Toplumların sürdürülebilirliği, eğitim
öğretimin ana ögesi öğretmenlerin yetiştirilmesine verilen önemle doğru
orantılıdır. Türkiye’ de 2012 yılında yürürlüğe konulan 4+4+4 zorunlu eğitim her
alanda olduğu gibi öğretmen yetiştirme programlarında da bir takım
değişiklikleri beraberinde getirmiştir. Dikey yaklaşım modelini temel alan bu
karşılaştırmalı çalışmanın amacı, öğretmen eğitimi konusunda başarılı ülkeler
arasında ilk sıralarda yer alan Finlandiya ve Almanya’nın öğretmen yetiştirme
programlarını inceleyerek Türkiye’de var olan öğretmen yetiştirme
programlarının yeni eğitim sistemiyle uyumluluğunun sağlanması yolunda kaynak
oluşturmaktır. Üzerinde çalışılan üç ülkenin öğretmen yetiştirme programları,
öğretmen yeterliliklerinin 4+4+4 eğitim sistemine uygunluğu, doküman analizi
yöntemi kullanılarak incelenmiştir. Analiz sonuçlarına dayanarak, Türkiye'de
öğretmen yetiştirme programları üzerine, diğer ülkelerde olduğu gibi
öğretmenler arası farklılıkların ortadan kaldırılması ve öğretmenlerin
kendilerini yenilemelerini teşvik eden unsurların artırılmasına yönelik
önerilerde bulunulmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Aralık 2019 |
Gönderilme Tarihi | 15 Ekim 2019 |
Kabul Tarihi | 2 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 2 Sayı: 2 |
Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Karamanoglu Mehmetbey University Journal of the Faculty of Letters is lisensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-No Derivative 4.0 International License.