BibTex RIS Kaynak Göster

Eğitsel düşünce ve uygulamalar (EDU) ölçeğinin geliştirilmesi: Geçerlik ve güvenirlik çalışması

Yıl 2014, Cilt: 4 Sayı: 2, 131 - 144, 01.10.2014

Öz

Öğretmenin eğitsel yaşantıda sorumluluklarını ve uygulamalarını tutarlı bir temelde yürütebilmesi için, eğitsel süreçlere yönelik düşünce ve inanışlarının da tutarlı olması gerekir. Bunun ilk adımı ise, eğitsel felsefesini önce kendisinin tanımasını ve belki de ifade edebilmesini sağlamaktır. Bu çalışmanın amacı, öğretmen adaylarının, eğitsel süreçlere yönelik düşünce ve uygulamalarını felsefi anlamda isimlendirebilir hale getirmesini sağlamaktır. Çalışma, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nde örenim gören 504 öğretmen adayının katılımı ile gerçekleştirilmiştir. Ölçekte yer alan maddeler üzerinde açıklayıcı faktör analizi, doğrulayıcı faktör analizi, güvenirlik çalışmaları ve korelasyon analizi çalışmaları yapılmıştır. Analiz sonuçlarında, 42 maddelik EDU ölçeğinin öğretmen adaylarının eğitsel düşünce ve uygulamalarını iki boyutta puanlayabileceği, ölçeğin yeterli uyum indekslerine ve güvenirlik katsayılarına sahip olduğu görülmüştür

Kaynakça

  • Bingham, C. (2011). Two educational ideas for 2011 and beyond. Studies in Philosophy & Education, 30 (5), 513-519.
  • Büyüköztürk, Ş. (2006). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Çokluk, Ö., Şekercioğlu, G. & Büyüköztürk, Ş. (2012). Sosyal bilimler için çok değişkenli istatistik. Ankara: Pegem Akademi
  • Demirel, Ö. (2006). Kuramdan uygulamaya eğitimde program geliştirme. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Dewey, J. (2008). Okul ve toplum (Çev: H. A. Başman) Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Ekiz, D. (2007). Öğretmen adaylarının eğitim felsefesi akımları hakkında görüşlerinin farklı programlar açısından incelenmesi. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24, 1-12.
  • Elisasser, C. W. (2008). Teaching educational philosophy: a response to the problem of first year urban teacher transfer. Education and Urban Society, 40 (4), 476-493.
  • Ergün, M. (2009). Eğitim felsefesi. Ankara: Pegem Akademi
  • Friere. P. (2013). Ezilenlerin pedagojisi (Çev: D. Hattatoğlu & E. Özbek) İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Gosselin, C. (2007). Philosophy and the role of teacher reflections on constructing gender. Educational Foundations, 21 (3/4), 39-57.
  • Green, B., Salkind, J. & Akey, M. (2000). Using SPSS for windows: Analyzing and understanding data. New Jersey: Prentice Hall.
  • Hamrah, Z. S. (2012). Role of virtual education in higher education from the view of existence philosophy. Journal of Social Sciences 8 (2), 207-215.
  • Illich, I. (2012). Okulsuz toplum (Çev: M. Özay). İstanbul: Şule Yayınları.
  • Labaree, D. F. (2005). Progressivism, schools and schools of education: An American romance. Paedagogica Historica, 41, 275-288.
  • McLaren, P. (2011). Okullarda yaşam. Eleştirel pedagojiye giriş (Çev: M. Y. Eryaman & H. Arslan). Ankara: Anı Yayıncılık
  • McNeil, J. D. (1996). Curriculum: A comprehensive introduction. New York: Harper Collians
  • Meyer, D. L. (2009). The poverty of constructivism. Educational Philosophy and Theory, 41 (3), 332-341.
  • Mucci, A. M. & Cranston-Gingras, A. (2011). A foundation for reflection and questioning: Philosophy course requirements in teacher education programs at selected catholic colleges and universities. Catholic Education: A Journal of Inquiry and Practice, 14 (4), 371-390.
  • Ornstein, A. C & Hunkins, F. B. (1988). Curriculum. Foundations, principles and issues. New Jersey: Prentice Hall.
  • Reed, D. F. & Davis, M.D. (1999). Social reconstructionism for urban students. Clearing House, 72(5), 291-295.
  • Saeverot, H. (2011). Kierkegaard, seduction, and existential education. Studies in Philosophy and Education, 30 (6), 557-572.
  • Seçer, İ. (2013). SPSS ve LISREL ile pratik veri analizi. Ankara: Anı Yayıncılık
  • Sharma, S. (1996). Applied multivariate techniques. New York: John Wiley and Sons Inc.
  • Sönmez, V. (2009). Eğitim felsefesi. Ankara: Anı Yayıncılık
  • Sönmez, V. (2008). Bilim felsefesi. Ankara: Anı Yayıncılık
  • Sümer, N. (2000). Yapısal eşitlik modelleri: Temel kavramlar ve örnek uygulamalar. Türk Psikoloji Yazıları, 3 (6) 49-74.
  • Şimşek Ö. F. (2007). Yapısal eşitlik modellemesine giriş. İstanbul: Ekinoks Yayınları
  • Tanju, E. H., Darıca, N. & Büyüköztürk, Ş. (2011). Erken çocukluk dönemi eğitim programına yönelik inançlar ölçeğinin uyarlanması ve bazı değişkenlere göre incelenmesi. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 40 (1), 120-133.
  • Tozlu, N. (1997). Eğitim felsefesi. İstanbul: Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları.
  • Turgut, İ. (1996). Eğitim üzerine felsefi bir deneme. İzmir: Anadolu Matbaası.
  • Veal, W. R. (2007). The angle of incidence of progressivism in rural science education. Curriculum & teaching dialogue, 9 (1/2), 201-219.
  • Vitamin Öğretmen Portalı (2013). http://www.vitaminogretmen.com/videolar/#10|8
  • Weber, A. (1998). Felsefe tarihi (Çev: H. V. Eralp). İstanbul: Sosyal Yayınlar
  • Winch, C. (2012). For philosophy of education in teacher education. Oxford Review of Education, 38 (3), 305-322.

Developing the inventory of educational thought and applications: Its validity and reliability analysis

Yıl 2014, Cilt: 4 Sayı: 2, 131 - 144, 01.10.2014

Öz

To be able to manage their responsibilities and applications in a consistent manner
throughout their educational lives, teachers should be consistent in their thoughts and beliefs
towards educational processes. Therefore, the first step in forming consistent teachers is to
allow teachers to know and express themselves. Educational philosophy is taught as a course
at education faculties; however, some studies indicate that this course has a limited scope
and content. This study, therefore, aims at promoting pre-service teachers to express their
thoughts and applications about educational processes on a philosophical basis. By doing so,
teachers or pre-service teachers can raise awareness about educational ideas and
applications, create a consistent basis for their thoughts and applications, and understand
other options that can be used in educational processes.

Kaynakça

  • Bingham, C. (2011). Two educational ideas for 2011 and beyond. Studies in Philosophy & Education, 30 (5), 513-519.
  • Büyüköztürk, Ş. (2006). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Çokluk, Ö., Şekercioğlu, G. & Büyüköztürk, Ş. (2012). Sosyal bilimler için çok değişkenli istatistik. Ankara: Pegem Akademi
  • Demirel, Ö. (2006). Kuramdan uygulamaya eğitimde program geliştirme. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Dewey, J. (2008). Okul ve toplum (Çev: H. A. Başman) Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Ekiz, D. (2007). Öğretmen adaylarının eğitim felsefesi akımları hakkında görüşlerinin farklı programlar açısından incelenmesi. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24, 1-12.
  • Elisasser, C. W. (2008). Teaching educational philosophy: a response to the problem of first year urban teacher transfer. Education and Urban Society, 40 (4), 476-493.
  • Ergün, M. (2009). Eğitim felsefesi. Ankara: Pegem Akademi
  • Friere. P. (2013). Ezilenlerin pedagojisi (Çev: D. Hattatoğlu & E. Özbek) İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Gosselin, C. (2007). Philosophy and the role of teacher reflections on constructing gender. Educational Foundations, 21 (3/4), 39-57.
  • Green, B., Salkind, J. & Akey, M. (2000). Using SPSS for windows: Analyzing and understanding data. New Jersey: Prentice Hall.
  • Hamrah, Z. S. (2012). Role of virtual education in higher education from the view of existence philosophy. Journal of Social Sciences 8 (2), 207-215.
  • Illich, I. (2012). Okulsuz toplum (Çev: M. Özay). İstanbul: Şule Yayınları.
  • Labaree, D. F. (2005). Progressivism, schools and schools of education: An American romance. Paedagogica Historica, 41, 275-288.
  • McLaren, P. (2011). Okullarda yaşam. Eleştirel pedagojiye giriş (Çev: M. Y. Eryaman & H. Arslan). Ankara: Anı Yayıncılık
  • McNeil, J. D. (1996). Curriculum: A comprehensive introduction. New York: Harper Collians
  • Meyer, D. L. (2009). The poverty of constructivism. Educational Philosophy and Theory, 41 (3), 332-341.
  • Mucci, A. M. & Cranston-Gingras, A. (2011). A foundation for reflection and questioning: Philosophy course requirements in teacher education programs at selected catholic colleges and universities. Catholic Education: A Journal of Inquiry and Practice, 14 (4), 371-390.
  • Ornstein, A. C & Hunkins, F. B. (1988). Curriculum. Foundations, principles and issues. New Jersey: Prentice Hall.
  • Reed, D. F. & Davis, M.D. (1999). Social reconstructionism for urban students. Clearing House, 72(5), 291-295.
  • Saeverot, H. (2011). Kierkegaard, seduction, and existential education. Studies in Philosophy and Education, 30 (6), 557-572.
  • Seçer, İ. (2013). SPSS ve LISREL ile pratik veri analizi. Ankara: Anı Yayıncılık
  • Sharma, S. (1996). Applied multivariate techniques. New York: John Wiley and Sons Inc.
  • Sönmez, V. (2009). Eğitim felsefesi. Ankara: Anı Yayıncılık
  • Sönmez, V. (2008). Bilim felsefesi. Ankara: Anı Yayıncılık
  • Sümer, N. (2000). Yapısal eşitlik modelleri: Temel kavramlar ve örnek uygulamalar. Türk Psikoloji Yazıları, 3 (6) 49-74.
  • Şimşek Ö. F. (2007). Yapısal eşitlik modellemesine giriş. İstanbul: Ekinoks Yayınları
  • Tanju, E. H., Darıca, N. & Büyüköztürk, Ş. (2011). Erken çocukluk dönemi eğitim programına yönelik inançlar ölçeğinin uyarlanması ve bazı değişkenlere göre incelenmesi. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 40 (1), 120-133.
  • Tozlu, N. (1997). Eğitim felsefesi. İstanbul: Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları.
  • Turgut, İ. (1996). Eğitim üzerine felsefi bir deneme. İzmir: Anadolu Matbaası.
  • Veal, W. R. (2007). The angle of incidence of progressivism in rural science education. Curriculum & teaching dialogue, 9 (1/2), 201-219.
  • Vitamin Öğretmen Portalı (2013). http://www.vitaminogretmen.com/videolar/#10|8
  • Weber, A. (1998). Felsefe tarihi (Çev: H. V. Eralp). İstanbul: Sosyal Yayınlar
  • Winch, C. (2012). For philosophy of education in teacher education. Oxford Review of Education, 38 (3), 305-322.
Toplam 34 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA27VE44GC
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Orhan Kumral Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ekim 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 4 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Kumral, O. (2014). Eğitsel düşünce ve uygulamalar (EDU) ölçeğinin geliştirilmesi: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 4(2), 131-144.
AMA Kumral O. Eğitsel düşünce ve uygulamalar (EDU) ölçeğinin geliştirilmesi: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. EBAD - JESR. Ekim 2014;4(2):131-144.
Chicago Kumral, Orhan. “Eğitsel düşünce Ve Uygulamalar (EDU) ölçeğinin geliştirilmesi: Geçerlik Ve güvenirlik çalışması”. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi 4, sy. 2 (Ekim 2014): 131-44.
EndNote Kumral O (01 Ekim 2014) Eğitsel düşünce ve uygulamalar (EDU) ölçeğinin geliştirilmesi: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi 4 2 131–144.
IEEE O. Kumral, “Eğitsel düşünce ve uygulamalar (EDU) ölçeğinin geliştirilmesi: Geçerlik ve güvenirlik çalışması”, EBAD - JESR, c. 4, sy. 2, ss. 131–144, 2014.
ISNAD Kumral, Orhan. “Eğitsel düşünce Ve Uygulamalar (EDU) ölçeğinin geliştirilmesi: Geçerlik Ve güvenirlik çalışması”. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi 4/2 (Ekim 2014), 131-144.
JAMA Kumral O. Eğitsel düşünce ve uygulamalar (EDU) ölçeğinin geliştirilmesi: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. EBAD - JESR. 2014;4:131–144.
MLA Kumral, Orhan. “Eğitsel düşünce Ve Uygulamalar (EDU) ölçeğinin geliştirilmesi: Geçerlik Ve güvenirlik çalışması”. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi, c. 4, sy. 2, 2014, ss. 131-44.
Vancouver Kumral O. Eğitsel düşünce ve uygulamalar (EDU) ölçeğinin geliştirilmesi: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. EBAD - JESR. 2014;4(2):131-44.