Her geçen gün hayatımıza biraz daha fazla
giren ve artık mobil cihazlar sayesinde yanımızdan ayırmadığımız sosyal ağlar
birçok alanda etkili kullanılmaya çalışılmaktadır. Bu sosyal ağlardan biri de
bloglardır. Bu çalışmada İngilizce öğrenen öğrenciler (EFL öğrencileri) ders kapsamında blog
kullanma sürecine dâhil edilmiş ve blog kullanımıyla ilgili düşüncelerine
başvurulmuştur. Araştırmanın amacı EFL öğrencilerinin blog kullanarak yazma
aktivitelerini yürütme konusunda düşünceleri ve blog kullanarak yazma aktivitelerini
yürütmenin öğrencilerin yazma becerilerini geliştirip geliştirmediği sorusuna
yanıt aramaktır. Ayrıca blog kullanımının öğrencileri İngilizce yazmaya teşvik
edip etmediği, blog kullanırken öğrencilerin nasıl hissettiği, ilerde
kullanmaya devam etme niyetleri, öğrenci yazılarının akıcılığını, verilen
görevi tamamlayabilme durumlarını, dilbilgisi ve anlam açısından yazılarının
uyumluluğunu, kullanılan yapı ve kelime doğruluk ve çeşitliliğini arttırıp
arttırmadığı araştırılmıştır. Öğrencilerin hem sınıf hem blog üzerinde
yazdıkları metinler British Council tarafından hazırlanmış rubriğe göre
karşılaştırılmış ve araştırmanın alt amaçlarından olan blog kullanımının
öğrenci yazılarının dilbilgisi açısında doğruluğunu, akıcılığını, kullanılan
yapı ve kelime çeşitliliğini arttırıp arttırmadığı sorularının cevabı bu
şekilde bulunmuştur. Sonuç olarak blog kullanımın öğrencilerin yazma
becerilerine olumlu katkı sağladığına ulaşılmıştır. Anket maddeleri üzerinde
ise tanımlayıcı (descriptive) analiz uygulanmış ve bu yüzden her bir madde için
yalnızca yanıtların yüzdelik oranları vasıtasıyla bir yoruma ulaşılmıştır. Genel
olarak öğrencilerin blog kullanımına ilişkin tutum ve görüşleri olumludur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Derlemeler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2019 |
Gönderilme Tarihi | 30 Temmuz 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 3 Sayı: 2 |