Bu çalışma, öğrencilerin işbirlikli çalışma sürecini
nasıl algıladıkları, yaratıcı problem çözme becerilerini ne ölçüde
öğrendikleri, alternatif fikirlerin olumlu değerlendirilmesi becerisini nasıl
geliştirdikleri üzerinedir. Araştırma 2016-2017 eğitim öğretim yılı bahar
döneminde Güzelbahçe İMKB Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Bilişim
Teknolojileri Bölümünde öğrenim gören ve yaşları 16 ile 19 arasında
değişen 35 öğrenci ile yürütülmüştür. “Nesne tabanlı programlama” dersi
kapsamında yürütülen araştırma haftada beş ders saati olmak üzere beş hafta boyunca
sürmüştür. Eğitim öncesinde işbirlikli yaratıcı problem çözme sürecinin ne
olduğu konusunda öğrencilerle bilgilendirme çalışması yapılmıştır. Bu çalışmada
değerlendirme aracı olarak Jari Lavonen, Ossi Autio ve Veijo Meisalo’ nun 2004
yılında yaptıkları proje odaklı işbirlikli çalışmada yaratıcı problem çözme
sürecini değerlendirme ölçeğinin İpek ve arkadaşları (2017) tarafından
Türkçe’ye uyarlanmış hali ve açık uçlu sorulardan oluşan yarı yapılandırılmış
görüşme formu kullanılmıştır. Ölçek puan ortalamaları ile cinsiyet, yaş ve
çalışma yöntemi açısından anlamlı fark bulunamamıştır. Çalışmanın sonucunda,
yaratıcı problem çözme süreçlerindeki başarıya ilişkin olarak öğrenciler,
yaratıcı süreçlerin doğasını ve yaratıcı süreçlerin ilkelerine göre nasıl çalışacaklarını
öğrendiklerini, işbirlikli çalışarak alternatif fikirler üretmeyi
başardıklarını, özellikle başkalarının fikirlerini değerlendirebildiklerini ve
takdir ettiklerini belirtmişlerdir. Ayrıca, akran öğrenmesinden
faydalanabildiklerini ve birçok alanda kullanmak istediklerini ifade
etmişlerdir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Derlemeler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2017 |
Gönderilme Tarihi | 2 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 1 Sayı: 2 |