The aim of this study is to examine the credit card ownership ratios and motivations for using credit cards of the students who are studying at theRecep Tayyip Erdoğan University Fındıklı School of Applied Sciences. In particular, the study is seeking answers to two questions: What is the reason why a university student has a credit card holder and uses it, Is there any effect of credit card usage on department, class or demographic differences? For this purpose students were given face-to-face questionnaires. According to the section and class of students it was investigated whether there is any difference in credit card section preference reasons and purpose. This was tested by analysis of variance. Students gender, age group, scholarship status, the program sees education, residency status and the relationship between family income levels and card usage and ownership were analyzed by chi-square test. As a result of the study, the credit card holders of the students who received credit-scholarship credit card in addition to the bank gave a higher rate. Students learning credit status, family income level and class affect the use of credit cards. Students use the credit card because it allows for installment shopping. Students who find the credit card useful and safe have a higher credit card ownership. A practical result of this research is that bank managers and credit card marketers can evaluate the data in the study. And they can form the basis for strategies and promotion tactics, especially in university target markets
Bu çalışmanın amacı, Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Fındıklı Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu’nda okuyan öğrencilerin kredi kartı sahiplilik oranlarını ve kredi kartı kullanmaya yönelik motivasyonlarını incelemektir. Özellikle çalışma iki soruya cevap aramaktadır: Bir üniversite öğrencisinin kredi kartı sahibi olmasındaki ve kullanmasındaki sebep nedir, kredi kartı kullanımında bölüm, sınıf veya demografik farklılıkların etkisi var mıdır? Bu amaçla öncelikle öğrencilerle yüz yüze anket yöntemi ile veriler elde edilmiştir. Daha sonra bu veriler ışığında, öğrencilerin bölüm ve sınıflarına göre kredi kartı tercih nedenleri ve kullanım amaçları arasında farklılığın olup olmadığına varyans analizi ile test edilmiştir. Son olarak da öğrencilerin cinsiyet, yaş grubu, burs durumu, öğrenim gördüğü program, ikamet durumu ve ailenin aylık geliri düzeyi ile kartı kullanımları ve sahipliği arasındaki ilişkiler Ki-kare testi ile analiz edilmiştir.Çalışma sonucunda öğrencilerin kredi kartı sahipliğinde, kredi-burs aldıkları bankanın ek olarak kredi kartı vermesinden dolayı oranın yüksek çıkmıştır. Öğrencilerin öğrenim kredi durumu, ailenin gelir seviyesi ve sınıfı kredi kartı kullanımını etkilemektedir. Öğrenciler kredi kartını taksitli alışveriş imkanı sağladığı için kullanmaktadır. Kredi kartını faydalı ve güvenli gören öğrencilerin kredi kartı sahiplik oranı daha yüksek çıkmıştır. Bu araştırmanın pratik bir sonucu da banka yöneticileri ve kredi kartı pazarlamacıları, çalışmadaki verileri değerlendirebilir ve özellikle üniversite öğrencisi hedef pazarlarında stratejilerine ve tutundurma taktiklerine temel oluşturabilir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 3 Sayı: 2 |