Bu çalışma, İlköğretim Fen eğitiminde probleme dayalı öğrenme yaklaşımının öğrencilerin
üst düzey düşünme becerilerine etkisini incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırma, 2005-
2006 öğretim yılının II. yarıyılında Konya ili, merkez Selçuklu ilçesi, Adnan Hadiye
Sürmegöz İlköğretim Okulu’nda, 6. sınıf öğrencileri üzerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırma,
gerçek deneme modellerinden ön test-son test kontrol gruplu modele göre düzenlenmiştir.
Bir sınıfta probleme dayalı öğrenme yaklaşımı, diğer sınıfta ise geleneksel öğretim
yöntemleri uygulanmıştır. Ölçme aracı olarak, Fen Bilgisi Dersi “Yaşamımızı Yönlendiren
Elektrik” ünitesi “Durgun Elektrik” bölümünün hedef davranışlarına göre hazırlanmış
başarı testi kullanılmıştır. Bu ölçme aracı deney ve kontrol gruplarına ön test ve son test
olarak uygulanmıştır. Veri analizi olarak t-testi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda;
probleme dayalı öğrenme yaklaşımının öğrencilerin başarılarını artırdığı sonucuna
varılmıştır.
İlköğretim Fen Eğitimi Probleme Dayalı Öğrenme Üst Düzey Düşünme Becerisi
-
Diğer ID | JA92FM43CS |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ekim 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 3 Sayı: 2 |