In
this research study, a content analysis was carried out to analyze and evaluate
the existing articles in order to determine the effect of gamification over the
student’s motivation during the learning process. Within the scope of the
study, 9 articles were reached by using the keywords "gamification",
"motivation" and "experimental" in an academic search engine
and the current literature is explained through the existing articles.
According to the findings, there is a misunderstanding in the literature
related with gamification and game based learning studies. Results of the
studies showed that there were significant differences on motivation in 7
studies while no significant difference was found in 2 studies. Findings also
showed that the most used game elements are points, levels, rewards and badges
in the studies. In order to obtain positive results on students’ motivation and
learning, a well-planned instructional design is required with a balanced use
of game elements based on appropriate teaching and learning theories.
Suggestions were made in the light of the examined studies
Bu araştırma çalışmasında oyunlaştırma yönteminin
öğrenme sürecinde öğrencilerin motivasyonları üzerindeki etkisini
belirlemek amacıyla yayınlanan makalelerin analiz ve değerlendirilmesinin
yapıldığı bir içerik analizi yapılmıştır. Araştırma kapsamında incelenen
çalışmalar ışığında önerilerde bulunulmuştur. Çalışma kapsamında arama
motorunda “gamification”, “motivation”
ve “experimental” anahtar kelimeleri kullanılarak 9 tane makaleye ulaşılmış ve
mevcut durum açıklanmaya çalışılmıştır. Araştırma kapsamında oyunlaştırma
yönteminin motivasyon üzerindeki etkisine yönelik anlamlı fark 7 çalışmada elde
edilirken 2 çalışmada anlamlı farklılık bulunmamıştır. İncelenen çalışmalarda
en çok kullanılan oyun elementlerini puan, seviye (level), ödül ve rozet olarak
belirlenmiştir. İncelenen çalışmalar ve literatür doğrultusunda
oyunlaştırma ile sürecin sonunda öğrencilerin öğrenmeleri ve motivasyonları
üzerinde olumlu sonuçlar elde edebilmek için öncelikle iyi planlanmış bir
öğretim tasarımına ihtiyaç vardır. Etkili öğretim tasarımları yapılmadığında
hiçbir oyun elementi bu eksikliği gideremeyeceği gibi süreçte istenilen
hedeflerin de gerçekleşememesine sebep olabilmektedir. Bireylerin kendi
gelişimlerini izleyebilecekleri ve bu gelişimlerini devam ettirebilecekleri
süreçler özerklik, yetkinlik ve bağlılık duygularını destekleyecek şekilde
planlamalar yapılması öğrencilerin hem öğrenmeleri hem de motivasyonları
üzerinde olumlu sonuçlar alınmasında daha faydalı olacaktır.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 18 Sayı: 2 |
Bu eser Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile yayımlanmıştır.