Vizetek Yayıncılık San.ve Tic. Ltd Şti. bünyesinde faaliyet gösteren Eğitim Bilim ve Araştırma Dergisi (EBAD) ulusal hakemli bir dergi olup, yılda 2 sayı şeklinde çıkmaktadır. EBAD, özellikle eğitim bilimlerinin tüm alanları ve sosyal bilimlerin diğer alanları ile ilgili nicel, nitel araştırmalara, alan yazınını kapsamlı bir şekilde değerlendiren meta analiz çalışmalarına, model önerilerine ve benzeri özgün yazılara yer verilmektedir. Bunun yanı sıra ileri araştırma/istatistik yöntem ve teknikleri kullanılan güncel araştırmalara öncelik tanınır. Çalışmaların yöntembilim bakımından yetkinlikleri yanında alana orijinal ve yeni katkı sunmaları da temel yayımlanma kriteridir.
Bu genel amaç doğrultusunda EBAD, eğitimle ve diğer sosyal bilimler ile ilgili nitelikli araştırma sonuçlarını yayımlayarak bilgi üreten araştırmacılara ve üretilen bilgileri kullanan uygulayıcılara nitelikli bir bilgi kaynağı olmayı amaçlamaktadır.
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi, Eğitim Bilimleri, Güzel Sanatlar Eğitimi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi, Özel Eğitim, Temel Eğitim, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi, Yabancı Diller Eğitimi, Beden Eğitimi ve tüm sosyal ve beşeri bilimler alanlarından Türkçe ve İngilizce dillerinde yayın kabul etmektedir.
Metin
Özet
200-250 kelime arasında kısa Türkçe özet. Özette referans bulunmayacak ve kısaltmalar kullanılmayacaktır.
Anahtar Kelimeler
3-5 arasında anahtar kelime yazılmalıdır. Anahtar kelimeler indeksleme için kullanılabilecektir.
Metin Biçimleme
Başlıklar
Kısaltmalar
Kısaltmalar metin içerisinde ilk geçtiği yerde tanımlanmalıdır. Özet'de kısaltma kullanılmamalıdır.
Dipnotlar
Metin içerisinde dipnotlara yer verilebilir. Dipnotlarda kaynakça bulunmamalıdır. İlk sayfada mümkünse dipnot verilmelidir. Dipnotlar kelime işlemci tarafından otomatik numaralandırılmalıdır. Dipnotlar 1,2,3.. (Arap biçimi) şeklinde numaralandırılmalıdır. Sonnot yerine dipnot tercih edilmelidir.
Teşekkür
Araştırmanın yapılmasına, makalenin yazılmasına katkı sağlayan kurum, kuruluş ya da kişer için yazılacak teşekkür bölümü, kaynakçadan hemen önce yazılmalıdır. Kişi, kurum ya da kuruluş isimlerinde kısaltma kullanılmamalıdır.
Bilimsel Biçim
Kaynakça
Tüm kaynakça APA 7 (http://www.apastyle.org/) biçiminde verilmelidir. Bir başka kaynakça gösterimi kullanılmalıdır. Kaynakçada dergi, kitap isimlerinde kısaltma kullanılmamalıdır. DOI numarası olan kaynakçanın sonuna bu numara eklenmelidir.
Tablolar
Şekiller
Genişletilmiş İngilizce Özet
Dergimizde yayınlanan makaleler Uluslararası indekslerce tarandığından genişletilmiş İngilizce özet gerekmektedir. Hazırlarken:
Etik İlkeler ve Yayın Politikası
Eğitim Bilim ve Araştırma Dergisi Mart 2024 sayısı da dahil sonraki tüm sayılarda Etik Kurul Onayı olmayan makaleleri değerlendirmeye almayacaktır.
· Anket, mülakat, odak grup çalışması, gözlem, deney, görüşme teknikleri kullanılarak katılımcılardan veri toplanmasını gerektiren nitel ya da nicel yaklaşımlarla yürütülen her türlü araştırmalar
· İnsan ve hayvanların (materyal/veriler dahil) deneysel ya da diğer bilimsel amaçlarla kullanılması,
· İnsanlar üzerinde yapılan klinik araştırmalar,
· Hayvanlar üzerinde yapılan araştırmalar,
· Kişisel verilerin korunması kanunu gereğince retrospektif çalışmalar için etik kurul onayı gerekmektedir.
· Dergilerde yayımlanacak makalelerde yazar(lar)ın etik kurul izini ve/ya yasal/özel iznin gerekli olup olmadığını makalesi içerisinde belirtilmiş olması gerekmektedir. Gerekli izinlerin alınması gerekiyorsa, iznin alınacağı kurum, alındığı tarih ve karar ve/ya sayı numarası açıkça sunulmalıdır.
· Çalışma insan ve hayvan deneklerinin kullanımını gerektiriyor ise çalışmanın uluslararası deklarasyon, kılavuz vb. uygun gerçekleştirildiği beyan edilmelidir.
Eğitim Bilim ve Araştırma Dergisi eğitim alanlarında üretilen özgün araştırmaların bilimsel ve etik ilkeler doğrultusunda değerlendirilerek yayınlandığı bir dergidir. Dergimizin yayın politikasında etik ilkeler önemli bir yere sahiptir. Bu etik ilkeler, COPE (Committee on Publication Ethics) tarafından hazırlanan yönergeler esas alınarak tarafımızca kabul edilmiştir https://publicationethics.org/. Editörler, hakemler ve yazarlar için dergimizce uygulanan etik ilkeler bu yönergelere göre oluşturulmuştur. Aşağıda COPE tarafından hazırlanan yönergeler temele alınarak tarafların etik sorumlulukları özetlenmiştir.
Editörlerin Etik Sorumlulukları
• Dergi politikalarını editörler kurulunda tartışarak oluşturmak ve politikaların etkililiğini değerlendirmek
• Hakemleri, yazarları ve araştırmacıları derginin yayın ve etik ilkeleri hakkında bilgilendirmek ve onlardan gelen dönütleri dikkate almak
• Dergiye yayınlanmak üzere gönderilen makalelerin derginin yayın politikasına uygunluk, özgünlük, alana katkı ve yeterlilikleri açısından ön değerlendirmesini yapmak
• Ön değerlendirme sonucunda yayınlanması uygun olmayan makalelerin yazarlarına bilgi vermek, yayınlanabileceğine karar verilenleri yayın sürecine almak
• Yayın sürecine alınan makalelere, makalenin çalışma konusu ile ilgili uzmanlığı bulunan alan editörü ve /veya hakemleri atamak
• Yayın sürecine alınan makalelerin kör hakemlik ve değerlendirme sürecine göre değerlendirmesini sağlamak
• Dergiye makale gönderecek yazarlar için ayrıntılı bir rehber hazırlamak ve yazarlardan gelen soruları açıklayıcı bir şekilde cevaplandırmak
• Makalelere atanacak alan editörlerini ve hakemleri ilgili yayının çalışma alanına uygun olacak şekilde nesnel bir şekilde belirlemek
• Hakem ve yazar arasında çift körleme değerlendirme sürecini titizlikle uygulamak
• Hakem ve yazar arasında çıkar çatışması olan durumlarda müdahale etmek
• Hakemleri zamanında, tarafsız ve etkili değerlendirme yapmaları konusunda teşvik etmek
• Dergiye gönderilen makalelerin intihal taramalarının yapılması ve uygun olmayanlar hakkında yazara bilgi vermek
Hakemlerin Etik Sorumlulukları
• Uzmanlık alanına girmeyen makaleleri değerlendirmeyi reddetmek
• Makaleleri çift taraflı körleme esasına uygun olarak değerlendirmek
• Değerlendirme sürecinde tarafsız ve bilimsel ilkelere uygun davranmak
• Hakem değerlendirme formunda makalenin yayınlanma durumuna ilişkin kararının gerekçelerini açıklamak
• Bilimsel ilkelere uygun, kibar ve saygılı bir dil kullanmak
• Makaleleri kendilerine verilen süre içinde değerlendirmek
Yazarların Etik Sorumlulukları
• Eğitim Bilim ve Araştırma Dergisi’ne gönderdikleri makaleleri eş zamanlı başka bir dergiye göndermemiş olmak.
• Makaleleri bilimsel araştırma yöntemi ve rapor yazma ilkelerine uygun olarak nesnel bir biçimde kaleme almak.
• Makalede yer alan tüm atıflara kaynakçada yer vermek, kaynakçada yer alan kaynaklara metin içinde atıfta bulunmak
Dergimiz makale gönderim ya da makale işlem ücreti adı altında herhangi bir ücret istememektedir.
PhD in Art History (Universitat de València, 2005). He has taught at the Universitat Politècnica de València and the Universitat Oberta de Catalunya. Since 2010 he teaches Art History and Film History at the Universitat de València.
As curator he is responsible for several international exhibitions dedicated to HR Giger (València 2007; Sant Sebastià 2009; Gruyerés 2017; Nantes 2017, Ciutat de Mèxic 2019; Barcelona 2021; Tabasco 2022), José Hernández (València, Madrid 2016; Denia 2022, Alcoi, Villena 2023), Joan Castejón (València 2017; Denia 2022), Film Design (València 2009) and Fantastic Art (València i Alacant 2013; Sant Sebastià 2014; Tabasco 2023).
In addition to conferences and lectures on art, film and avant-garde art, he has published numerous articles in specialized magazines and exhibition catalogs related to art and fantastic cinema.
As a screenwriter he has worked in television (Culto Cinemascope, Rolling Stone Colombia 2021) and film (Bayne Studios, New York, 2023).
Lisans: Hacettepe Üniversitesi
Yükseklisans: Amasya Üniverstiesi
Doktora: Gazi Üniversitesi
Serkan COŞTU, who is married and has 3 children, was born in 1980 in Karabük. He completed his primary education at Karabük Demir-Çelik Primary School and middle school at Karabük Anatolian High School. Then, he attended his education at Çankırı TOBB (Süleyman Demirel) Science High School. After that, he started his education at Gazi University, Faculty of Education in Elementary Mathematics Teaching Program. He completed bachelor degree in 2003 and started his career as a teacher at Trabzon MoNE. He resigned from his job and November 2004 at started to work as a research assistant at Kafkas University. Later on September 2005, he was appointed do postgraduate education at Karadeniz Technical University. In 2009, he completed his master's degree in Elementary Mathematics Education. Between the years of 2009-2011, he take part in his doctoral studies and attended some projects and researches in Sweden and Denmark. After returning to Turkey, he gave his doctorate qualification and he participate in various projects within the scope of his work. In 2016, he went back to Kafkas University and is currently working in the Department of Elementary Mathematics Education at Dede Korkut Education Faculty.
Çanakkale’de dünyaya geldi. 2003 yılında Atatürk Üniversitesi, Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi, Biyoloji Öğretmenliği lisans programından mezun oldu. 2003-2004 eğitim-öğretim yılında Erzurum Atatürk İlköğretim Okulu’nda İngilizce öğretmeni olarak görev yaptı. 2004 yılında Atatürk Üniversitesi, 2008 yılında Rize Üniversitesi (Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi) ve 2009 yılında Karadeniz Teknik Üniversitesi araştırma görevlisi kadrosunda çalıştı. 2011 yılında Daugavpils Üniversitesi, Letonya’da düzenlenen sürdürülebilir kalkınma konulu Erasmus Programına (Erasmus IP) katıldı. 2012 yılında Tübitak Doktora Sırası Uluslararası Araştırma Bursu ile California State University, Long Beach aracılığı ile Los Angeles bölgesindeki ortaokul ve liselerde 12 ay süre ile araştırmalar yürüttü. 2014 yılında K.T.Ü. Eğitim Bilimleri Enstitüsü Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Ana Bilim Dalı Biyoloji Eğitimi alanında doktorasını tamamladı. Aynı yıl Bartın Üniversitesi, Eğitim Fakültesinde yardımcı doçent doktor kadrosuna atandı. 2014-2016 yıllarında hem Fen Bilgi Eğitimi A.B.D. Başkanlığı hem de Dekan Yardımcılığı görevini yürüttü. 2019 yılında biyoloji eğitimi alanında doçent unvanı aldı. 2024 yılında Profesor kadrosuna atandı. Halen Biyoloji Eğitimi alanında lisans ve lisansüstü düzeyde dersler vermekte sosyobilimsel konular, eğitimde teknoloji kullanımı, ölçme-değerlendirme ve öğretmen eğitimi konularında araştırmalar yürütmekte ve Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Eğitimi A.B.D. öğretim üyesi olarak görevine devam etmektedir.