Learning organization (Senge, 1993); can be determined as, employees to create new knowledge, to share it, to make this information into the organization's knowledge and to solve the problem is expressed as the basis. The purpose of this study is to criticize whether learning organizations have a management model or a fashion of management. The notion of learning organization has started to gain importance especially after the organization theorists have frequently emphasized since the late 1980s. After the mid-1990s, Information Management became popular and became widespread. In this respect, the ambiguity of the relationship between the information processing approach and the learning organization is noteworthy. After all, businesses that cannot collect information from their environment, do not create information, process them or convert them into specific decisions or fail to do so quickly are losing their ties with their environment and losing their harmony with their environment. This study is a qualitative research. In this study, the concept of learning organizations has been critical through secondary data collected through document analysis. All documents and publications used in the research are secondary data sources obtained by literature scanning technique. In the interpretation of the information, especially technical issues were not taken into consideration considering the purpose of the study. Those who can do this can continue their activities successfully in adaptation. As a result of this study, the historical adventure of stated that organizations can change their behavior and enable them to survive. In this sense, it is advisable to do this with the learning organization. In this study, besides being a fashion term learning organizations and its development as a concept are explained with an eclectic perspective. Essentially, all of the adaptation theories and methods are focused on, but it is for learning organizations, the effects and benefits of organizations on their way of doing business are explained.
Knowledge Management Organizational Learning Learning Organizations
Öğrenen organizasyonlar (Senge, 1990); çalışanlar yeni bilgi oluşturmak, paylaşmak, bu bilgileri kurumun bilgisine dönüştürmek ve sorunu çözmek için temel olarak ifade edilir.Öğrenen örgüt kavramı, özellikle örgüt kuramcılarının 1980'lerin sonlarından beri sık sık vurgu yaptıktan sonra önem kazanmaya başlamıştır. 1990'ların ortalarından sonra Bilgi Yönetimi popüler hale gelmiş ve yaygınlaşmıştır. Bu bakımdan, bilgi işleme yaklaşımı ile öğrenen organizasyon arasındaki ilişkinin belirsizliği dikkat çekicidir. Ne de olsa, çevrelerinden bilgi toplayamayan, bilgi üretemeyen, bunları işleyemeyen veya belirli kararlara dönüştüremeyen veya hızlı bir şekilde yapamayan işletmeler, çevreleriyle bağlarını kaybetmekte ve çevrelerine uyum sağlayamamaktadırlar. Bunu yapabilenler adaptasyonda çalışmalarına başarılı bir şekilde devam edebilmektedirler. Esasen, tüm adaptasyon teorileri ve yöntemleri ancak öğrenerek çevrelerine uyum sağlayabilen işletmelerin varlıklarını devam ettirebileceklerini vurgulamaktadırlar. Bu çalışma nitel bir araştırmadır. Bu çalışmada, öğrenen organizasyonlar kavramı, literatür analizi yoluyla toplanan ikincil veriler marifetiyle eleştirel bir yaklaşımla ele alınmıştır.. Araştırmada kullanılan tüm belgeler ve yayınlar literatür tarama tekniği ile elde edilen ikincil veri kaynaklarıdır. Bilginin yorumlanmasında, çalışmanın amacı göz önünde bulundurularak özellikle organizasyonların işleyişine dair teknik ayrıntılar göz önünde bulundurulmamıştır. Bu çalışmanın sonucunda öğrenen organizasyonlarının tarihsel serüveni ve kavram olarak gelişimi eklektik bir bakış açısıyla açıklanmıştır. Esasen,organizayon teorisi kapsamında tüm adaptasyon teorileri ve yöntemleri üzerinde, ancak kuruluşların davranışlarını değiştirebilecekleri ve hayatta kalmalarını sağlayabilmeleri istikametinde gösterdikleri yol ve yöntem kadar kıymetlidirler. Bu bağlamda, öğrenen organizasyonlar olgusu kuşkusuz örgüt teorisine önemli katkılarda bulunmuştur. Bu çalışmada, öğrenen organizasyonlar olgusunun yönetimde moda bir terimi olmasının yanı sıra, organizasyon teorisi ve adaptasyon kuramlarına doğrudan ve dolaylı katkıları açıklanmaya çalışılmıştır.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 2 Sayı: 1 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.