BibTex RIS Kaynak Göster

Güzel sanatlar lisesi piyano öğretmenlerinin problem çözme beceri düzeyleri

Yıl 2014, Cilt: 4 Sayı: 1, 383 - 396, 01.06.2014

Öz

Bu araştırmada Güzel Sanatlar Lisesi (GSL) piyano öğretmenlerinin problem çözme beceri düzeyleri incelenmiştir. Araştırmada tarama modeli kullanılmış, çalışma grubunu 2012-2013 eğitim-öğretim yılında, Bursa Zeki Müren Güzel Sanatlar ve Spor Lisesinde düzenlenen “Güzel Sanatlar ve Spor Liselerinde Müzik Bölümlerinin Piyano Öğretim Programlarının Kazanımlar Açısından Değerlendirildiği Uygulamalı Semineri’ne katılan 54 piyano öğretmeni oluşturmuştur. Araştırmada öğretmenlerin problem çözme beceri düzeylerinin saptanması amacıyla, Türkçeye uyarlaması Şahin, Şahin ve Heppner (1993) tarafından yapılan “Problem Çözme Envanteri” kullanılmıştır. Araştırma sonucunda; piyano öğretmenlerinin problem çözme güveni, yaklaşma/kaçınma, kişisel kontrol ve problem çözme ile ilgili genel becerilerinin yüksek düzeyde olduğu ancak kadın öğretmenlerin problem çözme güveni, yaklaşma/kaçınma, kişisel kontrol ve genel problem çözmede erkek öğretmenlere göre daha fazla sorun yaşadıkları ortaya çıkmıştır

Kaynakça

  • Albuz, A. (2000). Kültürel oluşumda müzik sanatı ve eğitiminin rolü. Çağdaş Eğitim Dergisi, 267, 46-47.
  • Arslan, Ç. (2002). İlköğretim yedinci ve sekizinci sınıf öğrencilerinin problem çözme stratejilerini kullanabilme düzeyleri üzerine bir çalışma. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bursa.
  • Bandura, A. (1995). Exercise of personal and collective efficacy in changing societies. Self- efficacy in changing societies. (Edt: A. Bandura). Cambridge: Cambridge University Press. pp. 1-46.
  • Duruhan, K. (2006). Türk düşünürleri ve eğitim felsefeleri. Felsefe ve eğitim. (Edt: A. Solak). Ankara: Hegem Yayınları, ss. 263-301.
  • Ercan, N. (2008). Piyano eğitiminde ilke ve yöntemler. Ankara: Ahmet Say.
  • Gökbudak, Z. S. (2005). Etkili bir piyano eğitimi ve öğretimi için ailenin rolü. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 14, 559-574.
  • Gökbudak, Z. S. (2013). Piyano eğitiminde öğretim eserleri ve basamakları. Piyano öğretiminde pedagojik yaklaşımlar. (Edt: S. Karakelle). Ankara: Pegem Akademi. ss. 1-42.
  • Elder, JR. G. H. (1995). Life trajectories in changing societies self-efficacy in changing Societies. Self-efficacy in changing societies. (Edt: A. Bandura). Cambridge: Cambridge University Press. pp. 46-69.
  • Kılıç, I. & Yazıcı, T. (2012). Study of job satisfaction and professional exhaustion of music teachers in fine arts and sport high schools in terms of some variables, e-Journal of New World Sciences Academy, 7 (2), 182-198.
  • Kösterelioğlu, A. M. (2007). Okul yöneticilerinin problem çözme becerileri ve tükenmişlik düzeyleri arasındaki ilişki. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bolu.
  • T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Program Geliştirme Özel İhtisas Komisyonu. (2006). AGSL Piyano Dersi Öğretim Programı. Ankara: Ortaöğretim Genel Müdürlüğü.
  • Mert, İ. S. (1997). Karar vermede yaratıcı problem çözme. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Moseley, A. (2012). A’dan z’ye felsefe. (Çev: A. Süha). İstanbul: NTV Yayınları.
  • Okan, H. (2009). Piyano eğitiminde yansıtıcı düşünmenin kullanımı ve etkililiği. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Savaşır, I. & Şahin, N. (1997). Bilişsel-Davranışçı Terapilerde Değerlendirme: Sık Kullanılan Ölçekler. Ankara: Türk Psikologlar Derneği Yayınları.
  • Şahin, N., Şahin, N. H. & Heppner, P. P. (1993). The psychometric properties of the problem solving inventory. Cognitive Therapy and Research, 17 (4), 379-396.
  • Sun, M. (1969). Türkiye’nin kültür-müzik-tiyatro sorunları. Ankara: Kültür Yayınları.
  • Yanık, O. (2007). Yaratıcılık. İstanbul: Bamm Yayın Grubu.
  • Yazıcı, T. (2013a). Piyano öğretiminde karşılaşılan sorunların piyano öğretmenleri tarafından değerlendirilmesi. Sanat Eğitimi Dergisi, 1 (2), 130-150.
  • Yazıcı, T. (2013b). Problem çözme becerisinin müzik eğitimine etkisi. VI. Ulusal Sosyal Bilimler Eğitimi Kongresi Bildirisi, 03-05 Ekim 2013. KTÜ. Trabzon.
  • Yıldırım, V. & Koç, T. (2011). Müzik felsefesine giriş. İstanbul: Bağlam Yayıncılık.
  • Zeytun, S. (2010). Okul öncesi öğretmenliği öğrencilerinin yaratıcılık ve problem çözme düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Zimmerman, B. J. (1995). Self-efficacy and educational development. Self-efficacy in changing societies. (Edt: A. Bandura). Cambridge: Cambridge University Press. pp. 202-232.

Fine Arts High School Piano Teachers’ Problem Solving Skill Levels

Yıl 2014, Cilt: 4 Sayı: 1, 383 - 396, 01.06.2014

Öz

Kaynakça

  • Albuz, A. (2000). Kültürel oluşumda müzik sanatı ve eğitiminin rolü. Çağdaş Eğitim Dergisi, 267, 46-47.
  • Arslan, Ç. (2002). İlköğretim yedinci ve sekizinci sınıf öğrencilerinin problem çözme stratejilerini kullanabilme düzeyleri üzerine bir çalışma. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bursa.
  • Bandura, A. (1995). Exercise of personal and collective efficacy in changing societies. Self- efficacy in changing societies. (Edt: A. Bandura). Cambridge: Cambridge University Press. pp. 1-46.
  • Duruhan, K. (2006). Türk düşünürleri ve eğitim felsefeleri. Felsefe ve eğitim. (Edt: A. Solak). Ankara: Hegem Yayınları, ss. 263-301.
  • Ercan, N. (2008). Piyano eğitiminde ilke ve yöntemler. Ankara: Ahmet Say.
  • Gökbudak, Z. S. (2005). Etkili bir piyano eğitimi ve öğretimi için ailenin rolü. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 14, 559-574.
  • Gökbudak, Z. S. (2013). Piyano eğitiminde öğretim eserleri ve basamakları. Piyano öğretiminde pedagojik yaklaşımlar. (Edt: S. Karakelle). Ankara: Pegem Akademi. ss. 1-42.
  • Elder, JR. G. H. (1995). Life trajectories in changing societies self-efficacy in changing Societies. Self-efficacy in changing societies. (Edt: A. Bandura). Cambridge: Cambridge University Press. pp. 46-69.
  • Kılıç, I. & Yazıcı, T. (2012). Study of job satisfaction and professional exhaustion of music teachers in fine arts and sport high schools in terms of some variables, e-Journal of New World Sciences Academy, 7 (2), 182-198.
  • Kösterelioğlu, A. M. (2007). Okul yöneticilerinin problem çözme becerileri ve tükenmişlik düzeyleri arasındaki ilişki. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bolu.
  • T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Program Geliştirme Özel İhtisas Komisyonu. (2006). AGSL Piyano Dersi Öğretim Programı. Ankara: Ortaöğretim Genel Müdürlüğü.
  • Mert, İ. S. (1997). Karar vermede yaratıcı problem çözme. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Moseley, A. (2012). A’dan z’ye felsefe. (Çev: A. Süha). İstanbul: NTV Yayınları.
  • Okan, H. (2009). Piyano eğitiminde yansıtıcı düşünmenin kullanımı ve etkililiği. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Savaşır, I. & Şahin, N. (1997). Bilişsel-Davranışçı Terapilerde Değerlendirme: Sık Kullanılan Ölçekler. Ankara: Türk Psikologlar Derneği Yayınları.
  • Şahin, N., Şahin, N. H. & Heppner, P. P. (1993). The psychometric properties of the problem solving inventory. Cognitive Therapy and Research, 17 (4), 379-396.
  • Sun, M. (1969). Türkiye’nin kültür-müzik-tiyatro sorunları. Ankara: Kültür Yayınları.
  • Yanık, O. (2007). Yaratıcılık. İstanbul: Bamm Yayın Grubu.
  • Yazıcı, T. (2013a). Piyano öğretiminde karşılaşılan sorunların piyano öğretmenleri tarafından değerlendirilmesi. Sanat Eğitimi Dergisi, 1 (2), 130-150.
  • Yazıcı, T. (2013b). Problem çözme becerisinin müzik eğitimine etkisi. VI. Ulusal Sosyal Bilimler Eğitimi Kongresi Bildirisi, 03-05 Ekim 2013. KTÜ. Trabzon.
  • Yıldırım, V. & Koç, T. (2011). Müzik felsefesine giriş. İstanbul: Bağlam Yayıncılık.
  • Zeytun, S. (2010). Okul öncesi öğretmenliği öğrencilerinin yaratıcılık ve problem çözme düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Zimmerman, B. J. (1995). Self-efficacy and educational development. Self-efficacy in changing societies. (Edt: A. Bandura). Cambridge: Cambridge University Press. pp. 202-232.
Toplam 23 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA86BK64TZ
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Tarkan Yazıcı Bu kişi benim

Z. Seçkin Gökbudak Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 4 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Yazıcı, T., & Gökbudak, Z. S. (2014). Güzel sanatlar lisesi piyano öğretmenlerinin problem çözme beceri düzeyleri. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 4(1), 383-396.
AMA Yazıcı T, Gökbudak ZS. Güzel sanatlar lisesi piyano öğretmenlerinin problem çözme beceri düzeyleri. EBAD - JESR. Haziran 2014;4(1):383-396.
Chicago Yazıcı, Tarkan, ve Z. Seçkin Gökbudak. “Güzel Sanatlar Lisesi Piyano öğretmenlerinin Problem çözme Beceri düzeyleri”. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi 4, sy. 1 (Haziran 2014): 383-96.
EndNote Yazıcı T, Gökbudak ZS (01 Haziran 2014) Güzel sanatlar lisesi piyano öğretmenlerinin problem çözme beceri düzeyleri. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi 4 1 383–396.
IEEE T. Yazıcı ve Z. S. Gökbudak, “Güzel sanatlar lisesi piyano öğretmenlerinin problem çözme beceri düzeyleri”, EBAD - JESR, c. 4, sy. 1, ss. 383–396, 2014.
ISNAD Yazıcı, Tarkan - Gökbudak, Z. Seçkin. “Güzel Sanatlar Lisesi Piyano öğretmenlerinin Problem çözme Beceri düzeyleri”. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi 4/1 (Haziran 2014), 383-396.
JAMA Yazıcı T, Gökbudak ZS. Güzel sanatlar lisesi piyano öğretmenlerinin problem çözme beceri düzeyleri. EBAD - JESR. 2014;4:383–396.
MLA Yazıcı, Tarkan ve Z. Seçkin Gökbudak. “Güzel Sanatlar Lisesi Piyano öğretmenlerinin Problem çözme Beceri düzeyleri”. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi, c. 4, sy. 1, 2014, ss. 383-96.
Vancouver Yazıcı T, Gökbudak ZS. Güzel sanatlar lisesi piyano öğretmenlerinin problem çözme beceri düzeyleri. EBAD - JESR. 2014;4(1):383-96.