Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

E-Ticarette Pazar Araştırması ve SWOT Analizi

Yıl 2018, , 596 - 604, 31.05.2018
https://doi.org/10.31202/ecjse.386427

Öz



Gelişen teknoloji ekonomi alanında da yenilikleri beraberinde
getirmiştir. Elektronik ticaret devrimi ticari faaliyetlere farklı bir boyut
kazandırmaktadır. Aynı zamanda dijital ortamda açılan bir mağazanın tüm
yeryüzünü potansiyel satış alanı olarak kullanmasına imkân vermektedir. E-ticaret
dünyasında başarılı olabilmek için öncesinde ele alınması gereken konular
vardır. Bu konulardan bir tanesi de pazar araştırması ve analizlerdir. Pazar
araştırması ve analizlerin doğru bir şekilde yapılması başarıya ulaşma
konusunda hayati bir önem taşımaktadır. Bu çalışmada pazar araştırmasının
elektronik ticaretteki önemi vurgulanmış, pazar araştırması yöntemleri açıklanmıştır.
Ayrıca elektronik ticaret için uygulanabilecek SWOT analizi ile ilgili bilgi
verilmiş ve elektronik ticaret kavramının SWOT analizi bir tablo yardımı ile
çıkarılmaya çalışılmıştır.

Kaynakça

  • [1] TÜSİAD E-Ticaret 2017 Raporu. Dijitalleşen Dünyada Ekonominin İtici Gücü: E-Ticaret. Erişim Tarihi:09.08.2017. http://www.eticaretraporu.org/wpcontent/uploads/2017/04/TUSIAD_ETicaret_Raporu_2017.pdf
  • [2] MindTools 2017. Swot Analysis- Discover New Opportunities, Manage and Eliminate Threats, Erişim Tarihi:09.08.2017. https://www.mindtools.com/pages/article/newTMC_05.htm
  • [3] MyMarketResearchMethods. Market Research Methods. Erişim tarihi: 09.08.2017. http://www.mymarketresearchmethods.com/an-overview-of-market-research-methods
  • [4] Burns AC, Bush RF, Marketing Research: Pearson 7th Edition; 2014.
  • [5] Malhotra N.,Marketing Research: An Applied Orientation: Upper Saddle River, NJ: Prentice Hall 3rd Edition; 1999; p. 125.
  • [6] Ambervincent Marketing through the eyes of an enthusiast. This is an A & B Conversation so C your way out – A/B Testing. Erişim tarihi: 09.08.2017. https://ambervincent.wordpress.com/2015/01/15/this-is-an-a-b-conversation-so-c-your-way-out-ab-testing/
  • [7] Hill T, Westbrook R, SWOT analysis: Its time for a product recall: Long Range Planning. 1997;30(1):46-52. Doi: 10.1016/s0024-6301(96)00095-7.
  • [8] Kahraman C, Demirel NÇ, Demirel T, Prioritization of E-goverment strategies using a SWOT-AHP analysis: the case of Turkey: European Journal of Information Systems. 2007;16(3):284-298. Doi: 10.1057/palgrave.ejis.3000679.
  • [9] Awais M, Samin T, Advanced Swot Analysis E-Commerce: International Journal of Computer Science. 2012;9(2):569-574.
Toplam 9 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Mühendislik
Bölüm IAREC 2018
Yazarlar

Mümine Kaya Keleş 0000-0001-8414-1713

Ümit Kılıç

Abdullah Keleş 0000-0002-5472-2450

Yayımlanma Tarihi 31 Mayıs 2018
Gönderilme Tarihi 30 Ocak 2018
Kabul Tarihi 30 Ocak 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018

Kaynak Göster

IEEE M. Kaya Keleş, Ü. Kılıç, ve A. Keleş, “E-Ticarette Pazar Araştırması ve SWOT Analizi”, ECJSE, c. 5, sy. 2, ss. 596–604, 2018, doi: 10.31202/ecjse.386427.