Motorların
kullanılacağı alan ve sektöre göre maliyet avantajı, proses kolaylığı, yüksek
hız, verim ve çıkış gücü beklentileri parametre seçiminde önemlidir. Bu
çalışmada endüstrinin birçok alanında kullanılan minyatür fırçasız doğru akım
motorlarının yapısal parametrelerinin motor performansına etkisi incelenmiştir.
Endüstride bu motorların kullanıldığı alanlarda kabul görebilecek boyutsal
ölçüler, işletim sıcaklığı, gerilim değeri, güç ve hız değerleri dikkate
alınarak ANSYS Maxwell’ in motor ön tasarım modülünde (RMxprt) referans bir
motor oluşturularak analizler yapılmıştır. Referans motorun stator ve rotor
kısmında motor performansına etki edebilecek pek çok parametre değiştirilerek
analizler yapılmıştır. Stator kısmında laminasyon saç paketinin uzunluğu,
sıkıştırma faktörü, slot tipinin değiştirilmesi ile ilgili analizler, rotor
kısmında da mıknatıs malzemesi, mıknatıs dizilimi, rotorun iç ve dışta yer
alması ile ilgili analizler gerçekleştirilmiştir. Belirtilen analiz sonuçları
hıza bağlı verim ve güç değişimleri açısından referans motorla karşılaştırılmış
ve yorumlanmıştır.
RMxprt Maxwell Minyatür Fırçasız DA Motoru mekatronik tasarım
Cost advantage, process ease,
speed, efficiency and output power expectations of the electric motors used
actuator elements can be changed according to the area and sector. Therefore,
this variable may require structural
changes in the motor design to meet the expectations in the desired
constraints. In this study, the effects of various design parameter changes in
the stator and rotor part of this motor on motor output power and efficiency in
a certain operating speed range were investigated by starting from a miniature
brushless direct current (DA) motor type used in many areas of industry. The
analyzes were carried out in the preliminary design module (RMxprt) of the
ANSYS Maxwell program, taking into account the dimensions, operating temperature,
voltage, power and speed of the motors in the industry. In the stator part of
the motor, the length of the laminating sheet package, stacking factor, the
slot type, the magnet material in the rotor part, the magnet array, the
analyzes of the structure of the rotor were carried out. The analysis results
were compared with respect to speed-related efficiency and power changes.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Mühendislik |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Mayıs 2019 |
Gönderilme Tarihi | 23 Ekim 2018 |
Kabul Tarihi | 18 Mart 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 |
Açık Dergi Erişimi (BOAI)
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.