BibTex RIS Kaynak Göster

Algılanan anne-baba ve öğretmen akademik katılım ölçeğinin Türkçeye uyarlanması

Yıl 2014, Cilt: 4 Sayı: 1, 369 - 382, 01.06.2014

Öz

Bu çalışma Régner, Loose ve Dumas (2009) tarafından geliştirilen Algılanan Anne-Baba ve Öğretmen Akademik Katılım Ölçeğinin Türkçeye uyarlanması amacıyla gerçekleştirilmiştir. Ölçeğin geçerlik ve güvenirlik çalışması ilkokul-ortaokul (n=302) ve lise öğrencilerinden (n=393) elde edilen veriler ile her iki grup için ayrı ayrı yapılmıştır. Yapılan geçerlik ve güvenirlik analizleri, ölçeğin Türkçe formunun her iki grupta da dört faktörlü olarak kullanılabileceğini göstermiştir. Ölçeğin Cronbach Alfa iç tutarlık katsayıları ilkokulortaokul öğrencilerinde .83 ile .87 arasında; lise öğrencilerinde ise .79 ile .83 arasında değişmektedir. Elde edilen sonuçlar, Algılanan Anne-Baba ve Öğretmen Akademik Katılım Ölçeği’nin Türkçe formunun, algılanan anne-baba akademik izleme, algılanan anne-baba akademik destek, algılanan öğretmen akademik izleme ve algılanan öğretmen akademik destek olmak üzere dört faktörlü olarak geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı olduğunu göstermektedir

Kaynakça

  • Adeyemo, D. A. (2005). Parental involvement, interest in schooling and school environment as predictors of academic self-efficacy among fresh secondary school students in Oyo State, Nigeria. Electronic Journal of Research in Educational Psychology, 5-3 (1), 163-180. http://investigacion-psicopedagogica.org/revista/new/english/ContadorArticulo.php?40 Erişim Tarihi: 15.01.2012
  • Bayram, N. (2010). Yapısal eşitlik modellemesine giriş AMOS uygulamaları. Bursa: Ezgi Kitabevi.
  • Büyüköztürk, Ş. (2005). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı: İstatistik, araştırma deseni, SPSS uygulamaları ve yorum. (5. Baskı). Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Byrne, B. M. (2001). Structural equation modeling with AMOS: Basic concepts, applications, and programming. Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum Associates.
  • Gonzalez-DeHass, A. R., Willems, P. P. & Holbein, M. F. D. (2005). Examining the relationship between parental involvement and student motivation. Educational Psychology Review, 17 (2), 99-123.
  • Gu, H., Lai, S. L. & Ye, R. (2011). A cross-cultural study of student problem behaviors in middle schools. School Psychology International, 32 (1), 20-34.
  • Hill, N. E. & Taylor, L. C. (2004). Parental school involvement and children's academic achievement: Pragmatics and issues. Current Directions in Psychological Science, 13 (4), 161-164.
  • Hu, L. T. & Bentler, P. M. (1999). Cutoff criteria for fit indexes in covariance structure analysis: Conventional criteria versus new alternatives. Structural Equation Modeling, 6 (1), 1-55.
  • Jia, Y., Way, N., Ling, G., Yoshikawa, H., Chen, X., Hughes, D., Ke, X. & Lu, Z. (2009). The influence of student perceptions of school climate on socioemotional and academic adjustment: A comparison of Chinese and American adolescents. Child Development, 80 (5), 1514-1530.
  • Karadağ, İ. (2007). İlköğretim beşinci sınıf öğrencilerinin akademik başarılarının sosyal destek kaynakları açısından incelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana.
  • Koutsoulis, M. K. & Campbell, J. R. (2001). Family processes affect students' motivation, and science and math achievement in Cypriot high schools. Structural Equation Modeling, 8 (1), 108-127.
  • Law, Y. K. (2011). The role of teachers’ cognitive support in motivating young Hong Kong Chinese children to read and enhancing reading comprehension. Teaching and Teacher Education, 27 (1), 73-84.
  • Marchant, G. J., Paulson, S. E. & Rothlisberg, B. A. (2001). Relations of middle school students’ perceptions of family and school contexts with academic achievement. Psychology in the Schools, 38 (6), 505-519.
  • Mercer, S. H., Nellis, L. M., Martínez, R. S. & Kirk, M. (2011). Supporting the students most in need: Academic self-efficacy and perceived teacher support in relation to within-year academic growth. Journal of School Psychology, 49 (3), 323-338.
  • Metheny, J., McWhirter, E. H. & O'Neil, M. E. (2008). Measuring perceived teacher support and its influence on adolescent career development. Journal of Career Assessment, 16 (2), 218-237.
  • Meydan, C. H. & Şeşen, H. (2011). Yapısal eşitlik modellemesi AMOS uygulamaları. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Mji, A. & Mbinda, Z. (2005). Exploring high school science students' perceptions of parental involvement in their education. Psychological Reports, 97 (1), 325-336.
  • Reddy, R., Rhodes, J. E. & Mulhall, P. (2003). The influence of teacher support on student adjustment in the middle school years: A latent growth curve study. Development and Psychopathology, 15 (1), 119-138.
  • Régner, I., Loose, F. & Dumas, F. (2009). Students’ perceptions of parental and teacher academic involvement: Consequences on achievement goals. European Journal of Psychology of Education, 24 (2), 263-277.
  • Sakiz, G., Pape, S. J. & Hoy, A. W. (2012). Does perceived teacher affective support matter for middle school students in mathematics classrooms? Journal of School Psychology, 50(2), 235-255.
  • Schermelleh-Engel, K., Moosbrugger, H. & Müller, H. (2003). Evaluating the fit of structural equation models: Tests of significance and descriptive goodness-of-fit measures. Methods of http://www.dgps.de/fachgruppen/methoden/mpr-online/ Erişim Tarihi: 30.11.2013
  • Tavşancıl, E. (2002). Tutumların ölçülmesi ve SPSS ile veri analizi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Turner, J. C., Gray, D. L., Anderman, L. H., Dawson, H. S. & Anderman, E. M. (2013). Getting to know my teacher: Does the relation between perceived mastery goal structures and perceived teacher support change across the school year? Contemporary Educational Psychology, 38 (4), 316-327.
  • Wagner, B. M. & Phillips, D. A. (1992). Beyond beliefs: Parent and child behaviors and children's perceived academic competence. Child Development, 63, 1380-1391.
  • Walker, J. M. T., Wilkins, A. S., Dallaire, J. R., Sandler, H. M. & Hoover‐Dempsey, K. V. (2005). Parental involvement: Model revision through scale development. The Elementary School Journal, 106 (2), 85-104.
  • Weiser, D. A. & Riggio, H. R. (2010). Family background and academic achievement: Does self-efficacy mediate outcomes? Social Psychology of Education, 13, 367–383.
  • Wentzel, K. R., Battle, A., Russell, S. L. & Looney, L. B. (2010). Social supports from teachers and peers as predictors of academic and social motivation. Contemporary Educational Psychology, 35(3), 193-202.
  • Woolley, M. E., Kol, K. L. & Bowen, G. L. (2009). The social context of school success for Latino middle school students: Direct and indirect influences of teachers, family, and friends. The Journal of Early Adolescence, 29 (1), 43-70.
  • Yıldırım, İ. (2006). Akademik başarının yordayıcısı olarak gündelik sıkıntılar ve sosyal destek. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30, 258-267.
  • Zhou, N., Lam, S. F. & Chan, K. C. (2012). The Chinese classroom paradox: A cross-cultural comparison of teacher controlling behaviors. Journal of Educational Psychology, 104 (4), 1162-1174.
Toplam 30 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA48RM97DD
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Şahin Dündar Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 4 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Dündar, Ş. (2014). Algılanan anne-baba ve öğretmen akademik katılım ölçeğinin Türkçeye uyarlanması. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 4(1), 369-382.
AMA Dündar Ş. Algılanan anne-baba ve öğretmen akademik katılım ölçeğinin Türkçeye uyarlanması. EBAD - JESR. Haziran 2014;4(1):369-382.
Chicago Dündar, Şahin. “Algılanan Anne-Baba Ve öğretmen Akademik katılım ölçeğinin Türkçeye Uyarlanması”. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi 4, sy. 1 (Haziran 2014): 369-82.
EndNote Dündar Ş (01 Haziran 2014) Algılanan anne-baba ve öğretmen akademik katılım ölçeğinin Türkçeye uyarlanması. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi 4 1 369–382.
IEEE Ş. Dündar, “Algılanan anne-baba ve öğretmen akademik katılım ölçeğinin Türkçeye uyarlanması”, EBAD - JESR, c. 4, sy. 1, ss. 369–382, 2014.
ISNAD Dündar, Şahin. “Algılanan Anne-Baba Ve öğretmen Akademik katılım ölçeğinin Türkçeye Uyarlanması”. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi 4/1 (Haziran 2014), 369-382.
JAMA Dündar Ş. Algılanan anne-baba ve öğretmen akademik katılım ölçeğinin Türkçeye uyarlanması. EBAD - JESR. 2014;4:369–382.
MLA Dündar, Şahin. “Algılanan Anne-Baba Ve öğretmen Akademik katılım ölçeğinin Türkçeye Uyarlanması”. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi, c. 4, sy. 1, 2014, ss. 369-82.
Vancouver Dündar Ş. Algılanan anne-baba ve öğretmen akademik katılım ölçeğinin Türkçeye uyarlanması. EBAD - JESR. 2014;4(1):369-82.