Bu araştırma, ortaöğretim öğrencilerinin matematik kaygı düzeylerinin matematik çalışmada ki öz düzenlemeleri üzerindeki etkisini tanımlamayı amaçlamıştır. Araştırmanın yöntemi, nicel araştırma yöntemlerinden biri olan anket analizi yöntemidir. Araştırma ortaöğretimin 10. ve 11. sınıfına devam eden öğrencilerle yapılmıştır. Bu öğrenciler 15-17 yaş aralığında olan 27 kız ve 15 erkekten oluşmaktadır. Toplamda 42 kişilik bir örneklem grubu seçilmiştir. Elde edilen cevaplara normallik testi uygulanmış ve normallik test sonuçlarına göre sınıf faktörü için bağımsız gruplar t testi, cinsiyet faktörü için Mann-Whitney U testi ve yaş faktörü için ANOVA testleri uygulanmıştır. Uygulanan bu testlere göre, matematik kaygı düzeyi yüksek olan öğrencilerin matematikteki öz düzenlemelerine etkisinin ne kadar etkili olduğunu değerlendirmek amacıyla incelenmiştir. Yapılan bu incelemeler sonucunda öğrencilerdeki bu kaygı düzeylerinin öğrencilerdeki ön düzenlemelerini ne kadar etkileyeceğini belirlemeyi hedeflemiştir. Ayrıca, öğrencilerin akademik başarılarının ve derslere olan ilgilerinin bu kaygı düzeylerinden nasıl etkilendiği de analiz edilmiştir. Özellikle, yüksek kaygıya sahip öğrencilerin ders çalışırken karşılaştıkları zorluklar ve geliştirdikleri başa çıkma stratejileri dikkate alınarak değerlendirmeler yapılmıştır. Bu veriler, literatürdeki öğrencilerin matematik kaygı düzeylerinin ön düzenleme üzerinde nasıl etkileyebileceğini anlamak için değerli bir kaynak olacaktır. Bu çalışma, öğrencilerin yüksek kaygı düzeylerinin çalışma şekilleri üzerindeki etkisinin ne kadar önemli olduğunu gösterip gelecekteki çalışmalar için temel oluşturmayı amaçlamaktadır. Ayrıca, elde edilen bulgular, eğitimciler için rehber niteliği taşıyabilecek öneriler sunarak kaygının azaltılmasına yönelik stratejiler geliştirilmesine katkı sağlayacaktır.
Etik Kurul Belgesi Etik Kurul Komisyon Adı: Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sosyal ve Beşeri Bilimleri Etik Kurulu Etik Kurul Belge Tarihi ve Protokol No: 08/04/2025 tarih ve 2025/07-25 sayı
This study aims to identify the effect of mathematics anxiety levels on students' self regulation in mathematics study among secondary school students. The research employs a quantitative approach using survey analysis. The participants consist of students enrolled in 10th and 11th grades of secondary education, including 27 female and 15 male students aged between 15 and 17, forming a total sample of 42 students. Normality tests were conducted on the collected data. Based on the results, independent samples t-tests were used for the grade level variable, Mann-Whitney U tests for gender, and ANOVA tests for age. These analyses were carried out to assess how significantly high levels of mathematics anxiety influence students’ self-regulatory behaviors in mathematics. The study further aims to determine to what extent anxiety affects students' academic self-regulation strategies. Moreover, the impact of students' anxiety levels on their academic performance and interest in lessons was also examined. In particular, the challenges faced by students with high anxiety and the coping strategies they developed were evaluated. The findings provide a valuable contribution to the literature by illustrating how mathematics anxiety may affect self-regulation. This research emphasizes the critical role of anxiety in shaping students' study behaviors and aims to establish a foundation for future studies. Additionally, the results offer practical insights for educators by suggesting strategies for reducing anxiety and supporting students' academic regulation skills.
| Birincil Dil | Türkçe |
|---|---|
| Konular | Matematik Eğitimi |
| Bölüm | Araştırma Makaleleri |
| Yazarlar | |
| Yayımlanma Tarihi | 30 Ekim 2025 |
| Gönderilme Tarihi | 14 Mayıs 2025 |
| Kabul Tarihi | 14 Ekim 2025 |
| Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 6 Sayı: 2 |