Yıl 2019, Cilt 3 , Sayı 2, Sayfalar 28 - 41 2020-01-16

Blog Kullanımının EFL Öğrencilerinin Yazma Becerisine Etkisi Ve Öğrencilerin Blog Kullanarak Yazmaya İlişkin Düşüncelerinin İncelenmesi

Sema YILDIZ HUSEYNOV [1]


Her geçen gün hayatımıza biraz daha fazla giren ve artık mobil cihazlar sayesinde yanımızdan ayırmadığımız sosyal ağlar birçok alanda etkili kullanılmaya çalışılmaktadır. Bu sosyal ağlardan biri de bloglardır. Bu çalışmada İngilizce öğrenen öğrenciler  (EFL öğrencileri) ders kapsamında blog kullanma sürecine dâhil edilmiş ve blog kullanımıyla ilgili düşüncelerine başvurulmuştur. Araştırmanın amacı EFL öğrencilerinin blog kullanarak yazma aktivitelerini yürütme konusunda düşünceleri ve blog kullanarak yazma aktivitelerini yürütmenin öğrencilerin yazma becerilerini geliştirip geliştirmediği sorusuna yanıt aramaktır. Ayrıca blog kullanımının öğrencileri İngilizce yazmaya teşvik edip etmediği, blog kullanırken öğrencilerin nasıl hissettiği, ilerde kullanmaya devam etme niyetleri, öğrenci yazılarının akıcılığını, verilen görevi tamamlayabilme durumlarını, dilbilgisi ve anlam açısından yazılarının uyumluluğunu, kullanılan yapı ve kelime doğruluk ve çeşitliliğini arttırıp arttırmadığı araştırılmıştır. Öğrencilerin hem sınıf hem blog üzerinde yazdıkları metinler British Council tarafından hazırlanmış rubriğe göre karşılaştırılmış ve araştırmanın alt amaçlarından olan blog kullanımının öğrenci yazılarının dilbilgisi açısında doğruluğunu, akıcılığını, kullanılan yapı ve kelime çeşitliliğini arttırıp arttırmadığı sorularının cevabı bu şekilde bulunmuştur. Sonuç olarak blog kullanımın öğrencilerin yazma becerilerine olumlu katkı sağladığına ulaşılmıştır. Anket maddeleri üzerinde ise tanımlayıcı (descriptive) analiz uygulanmış ve bu yüzden her bir madde için yalnızca yanıtların yüzdelik oranları vasıtasıyla bir yoruma ulaşılmıştır. Genel olarak öğrencilerin blog kullanımına ilişkin tutum ve görüşleri olumludur.

blog kullanımı, dil öğretimi, eğitim teknolojisi
  • Arslan, R.Ş. & Kızıl,A.Ş.(2007). Extending writing instruction beyond school walls. International Conference of Foreign Language Education, Sabanci University, School of Languages.
  • Cohen, J. (1992). A power primer. Psychological Bulletin, 112, 155-159.
  • Comas-Quinn, A., Mardomingo, R., & Valentine, C. (2009). Mobile blogs in language learning: Making the most of information and situated learning opportunities. ReCALL, 21(1), 96-112.
  • Dawley,L. (2007), The tools for successful online teaching, British Journal of Educational Technology, 38: 949–950. doi: 10.1111/j.1467-8535.2007.00749_8.x
  • Du, H. S. & Wagner, C. (2005). Learning with weblogs: an empirical investigation. In Proceedings of the 38th Hawaii International Conference on Systems Sciences. Retrieved from: http://ieeexplore.ieee.org/stamp/stamp.jsp?tp=&arnumber=1385240&isnumber=30166
  • Halic, O., Lee, D., Paulus, R., & Spence, M. (2010). To blog or not to blog: Student perceptions of blog effectiveness for learning in a college- level course. Internet and Higher Education, 13, 206-213.
  • Huffaker, D. (2005). The educated blogger: Using weblogs to promote literacy in the classroom. AACE Journal, 13(2), 91-98. Kennedy, K. (2003). Writing with weblogs. Tech learning. http://www.techlearning.com/db_area/archives/TL/2003/02/blogs.html
  • İnceçay, G&Genç,E. (2014). University level EFL student's self-blogging to enhance writing efficacy. Procedia - Social and Behavioral Sciences 116 (2014) 2640 – 2644. Retrieved from: http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1877042814006442
  • J.R. Fraenkel, N.E. Wallen (2003)How to design and evaluate research in education (5th ed.)McGraw-Hill, Boston, MA
  • Kennedy, K. (2003). Writing with weblogs. Tech learning. http://www.techlearning.com/db_area/archives/TL/2003/02/blogs.html
  • Kim, H.N. (2008). The phenomenon of blogs and theoretical model of blog use in educational contexts. Computers and Education, 51, 1342- 1352.
  • Lin, W., Lieu, Y., Kakusho, K., Yueh, H., Murakami, M., & Minoh, M. (2006). Blog as a tool to develop e-Learning experience in an international distance course. In Proceedings of the Sixth IEEE International Conference on Advanced Learning Technologies, 290-292.
  • Meinecke, A.L., Smith, K.K., & Lehmann-Willenbrock, N. (2013). Developing students as global learners: “Groups in our World” blog. Small Group Research, 44(4), 428-445.
  • Richardson, W. (2009). Blogs, Wikis, Podcasts and other powerful tools web tools for classrooms.
  • Robertson, J. (2011). The educational affordances of blogs for self-directed learning. Computers and Education, 57, 1628-1644.
  • Wang, S., & Hsua, H. (2008). Reflections on using blogs to expand in-class discussion. TechTrends, 52(3), 81-85.
  • Warlick, D.F. (2007). Classroom Blogging: a teacher’s guide to Blogs, Wikis &other tools that are shaping a new information landscape. The Landmark Project, Raleigh, North Carolina, USA.
  • Xin, C., & Feenberg, A. (2007). Pedagogy in cyberspace: The dynamics of online discourse. E-Learning, 4(4), 415-432.
Birincil Dil tr
Konular Eğitim, Eğitim Araştırmaları
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Yazar: Sema YILDIZ HUSEYNOV (Sorumlu Yazar)
Kurum: Piri Reis Üniversitesi, Yabancı Diller Yüksekokulu
Ülke: Turkey


Tarihler

Yayımlanma Tarihi : 16 Ocak 2020

Bibtex @araştırma makalesi { eetd598522, journal = {Ege Eğitim Teknolojileri Dergisi}, issn = {}, eissn = {2667-4270}, address = {egeegitimteknolojileridergisi@gmail.com}, publisher = {Tarık KIŞLA}, year = {2020}, volume = {3}, pages = {28 - 41}, doi = {}, title = {Blog Kullanımının EFL Öğrencilerinin Yazma Becerisine Etkisi Ve Öğrencilerin Blog Kullanarak Yazmaya İlişkin Düşüncelerinin İncelenmesi}, key = {cite}, author = {Yıldız Huseynov, Sema} }
APA Yıldız Huseynov, S . (2020). Blog Kullanımının EFL Öğrencilerinin Yazma Becerisine Etkisi Ve Öğrencilerin Blog Kullanarak Yazmaya İlişkin Düşüncelerinin İncelenmesi . Ege Eğitim Teknolojileri Dergisi , 3 (2) , 28-41 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/eetd/issue/51876/598522
MLA Yıldız Huseynov, S . "Blog Kullanımının EFL Öğrencilerinin Yazma Becerisine Etkisi Ve Öğrencilerin Blog Kullanarak Yazmaya İlişkin Düşüncelerinin İncelenmesi" . Ege Eğitim Teknolojileri Dergisi 3 (2020 ): 28-41 <https://dergipark.org.tr/tr/pub/eetd/issue/51876/598522>
Chicago Yıldız Huseynov, S . "Blog Kullanımının EFL Öğrencilerinin Yazma Becerisine Etkisi Ve Öğrencilerin Blog Kullanarak Yazmaya İlişkin Düşüncelerinin İncelenmesi". Ege Eğitim Teknolojileri Dergisi 3 (2020 ): 28-41
RIS TY - JOUR T1 - Blog Kullanımının EFL Öğrencilerinin Yazma Becerisine Etkisi Ve Öğrencilerin Blog Kullanarak Yazmaya İlişkin Düşüncelerinin İncelenmesi AU - Sema Yıldız Huseynov Y1 - 2020 PY - 2020 N1 - DO - T2 - Ege Eğitim Teknolojileri Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 28 EP - 41 VL - 3 IS - 2 SN - -2667-4270 M3 - UR - Y2 - 2020 ER -
EndNote %0 Ege Eğitim Teknolojileri Dergisi Blog Kullanımının EFL Öğrencilerinin Yazma Becerisine Etkisi Ve Öğrencilerin Blog Kullanarak Yazmaya İlişkin Düşüncelerinin İncelenmesi %A Sema Yıldız Huseynov %T Blog Kullanımının EFL Öğrencilerinin Yazma Becerisine Etkisi Ve Öğrencilerin Blog Kullanarak Yazmaya İlişkin Düşüncelerinin İncelenmesi %D 2020 %J Ege Eğitim Teknolojileri Dergisi %P -2667-4270 %V 3 %N 2 %R %U
ISNAD Yıldız Huseynov, Sema . "Blog Kullanımının EFL Öğrencilerinin Yazma Becerisine Etkisi Ve Öğrencilerin Blog Kullanarak Yazmaya İlişkin Düşüncelerinin İncelenmesi". Ege Eğitim Teknolojileri Dergisi 3 / 2 (Ocak 2020): 28-41 .
AMA Yıldız Huseynov S . Blog Kullanımının EFL Öğrencilerinin Yazma Becerisine Etkisi Ve Öğrencilerin Blog Kullanarak Yazmaya İlişkin Düşüncelerinin İncelenmesi. EETD. 2020; 3(2): 28-41.
Vancouver Yıldız Huseynov S . Blog Kullanımının EFL Öğrencilerinin Yazma Becerisine Etkisi Ve Öğrencilerin Blog Kullanarak Yazmaya İlişkin Düşüncelerinin İncelenmesi. Ege Eğitim Teknolojileri Dergisi. 2020; 3(2): 28-41.
IEEE S. Yıldız Huseynov , "Blog Kullanımının EFL Öğrencilerinin Yazma Becerisine Etkisi Ve Öğrencilerin Blog Kullanarak Yazmaya İlişkin Düşüncelerinin İncelenmesi", Ege Eğitim Teknolojileri Dergisi, c. 3, sayı. 2, ss. 28-41, Oca. 2020