekonometri (Diğer), Makroekonomik Teori, Sağlık Ekonomisi
Avrupa Çalışmaları
Uluslararası Pazarlama
Siyasal Teori ve Siyaset Felsefesi, Siyaset Bilimi Metodolojisi
Liderlik, Organizasyonel Planlama ve Yönetim, Strateji
Pazarlama Teorisi, Pazarlama Yönetimi, Liderlik
Avrupa Çalışmaları, Uluslararası Hukuk
Uluslararası Finans, Finansal Ekonomi, İslami Mikrofinans
Ekonometri Teorisi, Panel Veri Analizi , Zaman Serileri Analizi, Çevre Ekonomisi, Gemilerde Enerji Ekonomisi, Yeşil Ekonomi
Girişimcilik, İnovasyon Yönetimi
Müşteri İlişkileri Yönetimi, Pazarlama (Diğer)
Pazarlama (Diğer), Gıda ve Ağırlama Hizmetleri, Turizm Pazarlaması