BibTex RIS Kaynak Göster

INTERNET REKLAMCILIĞI VE INTERNET REKLAMI ÖLÇÜMLENMESİ ÜZERİNE BİR UYGULAMA

Yıl 2009, Cilt: 9 Sayı: 2, 435 - 461, 01.05.2009

Öz

Tüketicilerin, sanayileşme sürecini izleyen dönemlerde göz ardı edilen ancak özellikle son on yıl içinde etkileri oldukça artan çevre kirliliğine yönelik olarak, duyarlılıklarının arttığı görülmektedir. Tüketiciler ellerindeki satın alma gücüyle işletmelerin sorumluluklarının farkına varmalarını ve çevreyi koruyacak uygulamalara yönelmelerini de sağlamaktadırlar. Tüketicilerin bilinç düzeyinde meydana gelen artış ve buna bağlı olarak çevreye zarar vermeyen ürünlere yönelmeleri ve satın alma davranışlarında çevre bilincinin daha da etkili olmasıyla birlikte, işletmelerin de “yeşil işletmecilik”, “çevreci pazarlama” gibi kavramlarla tanımlanabilen faaliyetlere yöneldikleri görülmektedir. Bu kapsamda çalışmada öncelikle tüketicilerin çevre bilinç düzeyleri irdelenecek, daha sonra ise çevre bilincinin satın alma davranışına etkileri değerlendirilmeye çalışılacaktır

Kaynakça

  • Altunışık, Remzi, Şuayıp Özdemir, Ömer Torlak (2006): Modern Pazarlama, Değişim Yayınları, İstanbul.
  • Ay, Canan, Zümrüt Ecevit (2005): “Çevre Bilinçli Tüketiciler”, Akdeniz İİBF Dergisi, No:10, 238 – 263.
  • Ay, Canan, Emel (Öztürk) Yılmaz, (2004): “Yeşil Pazarlama ve Serel Seramik A.Ş.’nin Yeşil Uygulamaları”, Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt:2, Sayı:2, 17 – 27.
  • Baydaş, A., A.Tan, H. Ç. Bedestenci (2000): “Tüketiciler ve Çevre Bilinci – Kahramanmaraş Örneği”, 5. Ulusal Pazarlama Kongresi, Antalya, 16 – 18 Kasım 2000, 467 – 485.
  • Çabuk, Serap, M. Burak Nakıboğlu (2003): “Çevreci Pazarlama ve Tüketicilerin Çevreci Tutumlarının Satın Alma Davranışlarına Etkileri İle İlgili Bir Uygulama”, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt:12, Sayı: 12, 39 – 54.
  • Dedeoğlu, Ayla Özhan (2002): “Tüketici Davranışları Alanında Kalitatif Araştırmaların Önemi Ve Multidisipliner Yaklaşımlar”, Dokuz Eylül İİBF Dergisi, Cilt:17, Sayı:2, 75 – 92.
  • Kalafatis, Stavros P., Michael Pollard, Robert East, Markos H. Tsogas (1999): “Green Marketing and Ajzen’s Theory of Planned Behaviour: A Cross – Market Examination”, Journal of Consumer Marketing, Vol: 16, No: 5, pp. 441 – 460.
  • Karacan, Ali Rıza (2007): Çevre Ekonomisi ve Politikası, Ege Üniversitesi Yayınları, İzmir.
  • Kotler, Philip (1996): Marketing Management, International Edition, Ninth Edition, Prentice Hall, New Jersey.
  • Laroche, Michel, Jasmin Bergeron, Guido Barbaro Forleo (2001):, “Targeting Consumers Who Are Willing to Pay More For Environmentally Friendly Products”, Journal of Consumer Marketing, Vol:18, No:6, pp. 503 - 520.
  • Mucuk, İsmet (2004): Pazarlama İlkeleri, Türkmen Kitabevi, İstanbul.
  • Odabaşı, Yavuz (1996): Tüketici Davranışı ve Pazarlama Stratejisi, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir.
  • Özsabuncuoğlu, İsmail H., Atilla Uğur (2005):Doğal Kaynaklar, Ekonomi, Yönetim ve Politika, İmaj Yayınevi, Ankara.
  • Straughan, Robert D. and James A. Roberts (1999): “Environmental Segmentation Alternatives: A Look At Gren Consumer Behavior in The New Millenium”, Journal of Consumer Marketing, Vol:16, No:6, pp. 558 -575.
  • Tatlıdil, Rezan (1983): Tüketici Davranışları, Dokuz Eylül Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Resmi Teksir Yayını, İzmir.
  • Tatlıdil, Rezan, Mete Oktav (1992): Pazarlama Yönetimi, Dokuz Eylül Üniversitesi Yayınları, İzmir.
  • Toprak, Zerrin (2003): Çevre Yönetimi ve Politikası, İzmir.
  • Türkman, Ayşen (1998): Yaşanabilir Bir Çevre İçin, İzmir Ticaret Odası Yayını, İzmir.
  • Sayıştay Raporları, Türkiye’de Atık Yönetimi, Sayıştay Dergisi, Sayı 64, Ocak - Mart 2007, 131–143.
  • http://www.cevreorman.gov.tr/ekitap/02.pdf (15.09.2007).
  • http://www.cankaya.gov.tr/tr_html/DDK/cevre.htm#II (10.09.2007).
  • DPT, 2006 Yılı Raporu, http://ekutup.dpt.gov.tr/program/2006.pdf ( 23.09.2007). http://tr.wikipedia.org/wiki/Geri_d%C3%B6n%C3%BC%C5%9F%C3%BCm (23.10.2007).
  • http://www.cevreorman.gov.tr/atik_01.htm (23.10.2007).
Yıl 2009, Cilt: 9 Sayı: 2, 435 - 461, 01.05.2009

Öz

Consumers’ consciousness to environmental pollution, that had been disregarded in the period following industrialization process but whose effects has been growing especially in the past ten years, is increasing Consumers, with their purchasing power, make companies to realize their
responsibilities and tend to some applications that protect the environment.
Companies bear to some activities such as “green management”, “environmental marketing”, with an increase at the consciousness level of
consumers and thus their bear to the environmentalist products and ascending
effect of environmental consciousness over purchasing behavior. In this
context, all the consciousness level of consumers will be explicated firstly and
then effects of environmental consciousness over purchasing behavior will be
evaluated in this study

Kaynakça

  • Altunışık, Remzi, Şuayıp Özdemir, Ömer Torlak (2006): Modern Pazarlama, Değişim Yayınları, İstanbul.
  • Ay, Canan, Zümrüt Ecevit (2005): “Çevre Bilinçli Tüketiciler”, Akdeniz İİBF Dergisi, No:10, 238 – 263.
  • Ay, Canan, Emel (Öztürk) Yılmaz, (2004): “Yeşil Pazarlama ve Serel Seramik A.Ş.’nin Yeşil Uygulamaları”, Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt:2, Sayı:2, 17 – 27.
  • Baydaş, A., A.Tan, H. Ç. Bedestenci (2000): “Tüketiciler ve Çevre Bilinci – Kahramanmaraş Örneği”, 5. Ulusal Pazarlama Kongresi, Antalya, 16 – 18 Kasım 2000, 467 – 485.
  • Çabuk, Serap, M. Burak Nakıboğlu (2003): “Çevreci Pazarlama ve Tüketicilerin Çevreci Tutumlarının Satın Alma Davranışlarına Etkileri İle İlgili Bir Uygulama”, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt:12, Sayı: 12, 39 – 54.
  • Dedeoğlu, Ayla Özhan (2002): “Tüketici Davranışları Alanında Kalitatif Araştırmaların Önemi Ve Multidisipliner Yaklaşımlar”, Dokuz Eylül İİBF Dergisi, Cilt:17, Sayı:2, 75 – 92.
  • Kalafatis, Stavros P., Michael Pollard, Robert East, Markos H. Tsogas (1999): “Green Marketing and Ajzen’s Theory of Planned Behaviour: A Cross – Market Examination”, Journal of Consumer Marketing, Vol: 16, No: 5, pp. 441 – 460.
  • Karacan, Ali Rıza (2007): Çevre Ekonomisi ve Politikası, Ege Üniversitesi Yayınları, İzmir.
  • Kotler, Philip (1996): Marketing Management, International Edition, Ninth Edition, Prentice Hall, New Jersey.
  • Laroche, Michel, Jasmin Bergeron, Guido Barbaro Forleo (2001):, “Targeting Consumers Who Are Willing to Pay More For Environmentally Friendly Products”, Journal of Consumer Marketing, Vol:18, No:6, pp. 503 - 520.
  • Mucuk, İsmet (2004): Pazarlama İlkeleri, Türkmen Kitabevi, İstanbul.
  • Odabaşı, Yavuz (1996): Tüketici Davranışı ve Pazarlama Stratejisi, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir.
  • Özsabuncuoğlu, İsmail H., Atilla Uğur (2005):Doğal Kaynaklar, Ekonomi, Yönetim ve Politika, İmaj Yayınevi, Ankara.
  • Straughan, Robert D. and James A. Roberts (1999): “Environmental Segmentation Alternatives: A Look At Gren Consumer Behavior in The New Millenium”, Journal of Consumer Marketing, Vol:16, No:6, pp. 558 -575.
  • Tatlıdil, Rezan (1983): Tüketici Davranışları, Dokuz Eylül Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Resmi Teksir Yayını, İzmir.
  • Tatlıdil, Rezan, Mete Oktav (1992): Pazarlama Yönetimi, Dokuz Eylül Üniversitesi Yayınları, İzmir.
  • Toprak, Zerrin (2003): Çevre Yönetimi ve Politikası, İzmir.
  • Türkman, Ayşen (1998): Yaşanabilir Bir Çevre İçin, İzmir Ticaret Odası Yayını, İzmir.
  • Sayıştay Raporları, Türkiye’de Atık Yönetimi, Sayıştay Dergisi, Sayı 64, Ocak - Mart 2007, 131–143.
  • http://www.cevreorman.gov.tr/ekitap/02.pdf (15.09.2007).
  • http://www.cankaya.gov.tr/tr_html/DDK/cevre.htm#II (10.09.2007).
  • DPT, 2006 Yılı Raporu, http://ekutup.dpt.gov.tr/program/2006.pdf ( 23.09.2007). http://tr.wikipedia.org/wiki/Geri_d%C3%B6n%C3%BC%C5%9F%C3%BCm (23.10.2007).
  • http://www.cevreorman.gov.tr/atik_01.htm (23.10.2007).
Toplam 23 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA82UJ38NR
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Burcu Aracıoğlu Bu kişi benim

Rezan Tatlıdil Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2009
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Cilt: 9 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Aracıoğlu, B., & Tatlıdil, R. (2009). INTERNET REKLAMCILIĞI VE INTERNET REKLAMI ÖLÇÜMLENMESİ ÜZERİNE BİR UYGULAMA. Ege Academic Review, 9(2), 435-461.
AMA Aracıoğlu B, Tatlıdil R. INTERNET REKLAMCILIĞI VE INTERNET REKLAMI ÖLÇÜMLENMESİ ÜZERİNE BİR UYGULAMA. eab. Mayıs 2009;9(2):435-461.
Chicago Aracıoğlu, Burcu, ve Rezan Tatlıdil. “INTERNET REKLAMCILIĞI VE INTERNET REKLAMI ÖLÇÜMLENMESİ ÜZERİNE BİR UYGULAMA”. Ege Academic Review 9, sy. 2 (Mayıs 2009): 435-61.
EndNote Aracıoğlu B, Tatlıdil R (01 Mayıs 2009) INTERNET REKLAMCILIĞI VE INTERNET REKLAMI ÖLÇÜMLENMESİ ÜZERİNE BİR UYGULAMA. Ege Academic Review 9 2 435–461.
IEEE B. Aracıoğlu ve R. Tatlıdil, “INTERNET REKLAMCILIĞI VE INTERNET REKLAMI ÖLÇÜMLENMESİ ÜZERİNE BİR UYGULAMA”, eab, c. 9, sy. 2, ss. 435–461, 2009.
ISNAD Aracıoğlu, Burcu - Tatlıdil, Rezan. “INTERNET REKLAMCILIĞI VE INTERNET REKLAMI ÖLÇÜMLENMESİ ÜZERİNE BİR UYGULAMA”. Ege Academic Review 9/2 (Mayıs 2009), 435-461.
JAMA Aracıoğlu B, Tatlıdil R. INTERNET REKLAMCILIĞI VE INTERNET REKLAMI ÖLÇÜMLENMESİ ÜZERİNE BİR UYGULAMA. eab. 2009;9:435–461.
MLA Aracıoğlu, Burcu ve Rezan Tatlıdil. “INTERNET REKLAMCILIĞI VE INTERNET REKLAMI ÖLÇÜMLENMESİ ÜZERİNE BİR UYGULAMA”. Ege Academic Review, c. 9, sy. 2, 2009, ss. 435-61.
Vancouver Aracıoğlu B, Tatlıdil R. INTERNET REKLAMCILIĞI VE INTERNET REKLAMI ÖLÇÜMLENMESİ ÜZERİNE BİR UYGULAMA. eab. 2009;9(2):435-61.