Bu
araştırmanın amacı, fen bilgisi öğretmen adaylarının ders materyallerini
değerlendirmek için belirledikleri ve kullandıkları kriterleri araştırmaktır.
Bu çalışma, Türkiye’nin kuzeydoğusunda bulunan bir devlet üniversitesinde fen
ve teknoloji programı ve planlama dersine kayıtlı elli bir adet fen bilgisi
öğretmeni ile yürütülmüştür. Verileri grup dahilinde belirlenen değerlendirme
kriterleri ve bireysel ders planı değerlendirme raporları oluşturmuştur. İçerik
analizi kullanılarak, veriler 5E'nin her adımı için açık kodlama kullanılarak
analiz edildi ve kodlar ve kategoriler tanımlanmıştır. Ders planlarını
değerlendirmek için kullanılan her kriterin sıklıkları hesaplandı ve rapor
edilmiştir. Sonuçlar, koruyucu fen bilgisi öğretmenlerinin 5E'nin her bir
adımında çeşitli ölçütler belirlediklerini, bireysel değerlendirmelerde bu
ölçütlerden bazılarını kullanmadıklarını ve ders planlarını değerlendirmek için
bazı ek ölçütler içerdiğini göstermiştir. Bununla birlikte, sonuçlar, öğretmen
adaylarının yalnızca arama ve açıklama adımlarında soruşturma temelli ölçütler
kullandıklarını ortaya koymuştur. Fen bilimleri öğretmen adayı eğitimi için
öneriler sunulmuştur.
Fen bilgisi öğretmen adayları araştırma sorgulama ders planı 5E öğretim modeli
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 7 Temmuz 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 18 Sayı: 1 |
Bu eser Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile yayımlanmıştır.