Bu araştırmada, önce ortaokul
6. ve 7. sınıfa devam etmekte olan öğrencilerin anne ve babalarına güvenli
bağlanmalarında; cinsiyet, okulöncesi çağda bakım alma durumları, kardeş
sayısı, sınıf düzeyi, okul başarı durumları ve anne babaların eğitim düzeylerine
göre fark olup olmadığı incelenmiş, daha sonra çocukların anne ve babalarına
bağlanma düzeyleri ile umut düzeyleri ve sosyal karşılaştırma düzeyleri
arasında bir ilişkinin olup olmadığına bakılmıştır. Araştırmanın örneklemini
2014-2015 Eğitim Öğretim Bahar Döneminde Kayseri Melikgazi İlçesinde çeşitli devlet
ortaokullarına devam eden 685 (Kız=368 Erkek=317) öğrenci oluşturmaktadır. Bu
çalışmada veri toplama araçları olarak Kerns Güvenli Bağlanma Ölçeği, Sosyal
Karşılaştırma Ölçeği, Çocuklarda Umut Ölçeği ve Kişisel Bilgi Formu
kullanılmıştır.
Bulgulara göre;
çocukların annelerine güvenli bağlanmalarının annelerin ve babaların eğitim
düzeyleri ve çocukların okul başarıları açısından anlamlı olarak farklılaştığı,
babalarına güvenli bağlanmalarının ise sadece okul başarısı açısından anlamlı
olarak farklılaştığı saptanmıştır.
Çocukların anne
babalarına güvenli bağlanmaları ile umut düzeyleri ve sosyal karşılaştırma
düzeyleri arasındaki ilişkiyi belirlemek için yapılan basit regresyon analizi
sonucunda; çocukların anne babalarına güvenli bağlanmaları ile umut düzeyleri
ve sosyal karşılaştırmaları arasında pozitif yönde bir ilişki olduğu
bulunmuştur.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 7 Temmuz 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 18 Sayı: 1 |
Bu eser Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile yayımlanmıştır.