Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Attitude for Digital Technology and Movie Motivation via Structural Equation Modeling

Yıl 2020, Cilt: 4 Sayı: 1, 26 - 46, 30.06.2020
https://doi.org/10.35342/econder.678149

Öz

For reach the masses, the issues such as screening and distribution of the film have been the subject of the filmmakers’ marketing activities in the post-production stage. With the spread of digitilization,it became easier to reach films,and with the other entertainment oppurtunities offered by digital technology , there was a change in the motivation of the masses to go to the cinema. This study was conducted on 402 university students studying in Istanbul. Structural equality modeling and mediation effect were examined in the study. It is understood that artistic-cultural activities have a positive and effect on social interaction with a coefficient of 0.46. It is understood that artistic-cultural activities have a positive and impact on technology interest with a coefficient of 0.51. When the interest in technology was examined as mediator effect in the sem model, it was found that the coefficient of 0.19 had a negative effect

Kaynakça

  • Prof.Dr.Mehmet Tığlı Marmara Üniversitesi 05324366397
  • Prof.Dr.Figen Yıldırım İstanbul Ticaret Üniversitesi 05322371417

Dijital Teknolojiye Yönelik Tutum ile Sinemaya Gitme Motivasyonlarının Yapısal Eşitlik Modellemesi ile İncelenmesi

Yıl 2020, Cilt: 4 Sayı: 1, 26 - 46, 30.06.2020
https://doi.org/10.35342/econder.678149

Öz

Filmlerin kitlelere ulaşması için filmin gösterim ve dağıtım gibi konuları da filmin yapım sonrası aşmasında film yapımcılarının pazarlama faaliyetlerine konu olmuştur. Dijitalleşmenin yaygınlaşması ile filmlere ulaşmak kolaylaşmış, dijital teknolojinin diğer sunduğu eğlence olanakları ile kitlelerin sinemaya gitme motivasyonunda değişiklikler olmuştur. Bu çalışma İstanbul ilinde eğitim gören 402 üniversite öğrencisi üzerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmada yapısal eşitlik modellemesi ve aracılık etkisine bakılmıştır. Sanatsal- kültürel aktivitelerin 0.46 katsayısı ile sosyal etkileşim üzerinde olumlu ve etkiye sahip olduğu anlaşılmaktadır. Sanatsal-kültürel aktivitelerin 0.51 katsayısı ile teknolojiye ilgi üzerinde olumlu ve etkiye sahip olduğu anlaşılmaktadır. Sem modelinde teknolojiye ilgi aracılık etki olarak incelendiğinde 0.19 katsayısı negatif bir etkiye sahip olduğu görülmüştür.

Kaynakça

  • Prof.Dr.Mehmet Tığlı Marmara Üniversitesi 05324366397
  • Prof.Dr.Figen Yıldırım İstanbul Ticaret Üniversitesi 05322371417
Toplam 2 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İşletme
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Nurdan Tekeoglu 0000-0002-6837-9649

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 4 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Tekeoglu, N. (2020). Dijital Teknolojiye Yönelik Tutum ile Sinemaya Gitme Motivasyonlarının Yapısal Eşitlik Modellemesi ile İncelenmesi. Econder International Academic Journal, 4(1), 26-46. https://doi.org/10.35342/econder.678149

"Econder International Academic Journal"  Ekonomi ve İşletmenin tüm yönleriyle ilgili bilimsel makaleler yayınlamaya adanmış uluslararası hakemli bir multidisipliner dergidir. Yılda iki kez çevrimiçi olarak sunulan ve yayınlanan dergide, Ekonomi ve İşletmenin tüm alanlarındaki yeni bulgular ve tartışmalar için dünyanın önde gelen platformlarından biri olmayı hedefliyoruz.


Ä°lgili resim14357143581435914360 14364 

   logo_224x57_white.gifResearchBib ile ilgili görsel sonucu