Her geçen gün hayatımıza biraz daha fazla giren ve artık mobil cihazlar sayesinde yanımızdan ayırmadığımız sosyal ağlar birçok alanda etkili kullanılmaya çalışılmaktadır. Bu sosyal ağlardan biri de bloglardır. Bu çalışmada İngilizce öğrenen öğrenciler (EFL öğrencileri) ders kapsamında blog kullanma sürecine dâhil edilmiş ve blog kullanımıyla ilgili düşüncelerine başvurulmuştur. Araştırmanın amacı EFL öğrencilerinin blog kullanarak yazma aktivitelerini yürütme konusunda düşünceleri ve blog kullanarak yazma aktivitelerini yürütmenin öğrencilerin yazma becerilerini geliştirip geliştirmediği sorusuna yanıt aramaktır. Ayrıca blog kullanımının öğrencileri İngilizce yazmaya teşvik edip etmediği, blog kullanırken öğrencilerin nasıl hissettiği, ilerde kullanmaya devam etme niyetleri, öğrenci yazılarının akıcılığını, verilen görevi tamamlayabilme durumlarını, dilbilgisi ve anlam açısından yazılarının uyumluluğunu, kullanılan yapı ve kelime doğruluk ve çeşitliliğini arttırıp arttırmadığı araştırılmıştır. Öğrencilerin hem sınıf hem blog üzerinde yazdıkları metinler British Council tarafından hazırlanmış rubriğe göre karşılaştırılmış ve araştırmanın alt amaçlarından olan blog kullanımının öğrenci yazılarının dilbilgisi açısında doğruluğunu, akıcılığını, kullanılan yapı ve kelime çeşitliliğini arttırıp arttırmadığı sorularının cevabı bu şekilde bulunmuştur. Sonuç olarak blog kullanımın öğrencilerin yazma becerilerine olumlu katkı sağladığına ulaşılmıştır. Anket maddeleri üzerinde ise tanımlayıcı (descriptive) analiz uygulanmış ve bu yüzden her bir madde için yalnızca yanıtların yüzdelik oranları vasıtasıyla bir yoruma ulaşılmıştır. Genel olarak öğrencilerin blog kullanımına ilişkin tutum ve görüşleri olumludur.
Birincil Dil | tr |
---|---|
Konular | Eğitim, Eğitim Araştırmaları |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar |
|
Tarihler |
Yayımlanma Tarihi : 16 Ocak 2020 |
Bibtex | @araştırma makalesi { eetd598522,
journal = {Ege Eğitim Teknolojileri Dergisi},
issn = {},
eissn = {2667-4270},
address = {egeegitimteknolojileridergisi@gmail.com},
publisher = {Tarık KIŞLA},
year = {2020},
volume = {3},
pages = {28 - 41},
doi = {},
title = {Blog Kullanımının EFL Öğrencilerinin Yazma Becerisine Etkisi Ve Öğrencilerin Blog Kullanarak Yazmaya İlişkin Düşüncelerinin İncelenmesi},
key = {cite},
author = {Yıldız Huseynov, Sema}
} |
APA | Yıldız Huseynov, S . (2020). Blog Kullanımının EFL Öğrencilerinin Yazma Becerisine Etkisi Ve Öğrencilerin Blog Kullanarak Yazmaya İlişkin Düşüncelerinin İncelenmesi . Ege Eğitim Teknolojileri Dergisi , 3 (2) , 28-41 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/eetd/issue/51876/598522 |
MLA | Yıldız Huseynov, S . "Blog Kullanımının EFL Öğrencilerinin Yazma Becerisine Etkisi Ve Öğrencilerin Blog Kullanarak Yazmaya İlişkin Düşüncelerinin İncelenmesi" . Ege Eğitim Teknolojileri Dergisi 3 (2020 ): 28-41 <https://dergipark.org.tr/tr/pub/eetd/issue/51876/598522> |
Chicago | Yıldız Huseynov, S . "Blog Kullanımının EFL Öğrencilerinin Yazma Becerisine Etkisi Ve Öğrencilerin Blog Kullanarak Yazmaya İlişkin Düşüncelerinin İncelenmesi". Ege Eğitim Teknolojileri Dergisi 3 (2020 ): 28-41 |
RIS | TY - JOUR T1 - Blog Kullanımının EFL Öğrencilerinin Yazma Becerisine Etkisi Ve Öğrencilerin Blog Kullanarak Yazmaya İlişkin Düşüncelerinin İncelenmesi AU - Sema Yıldız Huseynov Y1 - 2020 PY - 2020 N1 - DO - T2 - Ege Eğitim Teknolojileri Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 28 EP - 41 VL - 3 IS - 2 SN - -2667-4270 M3 - UR - Y2 - 2020 ER - |
EndNote | %0 Ege Eğitim Teknolojileri Dergisi Blog Kullanımının EFL Öğrencilerinin Yazma Becerisine Etkisi Ve Öğrencilerin Blog Kullanarak Yazmaya İlişkin Düşüncelerinin İncelenmesi %A Sema Yıldız Huseynov %T Blog Kullanımının EFL Öğrencilerinin Yazma Becerisine Etkisi Ve Öğrencilerin Blog Kullanarak Yazmaya İlişkin Düşüncelerinin İncelenmesi %D 2020 %J Ege Eğitim Teknolojileri Dergisi %P -2667-4270 %V 3 %N 2 %R %U |
ISNAD | Yıldız Huseynov, Sema . "Blog Kullanımının EFL Öğrencilerinin Yazma Becerisine Etkisi Ve Öğrencilerin Blog Kullanarak Yazmaya İlişkin Düşüncelerinin İncelenmesi". Ege Eğitim Teknolojileri Dergisi 3 / 2 (Ocak 2020): 28-41 . |
AMA | Yıldız Huseynov S . Blog Kullanımının EFL Öğrencilerinin Yazma Becerisine Etkisi Ve Öğrencilerin Blog Kullanarak Yazmaya İlişkin Düşüncelerinin İncelenmesi. EETD. 2020; 3(2): 28-41. |
Vancouver | Yıldız Huseynov S . Blog Kullanımının EFL Öğrencilerinin Yazma Becerisine Etkisi Ve Öğrencilerin Blog Kullanarak Yazmaya İlişkin Düşüncelerinin İncelenmesi. Ege Eğitim Teknolojileri Dergisi. 2020; 3(2): 28-41. |
IEEE | S. Yıldız Huseynov , "Blog Kullanımının EFL Öğrencilerinin Yazma Becerisine Etkisi Ve Öğrencilerin Blog Kullanarak Yazmaya İlişkin Düşüncelerinin İncelenmesi", Ege Eğitim Teknolojileri Dergisi, c. 3, sayı. 2, ss. 28-41, Oca. 2020 |