İstanbul’da ulaştırma kaynaklı çevreye zararlı
gazların azalmasına büyük katkısı olacağı düşünülen, içten yanmalı motor yerine
elektrik motoru kullanılan elektrikli araçların işletilmesi gündemdedir.
Çalışmada, gelecekte toplu taşıma araçlarında elektrikli araç sistemlerine
geçileceği varsayılan senaryolar oluşturulmuştur. Bu senaryolarda öncelikle
ticari taksilerin %30 oranında elektrikli araçlara geçeceği, ikinci senaryoda
ticari taksilerin %70 ve otobüslerin %30 oranında elektrikli araçlara geçeceği,
üçüncü senaryoda ticari taksilerin %100 otobüslerin %70 ve minibüslerin %30
oranında elektrikli araçlara dönüşeceği kabulu yapılmıştır. Toplamda altı
farklı senaryo ile bütün toplu taşıma araçlarının elektrikli araç olacağı
düşünülmüştür. Kaynak emisyonları belirlendikten sonra, toplu taşıma
araçlarından dolayı artan enerji ihtiyacı miktarının da oluşturacağı kirlilikler hesaplanmıştır.
Elektrikli sisteme geçiş ile azalan emisyonlar ile kaynakta oluşan emisyonlar
arasındaki farktan net emisyon azalışı belirlenmiştir. Özel araçlar
için de elektrikli sisteme geçişle azalan
emisyonlar ile kaynakta oluşan emisyonlar saptanarak net emisyon azalışı
belirlenmiştir. Sonuç olarak elektrikli araç sistemine geçiş,
emisyonlarda azalmalar sağlayacaktır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Mühendislik |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Mayıs 2018 |
Gönderilme Tarihi | 22 Ocak 2018 |
Kabul Tarihi | 27 Şubat 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 |
Açık Dergi Erişimi (BOAI)
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.