Bu çalışmanın konusu, ceza sorumluluğunun nedeni ve cezalandırmanın amacı hakkındaki düşüncelerdir. Ancak çalışmanın esasını, XVIIL. Yüzyıldan sonlarında başlayan ve ceza sorumluluğunun esasını, cezalandırmanın amacını belli bir fikri temele oturtma çabasının ürünü olan okullar mücadelesi oluşturmaktadır. Zira günümüz ceza hukukları bu fikri hareketlerde temelini bulmakta ve bunların kendi arasındaki mücadeleleri sonucunda ulaşılan değerler ve prensiplere dayanmaktadır. Bu nedenle aşağıda, “okullar mücadelesinin” tarafları olan “Klasik Okul”, “Pozitivist Okul!”, “Üçüncü Okul” ve “Yeni Sosyal Savunma Hareketi” üzerinde ayrıntılı bir şekilde durulmuştur. Ancak konuya, okullar mücadelesine kadar oları zaman diliminde sorumluluğun esası ve cezalandırmanın gayesi hakkındaki düşüncelerin açıklanmasıyla başlanacaktır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Ceza Hukuku |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2001 |
Gönderilme Tarihi | 15 Ekim 2001 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2001 Cilt: 5 Sayı: 1-4 |
Bu Eser Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası (CC BY-NC 4.0) ile lisanslanmıştır.