Bu çalışma popüler iki model indirgeme tekniğinin başarımlarının karşılaştırılması üzerinedir. Bir hava taşıtının, büyük ölçekli sistem modeli zemin titreşim testi (Ground Vibration Test, (GVT)) uygulanarak elde edilmiştir. Titreşim tabanlı uygulamalarda doğal frekanslar oldukça önemlidir, tasarımcılar bilhassa bu frekanslara odaklanmayı hedeflemektedir. Bundan dolayı kestirilecek düşük dereceden modelin, orijinal sistemi bu frekansların etrafında benzer cevap vermesi gerekmektedir. Bunun gerçeklenmesi için, iki popüler yöntem olan frekans tabanlı model indirgeme (Frequency Weighted Balanced Model Reduction (FWBMR)) ile Rasyonel Krylov model indirgeme tekniklerine başvurulmuştur. Her iki metodun başarımları ele alınmış, ve bilhassa Rasyonel Krylov metodunun hava taşıt gövdesinin dalgalanma modeli üzerindeki esnekliği gösterilmiştir.
Sistem Modeli İndirgeme Büyük Ölçekli Sistemler Uçak Modeli Sistem Tanımlama
This paper presents a comparison of two popular model reduction techniques on an aircraft model. Large scale model of the aircraft is obtained via Ground Vibration Test(GVT). In vibration based applications, natural frequencies are important, designers aims to focus on especially these frequencies. Therefore reduced order model should be obtained adequately by approximating original system at interested frequencies. In order to perform this, two popular model reduction methods; Frequency Weighted Balanced Model Reduction (FWBMR) and Rational Krylov based model reduction methods are resorted in this paper. Effectiveness of these two methods are discussed, and specifically flexibility of Rational Krylov based method is demonstrated on body freedom flutter aircraft model.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Mühendislik |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Mayıs 2020 |
Gönderilme Tarihi | 17 Nisan 2020 |
Kabul Tarihi | 18 Mayıs 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 7 Sayı: 2 |