This study aims to measure the role of effective communication in the
participation of postgraduate students in the university vision development
process in Karabük University. The study consists of two parts. In the first
part, a literature review including the screening of the related sources was
carried out. In the second part, a practical study was conducted for Karabük
University. In the application part of the study, the data obtained by
face-to-face survey method was analyzed by Crombach's Alpha, One Sample t Test
and Regression Test statistics. The results show that graduate students
contribute to the development of the vision of the institute, that they found themselves
effective in the vision development of the institute, that the institutes and
university management did not find the vision sufficient, the institute communication
system was insufficient and the communication technologies were not used at the
desired level. In the process of vision development of the institutes, it may
be useful to use strategies more effectively and follow strategies that are
appropriate for student oriented, participatory and up-to-date management
approaches. Both the students and the institute managers can achieve mutual success
by working in harmony in the framework of trust, freeing them from negative
prejudices.
Vision Vision Development Communication Effective Communication Organizational Communication
Bu çalışma Karabük
Üniversitesinde lisansüstü öğretim gören
öğrencilerin üniversite vizyon geliştirme sürecine katılmalarında etkili iletişimin
rolünü ölçmeyi amaçlamaktadır. Çalışma iki kısımdan
oluşmaktadır. Birinci kısımda konu ile ilgili kaynakların taranmasını içeren
literatür incelemesi gerçekleştirilmiştir. İkinci kısımda ise Karabük
Üniversitesine yönelik uygulamalı bir çalışma yapılmıştır. Araştırmanın uygulama
kısmında yüz yüze anket yöntemi ile elde edilen veriler; sayı ve yüzde, Crombach’s
Alpha, One Sample t Test ve Regresyon Testi istatistikleri ile analiz
edilmiştir. Sonuçlar lisansüstü öğrencilerin enstitünün vizyon geliştirmesine
katkı sağladıklarını, enstitü vizyon geliştirmesinde kendilerini etkin
bulduklarını, enstitülerin ve üniversite yönetiminin
vizyon geliştirmesini yeterli bulmadıklarını, enstitü iletişim sisteminin
yetersiz olduğunu ve iletişim teknolojilerinin istenilen düzeyde
kullanılmadığını göstermektedir. Enstitülerin vizyon geliştirme sürecinde,
iletişim süreçlerini daha etkin kullanarak öğrenci odaklı, katılımcı ve güncel
yönetim anlayışlarına uygun stratejiler izlemeleri yararlı olabilir. Gerek
öğrenciler gerekse enstitü yöneticileri, karşılıklı olarak olumsuz
önyargılardan arınarak, güven çerçevesinde, uyumlu biçimde çalışarak ortak
başarıya ulaşabilirler.
Vizyon Vizyon Geliştirme İletişim Etkili İletişim Örgütsel İletişim
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 3 Sayı: 1 |
"Econder International Academic Journal" Ekonomi ve İşletmenin tüm yönleriyle ilgili bilimsel makaleler yayınlamaya adanmış uluslararası hakemli bir multidisipliner dergidir. Yılda iki kez çevrimiçi olarak sunulan ve yayınlanan dergide, Ekonomi ve İşletmenin tüm alanlarındaki yeni bulgular ve tartışmalar için dünyanın önde gelen platformlarından biri olmayı hedefliyoruz.