Bu çalışmada STEM SOS modelinin öğrencilerin farklı
değişkenler üzerine etkilerinin neler olduğu
araştırılmıştır. Çalışma 2016-2017 eğitim öğretim yılı bahar yarı
yılında 10. Sınıfta öğrenim görmekte olan 21 lise öğrencisi ile
gerçekleştirilmiştir. Çalışma kapsamında veri toplama aracı olarak araştırmacı
tarafından geliştirilen “STEM SOS yarı yapılandırılmış görüşme formu”
kullanılmıştır. Çalışma kapsamında nitel veriler bu görüşme formu sonucunda
elde edilmiştir. Elde edilen nitel veriler içerik analizine tabi tutulmuştur.
İçerik analizi sonucunda, öğrencilerin STEM SOS modeline uygun olarak
hazırlanan projeleri faydalı bulduğu, bu projelerin birçok faydasının olduğu
sonucuna ulaşılmıştır. Öğrencilerin hazırladıkları projeleri sunmaları
sırasında ise heyecanlandıkları, mutlu oldukları ve onu duydukları gibi birçok
özelliğinde kazanılmasına katkı sağladığı görülmektedir. Ayrıca STEM SOS
modeline uygun hazırlanmış projelerin Level I ve II düzeylerinde yoğunlaştığı
görülürken sadece bir projenin Level III düzeyinde olduğu tespit edilmiştir.
Elde edilen bu sonuçlar neticesinde yeni yapılacak olan araştırmalar için
önerilerde bulunulmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Mühendislik |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Mayıs 2018 |
Gönderilme Tarihi | 9 Ocak 2018 |
Kabul Tarihi | 8 Şubat 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 5 Sayı: 2 |
Açık Dergi Erişimi (BOAI)
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.