Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Covid-19 Pandemi Sürecinde Okul Öncesi Eğitimin Öğretmen Görüşleri Açısından İncelenmesi

Yıl 2022, Cilt: 3 Sayı: 1, 33 - 57, 21.03.2022
https://doi.org/10.54637/ebad.1026646

Öz

Bu çalışmada, pandemi sürecinde okul öncesi öğretmenlerinin uzaktan ve yüz yüze eğitim-öğretim
faaliyetlerinde yaşadığı sorunlara ilişkin görüşlerini incelemek amaçlanmıştır. Çalışmada nitel
araştırma yöntemlerinden fenomenoloji deseni kullanılmıştır. Çalışma grubunun belirlenmesinde
amaçlı örneklem yöntemlerinden ölçüt örnekleme yöntemi tercih edilmiştir. Çalışmanın örneklemi 24
okul öncesi öğretmeninden oluşmaktadır. Veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından
geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Verilerin analizinde nitel veri analizi
yöntemlerinden MAXQDA Analytics Pro 2018 (18.2.5) programı aracılığıyla içerik analizi yapılmıştır.
Çalışmanın bulgularına göre; Okul öncesi öğretmenlerinin eğitim öğretim sürecinde belirsizliklerin
yaşanmasından kaynaklı olarak yıprandıkları ve çok fazla yorucu bir dönem geçirdikleri tespit
edilmiştir. Okul öncesi öğretmenlerinin günlük eğitim akışını hazırlarken yüz yüze eğitimde sosyal
mesafeyi gözeterek etkinlik planlamada zorluk; yüz yüze eğitimde etkinlikleri uygularken de çocuklar
arasındaki sosyal mesafeyi korumakta güçlük yaşadığı görülmüştür. Okul öncesi öğretmenlerinin
pandemi sürecinde eğitim öğretimin daha etkili olabilmesi için çözüm önerisi olarak sırasıyla en çok; aile desteğinin sağlanması, internet alt yapısının geliştirilmesi ve ailelere teknolojik araç-gereç
sağlanması, az sayıda çocuk ile normal eğitime geçilmesi, çocukların gelişimini destekleyecek
materyallerin evlere gönderilmesi, öğretmenlere çağdaş teknoloji araçlarının kullanımı ile ilgili
eğitimler verilmesi ve politika yapıcıların tek ve net kararlar alması gerektiğini vurguladıkları sonucuna
ulaşılmıştır. Öğretmenlerin dijital okuryazarlıklarını geliştirmeye yönelik hizmet içi eğitimler verilmesi
önerilmektedir.

Kaynakça

  • Abuhammad, S. (2020). Barriers to distance learning during the COVID-19 outbreak: A qualitative review from parents’ perspective. Heliyon, 6(11), 1-5. https://doi.org/10.1016/j.heliyon.2020.e05482
  • Aktan Acar, E., Erbaş, Y., H., ve Eryaman, M., Y. (2021). Okul öncesi öğretmenlerinin Covid-19 pandemi sürecinde uzaktan eğitime ilişkin görüşlerinin incelenmesi. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi (AUAd), 7(4), 31-54. https://doi.org/10.51948/auad.979726
  • Alves, R., Lopes, T. ve Precioso, J. (2020). Teachers’ well being in times of COVID 19 pandemic: Factors that explain Professional well being. International Journal of Educational Research and Innovation, 15, 203-217. doi:10.4661/ijeri.5120.
  • Aral, N., ve Kadan, G. (2021). Pandemi sürecinde okul öncesi öğretmenlerinin yaşadıkları problemlerin incelenmesi. KAEÜ Sağl. Bil. Derg. 2021, 1(2), 99-114.
  • Arat, T. ve Bakan, Ö. (2011). Uzaktan eğitim ve uygulamaları. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi, 14(1-2), 363-374. https://dergipark.org.tr/tr/ download/article-file/116745
  • Avcı, F. ve Akdeniz, E. C. (2021).Koronavirüs (Covid-19) Salgını ve Uzaktan Eğitim Sürecinde Karşılaşılan Sorunlar Konusunda Öğretmenlerin Değerlendirmeleri. Uluslararası Sosyal Bilimler ve Eğitim Dergisi, 3(4), 117-154. https://dergipark.org.tr/tr/pub/usbed
  • Balaban, E. (2017). Türkiye’de okul öncesi eğitim ve okul öncesi öğretmenlerinin yönetim sürecinde karşılaştıkları sorunlar. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Edirne.
  • Barbour, R. S. (2001). Checklists for improving rigour in qualitative research: a case of the tail wagging the dog? British Medical Journal 322(1), 115-117. https://doi.org/10.1136/bmj.322.7294.1115
  • Bayburtlu, Y.S. (2020). COVID 19 pandemi dönemi uzaktan eğitim sürecinde öğretmen görüşlerine göre Türkçe öğretimi. Turkish Studies, 15(4), 131-151. doi: 10.7827/TurkishStudies.44460.
  • Bozkurt, A. (2020). Koronavirüs (Covid-19) pandemi süreci ve pandemi sonrası dünyada eğitime yönelik değerlendirmeler: Yeni normal ve yeni eğitim paradigması. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6(3), 112-142.
  • Bozkurt, A., ve Sharma, R. C. (2020). Emergency remote teaching in a time of global crisis due to https://doi.org/10.5281/zenodo.3778083
  • Can- Yaşar, M. ve Ünsal- Kaya, Ü. (2018). Türkiye'de 37-72 aylık çocuk profili. A. Köksal- Akyol (Ed.). Erken çocukluk dönemi-II (36-72 ay) içinde (s. 9-47). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Can, E. (2020). Coranavirus (COVID 19)pandemisi ve pedagojik yansımaları: Türkiye’de açık ve uzaktan eğitim uygulamaları. Açık Öğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6(2), 11-53. Erişim https://dergipark.org.tr/tr/pub/auad/issue/55662/761354
  • Can, Ertuğ (2020). Coronavirüs (Covid-19) pandemisi ve pedagojik yansımaları: Türkiye’de açık ve uzaktan eğitim uygulamaları. Türkiye’de açık ve uzaktan eğitim uygulamaları. 6(2), 11-53.
  • Demir, F., ve Özdaş, F. (2020). Covid-19 sürecindeki uzaktan eğitime ilişkin öğretmen görüşlerinin incelenmesi. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 273-292.
  • Dong, C., Cao, S. ve Li, H. (2020). Young children’s online learning during COVID-19 pandemic: Chinese parents’ beliefs and attitudes. Children and Youth Services Review, 118, 1-9. doi: https://doi.org/10.1016/j.childyouth.2020.105440.
  • Foti, P. (2020). Research in distance learning in greek kindergarten schools during the pandemic of Covid-19: Possibilities, dilemmas, limitations. European Journal of Open Education and E-learning Studies, 5(1), 19-40. doi: 10.5281/zenodo.3839063.
  • Gökçe, A. T. (2008). Küreselleşme sürecinde uzaktan eğitim. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi , (11) , 1-12 . https://dergipark.org.tr/en/pub/zgefd/issue/47957/606765
  • Kadan, G., Aysu, B., ve Aral, N. (2020). Covid 19 sürecinde çocuklar: Gelişimsel ihtiyaçlar ve öneriler. Çankırı Karatekin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 11(2), 360-379.
  • Karademir, A., & Çelik, İ. (2021). The parents’ views on distance education in preschool ınstitutions during the Covid-19 pandemic. (A. Kabadayı Ed.) Bridging Theory and Practice for Early Years Education içinde (s.95-133). Livre de Lyon.
  • Karademir, A., Yaman, F., & Saatçioglu, Ö. (2020). Challenges of Higher Education Institutions against COVID-19: The Case of Turkey. Journal of Pedagogical Research, 4(4), 453-474. http://dx.doi.org/10.33902/JPR.2020063574
  • Kandır, A. ve Yazıcı, E. (2018). Okul öncesi eğitim: kurumsallaşma, program ve öğretmen yetiştirme süreci. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi. Özel Sayı, 99-117.
  • Kim, J. (2020). Learning and teaching online during COVID 19: Experiences of student teachers in an early childhood education practicum. International Journal of Early Childhood, 52, 145-158. doi:10.1007/s13158-020-00272-6
  • Koçyiğit, S. (2012). Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Personel. G. Uyanık-Balat (Ed.). Okul Öncesi Eğitime Giriş. Ankara: Pegem Akademi.
  • Kuset, Ş., Özgem, K., Şaşmacıoğlu, E. ve Güldal Kan, Ş. (2021). Evaluation of the impact of distance education on children in preschool period: Teachers’ opinions. Near East University Journal of Education Faculty (NEUJE), 4(1), 78-87. doi: https://doi.org/10.32955/neuje.v4i1.287.
  • Kuşet, Ş. , Özgem, K. , Şaşmacıoğlu, E. ve Güldal, Ş. (2021). Okul öncesi dönemde uzaktan eğitimin çocuklar üzerine etkisinin değerlendirilmesi: öğretmen görüşleri. Yakın Doğu Üniversitesi Çevrimiçi Eğitim Dergisi , 4(1) , 78-87. https://dergipark.org.tr/en/pub/neuje/issue/60307/880069.
  • Külekçi- Akyavuz, E. ve Çakın, M. (2020). COVID 19 salgının eğitime etkisi konusunda okul yöneticilerinin görüşleri. Turkish Studies, 15(4), 723- 737. doi:10.7827/TurkishStudies.44140.
  • Lincoln, Y. S., & Guba, E.G (1986). But is it rigorous? Trustworthiness and authenticity in naturalistic evaluation. New directions for program evaluation, 30, 73-84. https://doi.org/10.1002/ev.1427
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (2020). Milli Eğitim İstatistikleri: Örgün Eğitim http://sgb.meb.gov.tr/www/icerik_goruntule.php?KNO=396.
  • Organization, W. H. (2020). Mental health and psychosocial considerations during the COVID-19 outbreak, 18 March 2020. https://www.who.int/docs/default-source/coronaviruse/mental-health-considerations.pdf
  • Özer, M. (2020). Türkiye’de COVID-19 salgını sürecinde Milli Eğitim Bakanlığı tarafından atılan politika adımları. Kastamonu Education Journal, 28(3), 1124-1129. https://doi.org/10.24106/kefdergi.722280
  • Patton, M. Q. (2014). Nitel araştırma ve değerlendirme yöntemleri. M. Bütün ve S. B. Demir (Çev. Edt.). Ankara: Pegem Akademi.
  • Pınar, M. A., ve Dönel Akgül, G. (2020). The opinions of secondary school students about giving science courses with distance education during the Covid-19 pandemic. Journal of Current Researches on Social Sciences, 10(2), 461-486.
  • Şenol Ulu, F. B. (2012). Okul öncesi öğretmen adayları ile okul öncesi öğretmenlerinin öğretmenlik mesleğine yönelik öz-yeterlik inançlarının karşılaştırılması. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Afyon Kocatepe Üniversitesi, Afyonkarahisar.
  • Türker, A., ve Dündar, E. (2020). COVID-19 pandemi sürecinde eğitim bilişim ağı (eba) üzerinden yürütülen uzaktan eğitimlerle ilgili lise öğretmenlerinin görüşleri. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 323-342.
  • Türkiye Cumhuriyeti Sağlık Bakanlığı. (2020). COVID 19 yeni koronavirus hastalığı. https://covid19.saglik.gov.tr/TR-66300/covid-19-nedir-.html.
  • Çetinkaya Aydın, G. (2020). Covid-19 salgını sürecinde öğretmenler. Türkiye Eğitim Dergisi https://tedmem.org/covid-19/covid-19-salgini-surecinde-ogretmenler
  • UNESCO. (2020). Startling digital divides in distance learning emerge. UNESCO. https://en.unesco.org/news/startling-digital-divides-distance-learning-emerge
  • Yılmaz, A. B., ve Banyard, P. (2020). Engagement in distance education settings: A trend analysis. Turkish Online Journal of Distance Education, 21(1), 101-120. https://doi. org/10.17718/tojde.690362
  • Yılmaz, E., Mutlu, H. ve Güner, B., Doğanay, G., ve Yılmaz, D. (2020). Veli algılarına göre pandemi dönemi uzaktan eğitim sürecinin niteliği. Palet Yayınları, Konya
  • Yurtbakan, E. V., ve Akyıldız, S. (2020). Sınıf öğretmenleri, ilkokul öğrencileri ve ebeveynlerin COVID 19 izolasyon döneminde uygulanan uzaktan eğitim faaliyetleri hakkındaki görüşleri. Turkish Studies, 15(6), 949-977. doi:10.7827/TurkishStudies.43780
  • Yürek, E. (2021). Okul Öncesi Eğitimde Uzaktan Eğitimin Uygulanabilirliğine Yönelik Okul Öncesi Öğretmenlerinin ve Alandaki Akademisyenlerin Görüşlerinin İncelenmesi.Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü.
  • Zhang, W., Wang, Y., Yang, L., ve Wang, C. (2020). Suspending classes without stopping learning: China’s education emergency management policy in the COVID-19 outbreak. Journal of Risk and Financial Management, 13(3), 3-6. https://doi.org/10.3390/jrfm13030055
  • Zhao, Y. (2020). COVID-19 as a catalyst for educational change. Prospects, 49 (1), 29-33.
  • Yin, R. K. (1994). Discovering the future of the case study. method in evaluation research. American Journal of Evaluation, 15(3), 283–290. https://doi.org/10.1177/109821409401500309

Examination Preschool Education in Terms of Teachers’ Views in the Covid-19 Pandemic Process

Yıl 2022, Cilt: 3 Sayı: 1, 33 - 57, 21.03.2022
https://doi.org/10.54637/ebad.1026646

Öz

In this study, it is aimed to examine the views of preschool teachers about the problems
experienced in distance and face-to-face education activities during the pandemic process.
Phenemology pattern was used in the study qualitative research methods. In the study, criteria sampling
method was preferred from the sample methods for determining the sample. The sample of the study
consists of 24 preschool teachers. A semi-structured interview form developed by researchers was used
as a data collection tool. Content analysis was performed through MAXQDA Analytics Pro 2018
(18.2.5) program, one of the qualitative data analysis methods in the analysis of the data. According to
the findings of the study; It has been determined that preschool teachers are worn out due to
uncertainties in the education process and have had a very tiring period. Difficulty in planning activities
by observing social distancing in face-to-face training while preparing the daily training flow of
preschool teachers; It has been observed that he has difficulty maintaining social distance between
children when implementing activities in face-to-face education. In order for preschool teachers to be
more effective in the pandemic process, the solution is to be most effective, respectively; it has been
concluded that they emphasized that providing family support, improving internet infrastructure and
providing technological tools to families, moving to normal education with a small number of children,
sending materials to support the development of children to homes, providing teachers with trainings
on the use of modern technology tools and stressing that policymakers should make single and clear
decisions. It is recommended to provide in-service training to improve teachers' digital literacy.

Kaynakça

  • Abuhammad, S. (2020). Barriers to distance learning during the COVID-19 outbreak: A qualitative review from parents’ perspective. Heliyon, 6(11), 1-5. https://doi.org/10.1016/j.heliyon.2020.e05482
  • Aktan Acar, E., Erbaş, Y., H., ve Eryaman, M., Y. (2021). Okul öncesi öğretmenlerinin Covid-19 pandemi sürecinde uzaktan eğitime ilişkin görüşlerinin incelenmesi. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi (AUAd), 7(4), 31-54. https://doi.org/10.51948/auad.979726
  • Alves, R., Lopes, T. ve Precioso, J. (2020). Teachers’ well being in times of COVID 19 pandemic: Factors that explain Professional well being. International Journal of Educational Research and Innovation, 15, 203-217. doi:10.4661/ijeri.5120.
  • Aral, N., ve Kadan, G. (2021). Pandemi sürecinde okul öncesi öğretmenlerinin yaşadıkları problemlerin incelenmesi. KAEÜ Sağl. Bil. Derg. 2021, 1(2), 99-114.
  • Arat, T. ve Bakan, Ö. (2011). Uzaktan eğitim ve uygulamaları. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi, 14(1-2), 363-374. https://dergipark.org.tr/tr/ download/article-file/116745
  • Avcı, F. ve Akdeniz, E. C. (2021).Koronavirüs (Covid-19) Salgını ve Uzaktan Eğitim Sürecinde Karşılaşılan Sorunlar Konusunda Öğretmenlerin Değerlendirmeleri. Uluslararası Sosyal Bilimler ve Eğitim Dergisi, 3(4), 117-154. https://dergipark.org.tr/tr/pub/usbed
  • Balaban, E. (2017). Türkiye’de okul öncesi eğitim ve okul öncesi öğretmenlerinin yönetim sürecinde karşılaştıkları sorunlar. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Edirne.
  • Barbour, R. S. (2001). Checklists for improving rigour in qualitative research: a case of the tail wagging the dog? British Medical Journal 322(1), 115-117. https://doi.org/10.1136/bmj.322.7294.1115
  • Bayburtlu, Y.S. (2020). COVID 19 pandemi dönemi uzaktan eğitim sürecinde öğretmen görüşlerine göre Türkçe öğretimi. Turkish Studies, 15(4), 131-151. doi: 10.7827/TurkishStudies.44460.
  • Bozkurt, A. (2020). Koronavirüs (Covid-19) pandemi süreci ve pandemi sonrası dünyada eğitime yönelik değerlendirmeler: Yeni normal ve yeni eğitim paradigması. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6(3), 112-142.
  • Bozkurt, A., ve Sharma, R. C. (2020). Emergency remote teaching in a time of global crisis due to https://doi.org/10.5281/zenodo.3778083
  • Can- Yaşar, M. ve Ünsal- Kaya, Ü. (2018). Türkiye'de 37-72 aylık çocuk profili. A. Köksal- Akyol (Ed.). Erken çocukluk dönemi-II (36-72 ay) içinde (s. 9-47). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Can, E. (2020). Coranavirus (COVID 19)pandemisi ve pedagojik yansımaları: Türkiye’de açık ve uzaktan eğitim uygulamaları. Açık Öğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6(2), 11-53. Erişim https://dergipark.org.tr/tr/pub/auad/issue/55662/761354
  • Can, Ertuğ (2020). Coronavirüs (Covid-19) pandemisi ve pedagojik yansımaları: Türkiye’de açık ve uzaktan eğitim uygulamaları. Türkiye’de açık ve uzaktan eğitim uygulamaları. 6(2), 11-53.
  • Demir, F., ve Özdaş, F. (2020). Covid-19 sürecindeki uzaktan eğitime ilişkin öğretmen görüşlerinin incelenmesi. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 273-292.
  • Dong, C., Cao, S. ve Li, H. (2020). Young children’s online learning during COVID-19 pandemic: Chinese parents’ beliefs and attitudes. Children and Youth Services Review, 118, 1-9. doi: https://doi.org/10.1016/j.childyouth.2020.105440.
  • Foti, P. (2020). Research in distance learning in greek kindergarten schools during the pandemic of Covid-19: Possibilities, dilemmas, limitations. European Journal of Open Education and E-learning Studies, 5(1), 19-40. doi: 10.5281/zenodo.3839063.
  • Gökçe, A. T. (2008). Küreselleşme sürecinde uzaktan eğitim. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi , (11) , 1-12 . https://dergipark.org.tr/en/pub/zgefd/issue/47957/606765
  • Kadan, G., Aysu, B., ve Aral, N. (2020). Covid 19 sürecinde çocuklar: Gelişimsel ihtiyaçlar ve öneriler. Çankırı Karatekin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 11(2), 360-379.
  • Karademir, A., & Çelik, İ. (2021). The parents’ views on distance education in preschool ınstitutions during the Covid-19 pandemic. (A. Kabadayı Ed.) Bridging Theory and Practice for Early Years Education içinde (s.95-133). Livre de Lyon.
  • Karademir, A., Yaman, F., & Saatçioglu, Ö. (2020). Challenges of Higher Education Institutions against COVID-19: The Case of Turkey. Journal of Pedagogical Research, 4(4), 453-474. http://dx.doi.org/10.33902/JPR.2020063574
  • Kandır, A. ve Yazıcı, E. (2018). Okul öncesi eğitim: kurumsallaşma, program ve öğretmen yetiştirme süreci. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi. Özel Sayı, 99-117.
  • Kim, J. (2020). Learning and teaching online during COVID 19: Experiences of student teachers in an early childhood education practicum. International Journal of Early Childhood, 52, 145-158. doi:10.1007/s13158-020-00272-6
  • Koçyiğit, S. (2012). Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Personel. G. Uyanık-Balat (Ed.). Okul Öncesi Eğitime Giriş. Ankara: Pegem Akademi.
  • Kuset, Ş., Özgem, K., Şaşmacıoğlu, E. ve Güldal Kan, Ş. (2021). Evaluation of the impact of distance education on children in preschool period: Teachers’ opinions. Near East University Journal of Education Faculty (NEUJE), 4(1), 78-87. doi: https://doi.org/10.32955/neuje.v4i1.287.
  • Kuşet, Ş. , Özgem, K. , Şaşmacıoğlu, E. ve Güldal, Ş. (2021). Okul öncesi dönemde uzaktan eğitimin çocuklar üzerine etkisinin değerlendirilmesi: öğretmen görüşleri. Yakın Doğu Üniversitesi Çevrimiçi Eğitim Dergisi , 4(1) , 78-87. https://dergipark.org.tr/en/pub/neuje/issue/60307/880069.
  • Külekçi- Akyavuz, E. ve Çakın, M. (2020). COVID 19 salgının eğitime etkisi konusunda okul yöneticilerinin görüşleri. Turkish Studies, 15(4), 723- 737. doi:10.7827/TurkishStudies.44140.
  • Lincoln, Y. S., & Guba, E.G (1986). But is it rigorous? Trustworthiness and authenticity in naturalistic evaluation. New directions for program evaluation, 30, 73-84. https://doi.org/10.1002/ev.1427
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (2020). Milli Eğitim İstatistikleri: Örgün Eğitim http://sgb.meb.gov.tr/www/icerik_goruntule.php?KNO=396.
  • Organization, W. H. (2020). Mental health and psychosocial considerations during the COVID-19 outbreak, 18 March 2020. https://www.who.int/docs/default-source/coronaviruse/mental-health-considerations.pdf
  • Özer, M. (2020). Türkiye’de COVID-19 salgını sürecinde Milli Eğitim Bakanlığı tarafından atılan politika adımları. Kastamonu Education Journal, 28(3), 1124-1129. https://doi.org/10.24106/kefdergi.722280
  • Patton, M. Q. (2014). Nitel araştırma ve değerlendirme yöntemleri. M. Bütün ve S. B. Demir (Çev. Edt.). Ankara: Pegem Akademi.
  • Pınar, M. A., ve Dönel Akgül, G. (2020). The opinions of secondary school students about giving science courses with distance education during the Covid-19 pandemic. Journal of Current Researches on Social Sciences, 10(2), 461-486.
  • Şenol Ulu, F. B. (2012). Okul öncesi öğretmen adayları ile okul öncesi öğretmenlerinin öğretmenlik mesleğine yönelik öz-yeterlik inançlarının karşılaştırılması. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Afyon Kocatepe Üniversitesi, Afyonkarahisar.
  • Türker, A., ve Dündar, E. (2020). COVID-19 pandemi sürecinde eğitim bilişim ağı (eba) üzerinden yürütülen uzaktan eğitimlerle ilgili lise öğretmenlerinin görüşleri. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 323-342.
  • Türkiye Cumhuriyeti Sağlık Bakanlığı. (2020). COVID 19 yeni koronavirus hastalığı. https://covid19.saglik.gov.tr/TR-66300/covid-19-nedir-.html.
  • Çetinkaya Aydın, G. (2020). Covid-19 salgını sürecinde öğretmenler. Türkiye Eğitim Dergisi https://tedmem.org/covid-19/covid-19-salgini-surecinde-ogretmenler
  • UNESCO. (2020). Startling digital divides in distance learning emerge. UNESCO. https://en.unesco.org/news/startling-digital-divides-distance-learning-emerge
  • Yılmaz, A. B., ve Banyard, P. (2020). Engagement in distance education settings: A trend analysis. Turkish Online Journal of Distance Education, 21(1), 101-120. https://doi. org/10.17718/tojde.690362
  • Yılmaz, E., Mutlu, H. ve Güner, B., Doğanay, G., ve Yılmaz, D. (2020). Veli algılarına göre pandemi dönemi uzaktan eğitim sürecinin niteliği. Palet Yayınları, Konya
  • Yurtbakan, E. V., ve Akyıldız, S. (2020). Sınıf öğretmenleri, ilkokul öğrencileri ve ebeveynlerin COVID 19 izolasyon döneminde uygulanan uzaktan eğitim faaliyetleri hakkındaki görüşleri. Turkish Studies, 15(6), 949-977. doi:10.7827/TurkishStudies.43780
  • Yürek, E. (2021). Okul Öncesi Eğitimde Uzaktan Eğitimin Uygulanabilirliğine Yönelik Okul Öncesi Öğretmenlerinin ve Alandaki Akademisyenlerin Görüşlerinin İncelenmesi.Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü.
  • Zhang, W., Wang, Y., Yang, L., ve Wang, C. (2020). Suspending classes without stopping learning: China’s education emergency management policy in the COVID-19 outbreak. Journal of Risk and Financial Management, 13(3), 3-6. https://doi.org/10.3390/jrfm13030055
  • Zhao, Y. (2020). COVID-19 as a catalyst for educational change. Prospects, 49 (1), 29-33.
  • Yin, R. K. (1994). Discovering the future of the case study. method in evaluation research. American Journal of Evaluation, 15(3), 283–290. https://doi.org/10.1177/109821409401500309
Toplam 45 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Ensar Yıldız 0000-0003-3741-1121

Kevser Şahin Bu kişi benim 0000-0002-4573-5460

Erken Görünüm Tarihi 21 Mart 2022
Yayımlanma Tarihi 21 Mart 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 3 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Yıldız, E., & Şahin, K. (2022). Covid-19 Pandemi Sürecinde Okul Öncesi Eğitimin Öğretmen Görüşleri Açısından İncelenmesi. Eğitim Bilim Ve Araştırma Dergisi, 3(1), 33-57. https://doi.org/10.54637/ebad.1026646



         download   24218