Amaç: Bu araştırma hemşirelik öğrencilerinin mobil öğrenmeye yönelik kullanım alışkanlıkları ve tutumlarının incelenmesi amacıyla yapıldı.
Yöntem: Araştırma tanımlayıcı ve kesitsel türde yapıldı. Araştırmanın örneklemini Türkiye’nin Kuzeydoğusunda bulunan bir devlet üniversitesinin hemşirelik bölümünde okuyan 244 hemşirelik öğrencisi oluşturdu. Araştırma verileri “Öğrenci Bilgi Formu ve Mobil Öğrenme Tutum Ölçeği” ile toplandı. Verilerin değerlendirilmesinde tanımlayıcı istatistikler, “Mann-Whitney U testi ve Spearman korelasyon analizi” kullanıldı.
Bulgular: Araştırma kapsamına alınan hemşirelik öğrencilerinin yaş ortalamasının 21.13±2.22 olduğu, %69.7’sinin kadın olduğu belirlendi. Öğrencilerinin ve günlük ortalama internet kullanım sürelerinin 5.02±2.07 saat olduğu ve en sık sosyal ağlarda vakit geçirdikleri saptandı. Öğrencilerin “M-Öğrenme Tutum Ölçeği” toplam puan ortalaması 3.58±0.41 olduğu belirlendi. Öğrencilerin günlük internet kullanımı ile M-Öğrenme Tutum Ölçeği Kullanışlılık (r= 0.196, p<0.05) ve Özgürlük alt boyutları (r=0.146, p<0.05) toplam puan ortalamaları arasında anlamlı bir ilişki olduğu belirlendi.
Sonuç: Bu araştırma sonucunda hemşirelik öğrencilerinin mobil öğrenmeye karşı tutumları olumlu iken mobil cihazlarla internette geçirdikleri süre ortalamalarının oldukça yüksek olduğu belirlendi. Bu bağlamda öğrencilere internet bağımlığını önleme ve sağlıklı beden ve zihin gelişimi için psikolojik temelli ve eğitsel içerikli müdahale programlarının geliştirilmesi ve uygulanması önerildi.
mobil öğrenme hemşirelik öğrencisi hemşirelik eğitimi mobil teknoloji
Etik onay alınmıştır.
Yok
Objective: This study was conducted to examine the usage habits and attitudes of nursing students towards mobile learning.
Methods: This study was conducted in descriptive and cross-sectional types. The sample of the study consisted of 244 nursing students studying in the nursing department of a state university located in the Northeast of Türkiye. The data were collected with Student Information Form and Mobile Learning Attitude Scale. Descriptive statistics, Mann-Whitney U test and Spearman correlation analysis were used to evaluate the data.
Results: The mean age of the nursing students included in the study was 21.13±2.22 years and 69.7% of them were female. The mean daily internet usage time of the students was 5.02±2.07 hours and they most common spent time on social networks. It was determined that the mean total score of the M-Learning Attitude Scale was 3.58±0.41. It was determined that there was a significant relationship between students' daily internet use and the total mean scores of the M-Learning Attitude Scale Usability (r=0.196, p<0.05) and Freedom sub-dimensions (r=0.146, p<0.05).
Conclusion: As a result of this study, it was determined that while nursing students' attitudes towards mobile learning were positive, the average time they spent on the internet with mobile devices was quite high. In this context, it was recommended to develop and implement psychologically based and educational intervention programmes for the prevention of internet addiction and healthy body and mind development.
Mobile learning mobile technology, nursing education, nursing student
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Hemşirelik Eğitimi |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Kasım 2024 |
Gönderilme Tarihi | 4 Eylül 2024 |
Kabul Tarihi | 15 Ekim 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 3 Sayı: 3 |
Doğu Karadeniz Sağlık Bilimleri Dergisi - EBSHealth
Giresun Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi © 2024
ebshealth@giresun.edu.tr
EBSHealth açık erişim politikasıyla yayın yapan bilimsel ve hakemli bir dergidir.