Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Role of Effective Communıcatıon in Vision Development: A Case Study

Yıl 2019, Cilt: 3 Sayı: 1, 115 - 135, 30.06.2019
https://doi.org/10.35342/econder.577357

Öz

This study aims to measure the role of effective communication in the
participation of postgraduate students in the university vision development
process in Karabük University. The study consists of two parts. In the first
part, a literature review including the screening of the related sources was
carried out. In the second part, a practical study was conducted for Karabük
University. In the application part of the study, the data obtained by
face-to-face survey method was analyzed by Crombach's Alpha, One Sample t Test
and Regression Test statistics. The results show that graduate students
contribute to the development of the vision of the institute, that they found themselves
effective in the vision development of the institute, that the institutes and
university management did not find the vision sufficient, the institute communication
system was insufficient and the communication technologies were not used at the
desired level. In the process of vision development of the institutes, it may
be useful to use strategies more effectively and follow strategies that are
appropriate for student oriented, participatory and up-to-date management
approaches. Both the students and the institute managers can achieve mutual success
by working in harmony in the framework of trust, freeing them from negative
prejudices.

Kaynakça

  • Atak, M. (2005). Örgütlerde Resmi Olmayan İletişimin Yeri ve Önemi, Havacılık ve Uzay Teknolojileri Dergisi, Cilt:2 Sayı:2 ss. 60-62
  • Çetin, C. (1997). Vizyon Geliştirme, Marmara Üniversitesi İ.İ.B.F Dergisi, C.XII S.1-2 174
  • Çetinkaya, Z. (2011). Türkçe Öğretmen Adaylarının İletişim Becerilerine İlişkin Görüşlerinin Belirlenmesi, Kastamonu Eğitim Dergisi, Cilt:19 No:2, ss. 567.
  • Çiftçioğlu Aydemir, B.A. (2010). İşletmelerde Hedef Belirleme Ve Etkili İletişimde Nlp. Uludağ Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Yönetim Bilimleri Dergisi (8:1)99.
  • Güllüoğlu, Ö. (2011). Örgütsel İletişim (İletişim Doyumu ve Kurumsal Bağlılık). Eğitim Kitabevi. Ss: 43.
  • Karaçor, S. ve Şahin A. (2004). Örgütsel İletişim Kurma Yöntemleri Ve Karşılaşılan İletişim Engellerine Yönelik Bir Araştırma. Selçuk Üniversitesi İİBF Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi. ss. .100-101.
  • Ramazanoğlu, F. & Bahçeci, B.(2006). Örgütlerde Vizyon Ve Misyon Kavramı, Doğu Anadolu Bölgesi Araştırmaları. ss. 53-54.
  • Sancak, K. & Yılmaz, N. (2018). Vision Change and Foreign Supports in Turkey's Foreign Policy. The Journal of International Scientific Researches, 3(2), ss. 123-131.
  • Seçer, İ. (2017) SPSS ve LISREL ile Pratik Veri Analizi Analiz ve Raporlaştırma, Anı Yayıncılık, Ankara.
  • Şahin, S. ve Aral, N. (2012). Aile İçi İletişim, Ankara Sağlık Bilimleri Dergisi, 1(3) sy.56.
  • Taşpınar, S. (2015). Belediyelerde Vizyon Yönetimi, Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, ss. 44-149.
  • Özer, M.A. (2009). Vizyondan Misyona Örgütsel Gelecek Tasarımı, Çerçeve Dergisi, Ss: 70.
  • Yüksel, İ. (2005). İletişimin İş Tatmini Üzerindeki Etkileri: Bir İşletmede Yapılan Görgül Çalışma, Doğuş Üniversitesi Dergisi, 6(2). Ss: 296.

Vizyon Geliştirmede Etkili İletişimin Rolü: Bir Alan Çalışması

Yıl 2019, Cilt: 3 Sayı: 1, 115 - 135, 30.06.2019
https://doi.org/10.35342/econder.577357

Öz

Bu çalışma Karabük
Üniversitesinde lisansüstü öğretim gören
öğrencilerin üniversite vizyon geliştirme sürecine katılmalarında etkili iletişimin
rolünü ölçmeyi
amaçlamaktadır. Çalışma iki kısımdan
oluşmaktadır. Birinci kısımda konu ile ilgili kaynakların taranmasını içeren
literatür incelemesi gerçekleştirilmiştir. İkinci kısımda ise Karabük
Üniversitesine yönelik uygulamalı bir çalışma yapılmıştır. Araştırmanın uygulama
kısmında yüz yüze anket yöntemi ile elde edilen veriler; sayı ve yüzde, Crombach’s
Alpha, One Sample t Test ve Regresyon Testi istatistikleri ile analiz
edilmiştir. Sonuçlar lisansüstü öğrencilerin enstitünün vizyon geliştirmesine
katkı sağladıklarını, enstitü vizyon geliştirmesinde kendilerini etkin
bulduklarını, enstitülerin ve üniversite yönetiminin
vizyon geliştirmesini yeterli bulmadıklarını, enstitü iletişim sisteminin
yetersiz olduğunu ve iletişim teknolojilerinin istenilen düzeyde
kullanılmadığını göstermektedir. Enstitülerin vizyon geliştirme sürecinde,
iletişim süreçlerini daha etkin kullanarak öğrenci odaklı, katılımcı ve güncel
yönetim anlayışlarına uygun stratejiler izlemeleri yararlı olabilir. Gerek
öğrenciler gerekse enstitü yöneticileri, karşılıklı olarak olumsuz
önyargılardan arınarak, güven çerçevesinde, uyumlu biçimde çalışarak ortak
başarıya ulaşabilirler.
     

Kaynakça

  • Atak, M. (2005). Örgütlerde Resmi Olmayan İletişimin Yeri ve Önemi, Havacılık ve Uzay Teknolojileri Dergisi, Cilt:2 Sayı:2 ss. 60-62
  • Çetin, C. (1997). Vizyon Geliştirme, Marmara Üniversitesi İ.İ.B.F Dergisi, C.XII S.1-2 174
  • Çetinkaya, Z. (2011). Türkçe Öğretmen Adaylarının İletişim Becerilerine İlişkin Görüşlerinin Belirlenmesi, Kastamonu Eğitim Dergisi, Cilt:19 No:2, ss. 567.
  • Çiftçioğlu Aydemir, B.A. (2010). İşletmelerde Hedef Belirleme Ve Etkili İletişimde Nlp. Uludağ Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Yönetim Bilimleri Dergisi (8:1)99.
  • Güllüoğlu, Ö. (2011). Örgütsel İletişim (İletişim Doyumu ve Kurumsal Bağlılık). Eğitim Kitabevi. Ss: 43.
  • Karaçor, S. ve Şahin A. (2004). Örgütsel İletişim Kurma Yöntemleri Ve Karşılaşılan İletişim Engellerine Yönelik Bir Araştırma. Selçuk Üniversitesi İİBF Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi. ss. .100-101.
  • Ramazanoğlu, F. & Bahçeci, B.(2006). Örgütlerde Vizyon Ve Misyon Kavramı, Doğu Anadolu Bölgesi Araştırmaları. ss. 53-54.
  • Sancak, K. & Yılmaz, N. (2018). Vision Change and Foreign Supports in Turkey's Foreign Policy. The Journal of International Scientific Researches, 3(2), ss. 123-131.
  • Seçer, İ. (2017) SPSS ve LISREL ile Pratik Veri Analizi Analiz ve Raporlaştırma, Anı Yayıncılık, Ankara.
  • Şahin, S. ve Aral, N. (2012). Aile İçi İletişim, Ankara Sağlık Bilimleri Dergisi, 1(3) sy.56.
  • Taşpınar, S. (2015). Belediyelerde Vizyon Yönetimi, Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, ss. 44-149.
  • Özer, M.A. (2009). Vizyondan Misyona Örgütsel Gelecek Tasarımı, Çerçeve Dergisi, Ss: 70.
  • Yüksel, İ. (2005). İletişimin İş Tatmini Üzerindeki Etkileri: Bir İşletmede Yapılan Görgül Çalışma, Doğuş Üniversitesi Dergisi, 6(2). Ss: 296.
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Öznur Yavan Temizkan 0000-0002-2051-0417

Abdullah Karakaya 0000-0002-2051-0417

Fatma Sağlam Ağca Bu kişi benim 0000-0002-2051-0417

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 3 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Yavan Temizkan, Ö., Karakaya, A., & Sağlam Ağca, F. (2019). Vizyon Geliştirmede Etkili İletişimin Rolü: Bir Alan Çalışması. Econder Uluslararası Akademik Dergi, 3(1), 115-135. https://doi.org/10.35342/econder.577357

"Econder International Academic Journal"  Ekonomi ve İşletmenin tüm yönleriyle ilgili bilimsel makaleler yayınlamaya adanmış uluslararası hakemli bir multidisipliner dergidir. Yılda iki kez çevrimiçi olarak sunulan ve yayınlanan dergide, Ekonomi ve İşletmenin tüm alanlarındaki yeni bulgular ve tartışmalar için dünyanın önde gelen platformlarından biri olmayı hedefliyoruz.


Ä°lgili resim14357143581435914360 14364 

   logo_224x57_white.gifResearchBib ile ilgili görsel sonucu