Bu çalışmada, pandemi sürecinde okul öncesi öğretmenlerinin uzaktan ve yüz yüze eğitim-öğretim
faaliyetlerinde yaşadığı sorunlara ilişkin görüşlerini incelemek amaçlanmıştır. Çalışmada nitel
araştırma yöntemlerinden fenomenoloji deseni kullanılmıştır. Çalışma grubunun belirlenmesinde
amaçlı örneklem yöntemlerinden ölçüt örnekleme yöntemi tercih edilmiştir. Çalışmanın örneklemi 24
okul öncesi öğretmeninden oluşmaktadır. Veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından
geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Verilerin analizinde nitel veri analizi
yöntemlerinden MAXQDA Analytics Pro 2018 (18.2.5) programı aracılığıyla içerik analizi yapılmıştır.
Çalışmanın bulgularına göre; Okul öncesi öğretmenlerinin eğitim öğretim sürecinde belirsizliklerin
yaşanmasından kaynaklı olarak yıprandıkları ve çok fazla yorucu bir dönem geçirdikleri tespit
edilmiştir. Okul öncesi öğretmenlerinin günlük eğitim akışını hazırlarken yüz yüze eğitimde sosyal
mesafeyi gözeterek etkinlik planlamada zorluk; yüz yüze eğitimde etkinlikleri uygularken de çocuklar
arasındaki sosyal mesafeyi korumakta güçlük yaşadığı görülmüştür. Okul öncesi öğretmenlerinin
pandemi sürecinde eğitim öğretimin daha etkili olabilmesi için çözüm önerisi olarak sırasıyla en çok; aile desteğinin sağlanması, internet alt yapısının geliştirilmesi ve ailelere teknolojik araç-gereç
sağlanması, az sayıda çocuk ile normal eğitime geçilmesi, çocukların gelişimini destekleyecek
materyallerin evlere gönderilmesi, öğretmenlere çağdaş teknoloji araçlarının kullanımı ile ilgili
eğitimler verilmesi ve politika yapıcıların tek ve net kararlar alması gerektiğini vurguladıkları sonucuna
ulaşılmıştır. Öğretmenlerin dijital okuryazarlıklarını geliştirmeye yönelik hizmet içi eğitimler verilmesi
önerilmektedir.
Covid-19 Pandemisi okul öncesi öğretmeni öğretmen görüşü eğitim sorunları
In this study, it is aimed to examine the views of preschool teachers about the problems
experienced in distance and face-to-face education activities during the pandemic process.
Phenemology pattern was used in the study qualitative research methods. In the study, criteria sampling
method was preferred from the sample methods for determining the sample. The sample of the study
consists of 24 preschool teachers. A semi-structured interview form developed by researchers was used
as a data collection tool. Content analysis was performed through MAXQDA Analytics Pro 2018
(18.2.5) program, one of the qualitative data analysis methods in the analysis of the data. According to
the findings of the study; It has been determined that preschool teachers are worn out due to
uncertainties in the education process and have had a very tiring period. Difficulty in planning activities
by observing social distancing in face-to-face training while preparing the daily training flow of
preschool teachers; It has been observed that he has difficulty maintaining social distance between
children when implementing activities in face-to-face education. In order for preschool teachers to be
more effective in the pandemic process, the solution is to be most effective, respectively; it has been
concluded that they emphasized that providing family support, improving internet infrastructure and
providing technological tools to families, moving to normal education with a small number of children,
sending materials to support the development of children to homes, providing teachers with trainings
on the use of modern technology tools and stressing that policymakers should make single and clear
decisions. It is recommended to provide in-service training to improve teachers' digital literacy.
Educational problems covid-19 pandemic preschool teacher teacher opinion
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 21 Mart 2022 |
Yayımlanma Tarihi | 21 Mart 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 3 Sayı: 1 |