Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Contribution of Using Geoboards and Model Sets to 5th Grade Students’ Academic Achievement and Attitudes toward Geometry in the Topic of Quadrilaterals: A Quasi-Experimental Study

Yıl 2025, Cilt: 6 Sayı: 2, 211 - 239, 30.10.2025
https://doi.org/10.54637/vizetek.27579522.6.2.5

Öz

The aim of this study is to examine the contribution of using a geoboard and geometric model sets in teaching the topic of quadrilaterals in 5th-grade mathematics lessons to students’ academic achievement and attitudes toward geometry. The research was conducted with a total of 41 students (control group n = 18, experimental group n = 23) enrolled in a public middle school in Van, Türkiye. While material-supported instruction was applied to the experimental group, the control group was taught using traditional teaching methods. During the research process, an achievement test and a geometry attitude questionnaire were administered as pretests and post-tests. The data were analyzed using quantitative analysis techniques, and the independent samples t-test and Mann–Whitney U test were employed. The findings indicated an increase in both achievement and attitude scores in both groups; however, no statistically significant difference was found between the groups. The results suggest that although concrete materials contribute to the learning process, such contributions may not reach a statistically significant level in short-term implementations.

Kaynakça

  • Aslan, D., & Arnas, Y. A. (2007). Three‐to six‐year‐old children’s recognition of geometric shapes. International Journal of Early Years Education, 15(1), 83-104. https://doi.org/10.1080/09669760601106646
  • Clements, D. H., & Sarama, J. (2000). Young children’s ideas about geometric shapes. Teaching Children Mathematics, 6(8), 482-488.
  • Clements, D. H., Sarama, J., Swaminathan, S., Weber, D., & Trawick-Smith, J. (2018). Teaching and learning geometry: Early foundations. Quadrante, 27(2), 7-31. https://revistas.rcaap.pt/quadrante/article/view/15705.

Geometri Tahtası ve Model Setleri Kullanımının 5. Sınıf Öğrencilerinin Dörtgenler Konusundaki Akademik Başarıları ve Geometriye Yönelik Tutumlarına Katkısı: Yarı Deneysel Bir Araştırma

Yıl 2025, Cilt: 6 Sayı: 2, 211 - 239, 30.10.2025
https://doi.org/10.54637/vizetek.27579522.6.2.5

Öz

Bu araştırmanın amacı, 5. sınıf matematik dersinde dörtgenler konusunun öğretiminde geometri tahtası ve geometrik model setlerinin kullanımının öğrencilerin akademik başarılarına ve geometriye yönelik tutumlarına katkısını incelemektir. Araştırma, Van ilindeki bir devlet ortaokulunda öğrenim gören toplam 41 öğrenci (kontrol grubu n=18, deney grubu n=23) ile yürütülmüştür. Deney grubuna materyal destekli öğretim uygulanırken, kontrol grubuna geleneksel öğretim yöntemleriyle ders işlenmiştir. Araştırma sürecinde ön test ve son test olarak başarı testi ile geometri tutum anketi kullanılmıştır. Veriler, nicel analiz teknikleri ile değerlendirilmiş ve bağımsız örneklem t-testi ile Mann–Whitney U testi uygulanmıştır. Araştırma sonucunda her iki grupta da başarı ve tutum puanlarında artış gözlemlenmiş, ancak gruplar arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark elde edilememiştir. Sonuçlar, somut materyallerin öğrenme sürecine katkı sağladığını ancak kısa süreli uygulamalarda bu katkının anlamlı düzeye ulaşamayabileceğini göstermektedir.

Etik Beyan

Etik Kurul Belgesi Etik Kurul Komisyon Adı: Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sosyal ve Beşerî Bilimleri Yayın Etik Kurul Başkanlığı Etik Kurul Belge Tarihi ve Protokol No: 2025/15-10

Kaynakça

  • Aslan, D., & Arnas, Y. A. (2007). Three‐to six‐year‐old children’s recognition of geometric shapes. International Journal of Early Years Education, 15(1), 83-104. https://doi.org/10.1080/09669760601106646
  • Clements, D. H., & Sarama, J. (2000). Young children’s ideas about geometric shapes. Teaching Children Mathematics, 6(8), 482-488.
  • Clements, D. H., Sarama, J., Swaminathan, S., Weber, D., & Trawick-Smith, J. (2018). Teaching and learning geometry: Early foundations. Quadrante, 27(2), 7-31. https://revistas.rcaap.pt/quadrante/article/view/15705.
Toplam 3 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Matematik Eğitimi
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

İdris Çiftçi 0000-0002-2698-0807

Enes Abdurrahman Bilgin 0000-0003-3003-9259

Şerife Nur Zabun 0009-0003-2213-1722

Gönderilme Tarihi 22 Haziran 2025
Kabul Tarihi 23 Eylül 2025
Yayımlanma Tarihi 30 Ekim 2025
Yayımlandığı Sayı Yıl 2025 Cilt: 6 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Çiftçi, İ., Bilgin, E. A., & Zabun, Ş. N. (2025). Geometri Tahtası ve Model Setleri Kullanımının 5. Sınıf Öğrencilerinin Dörtgenler Konusundaki Akademik Başarıları ve Geometriye Yönelik Tutumlarına Katkısı: Yarı Deneysel Bir Araştırma. Eğitim Bilim ve Araştırma Dergisi, 6(2), 211-239. https://doi.org/10.54637/vizetek.27579522.6.2.5



         download   24218