The aim of the study is to reveal the views of pre-service preschool teachers towards science teaching. Thirty-six pre-service preschool teachers who were studying in the 3rd and 4th grades in the spring semester of the 2023-2024 academic year at the Faculty of Education of a university in the Central Anatolian region participated in the study. The case study design, which is a qualitative method, was used in the study. The data obtained were analyzed through content analysis. As a result of the analysis, it was found that preschool teachers emphasized many characteristics such as being a role model, being science and curiosity centered, conducting research and investigation, attracting attention and interest, considering developmental levels, and being creative. The things that preschool teachers should do in science teaching were expressed as conducting experiments, developing students' scientific process skills, creating a science center, using out-of-school learning environments, establishing the relationship between science and technology, using science materials, watching science animations and videos, playing science games, doing kitchen activities and recycling activities. In addition, the pre-school teachers highlighted many topics such as living things, light and sound, sense organs, environment and nature, our body, pollution, seasons, fossils, space, food and microbes among the topics that should be covered in science lessons.
Araştırmanın amacı okul öncesi öğretmen adaylarının fen öğretimine yönelik görüşlerini ortaya koymaktır. Araştırmaya İç Anadolu Bölgesi’nde yer alan bir üniversitenin Eğitim Fakültesi’nde 2023-2024 eğitim öğretim yılı bahar döneminde 3. ve 4. sınıflarda öğrenim gören 36 okul öncesi öğretmen adayı katılmıştır. Araştırmada nitel yöntemler arasında yer alan olgu bilim deseni kullanılmıştır. Elde edilen veriler içerik analizi ile çözümlenmiştir. Analiz sonucunda öğretmen adaylarının okul öncesi öğretmenin sahip olması gereken özellikler arasında; rol model olmalı, bilim ve merak merkezli olmalı, araştırma ve inceleme yapmalı, dikkat ve ilgi çekebilmeli, gelişim düzeylerini dikkate almalı ve yaratıcı olmalı gibi birçok özelliğe vurgu yaptıkları görülmüştür. Fen öğretiminde okul öncesi öğretmeninin yapması gerekenler ise deney yapmak, öğrencilerin bilimsel süreç becerilerini geliştirmek, fen merkezi oluşturmak, okul dışı öğrenme ortamlarını kullanmak, fen ve teknoloji ilişkisini kurdurmak, fen materyalleri kullanmak, fen animasyonları ve videoları izlemek, fen oyunları oynamak, mutfak çalışmaları yapmak ve geri dönüşüm etkinlikleri yapmak şeklinde ifade edilmiştir. Ayrıca okul öncesi öğretmen adayları fen öğretiminde ele alınması gereken konular arasında; canlılar, ışık ve ses, duyu organları, çevre ve doğa, vücudumuz, çevre kirliliği, mevsimler, fosiller, uzay, besinler ve mikroplar gibi birçok konuya vurgu yapmışlardır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitimde Program Değerlendirme, Çocuk Gelişimi Eğitimi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 31 Aralık 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 16 Kasım 2024 |
Kabul Tarihi | 12 Aralık 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 12 Sayı: 15 |
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi (MAKÜ-EBED), eğitim bilimleri, alan eğitimi ve öğretmen yetiştirme alanlarındaki gelişmeleri bilimsel bir zeminde paylaşarak bilime katkı sağlamayı amaçlayan ulusal, hakemli ve bilimsel bir dergidir. Dergimiz yılda bir kez çevrimiçi olarak yayımlanmakta olup, tüm makaleler açık erişim olarak sunulmaktadır