Bu araştırmanın amacı; olağanüstü Korona virüs (COVID-19) pandemisi sürecinde, COVID-19 virüsü ve virüse ilişkin olarak alınan tedbirler hakkında bireylerin bilgi düzeyleri, bu bilgileri edinme yolları ve süreç hakkındaki düşünceleri araştırmaktır. Ayrıca, bireylerin bilgi edinme durumlarını nörofizyolojik (beyin temelli) öğrenme kuramı açısından değerlendirmektir. Bu çalışma bir tarama araştırmasıdır. Araştırmanın örneklemi 86 kişi oluşturmaktadır. Örneklem seçerken kolay ulaşılabilir (uygun) örnekleme yönteminden yararlanılmıştır. Araştırmanın veri toplama aracını araştırmacılar tarafından hazırlanan bir açık uçlu soru anketi oluşturmaktadır. Toplanan veriler betimsel istatistiklerden frekans (f) ve yüzdelikler (%) kullanılarak açıklanmış, tablolar ve grafiklerle görsel hale getirilmiştir. Araştırmada bireylerin hayatta kalma motivasyonu ve sağlıklarını koruma içgüdüleriyle öğrendikleri görülmektedir.
Korona virüs (COVID-19 nörofizyolojik (beyin temelli) öğrenme medya yoluyla öğrenme pandemide öğrenme
The purpose of this research was to investigate the knowledge levels and opinions of people about the COVID-19 virus, the measures taken regarding the virus, and the ways to obtain this information during the extraordinary pandemic process. In addition, the other purpose was to evaluate people’s knowledge acquisition in terms of neurophysiological (brain-based) learning theory. This study is survey research. The sample of the study consists of 86 people. While choosing the sample, a convenient sampling method was used. The data collection tool of the research was an open-ended question survey prepared by researchers. The collected data were explained using frequency (f) and percentages (%) from descriptive statistics and visualized with tables and graphs. In the study, it was seen that participants learn through survival motivation and instincts to protect their health.
Coronavirus (COVID-19) neurophysiological (brain-based) learning learning through media learning in pandemic
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 31 Aralık 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 11 Sayı: 14 |
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi (MAKÜ-EBED), eğitim bilimleri, alan eğitimi ve öğretmen yetiştirme alanlarındaki gelişmeleri bilimsel bir zeminde paylaşarak bilime katkı sağlamayı amaçlayan ulusal, hakemli ve bilimsel bir dergidir. Dergimiz yılda bir kez çevrimiçi olarak yayımlanmakta olup, tüm makaleler açık erişim olarak sunulmaktadır