Bu çalışmada
okul öncesi öğretmen adaylarının, Okul Öncesi Dönem Çocukları için Görsel Sanat
Eğitimi ve Estetik dersine ve bu ders kapsamında geliştirmiş oldukları
materyalleri kullanarak bir okul öncesi eğitim sınıfında yaptıkları uygulamaya
ilişkin görüşlerinin saptanması amaçlanmıştır. Çalışma Ege Üniversitesi Eğitim
Fakültesi Temel Eğitim Bölümü Okul Öncesi Öğretmenliği lisans programının 4.
sınıfına devam eden ve söz konusu seçmeli dersi alan 11 öğretmen adayı ile
gerçekleştirilmiştir. Betimsel bir araştırma olarak yürütülmüş olan bu
çalışmada veriler, araştırmacılar tarafından geliştirilmiş olan dersi ve dersle
ilişkin uygulamayı değerlendirmelerine yönelik açık uçlu soruların yer aldığı
bir form ile elde edilmiştir. Çalışmanın amacı doğrultusunda elde edilen
veriler betimsel analiz yöntemi kullanılarak incelenmiştir. Araştırmanın
bulguları öğretmen adaylarının uygulamaya yönelik tanımlamaları, uygulamaya
yönelik olumlu ve olumsuz algıları ve uygulamaya yönelik önerileri olarak
adlandırılan üç tema altında kategorize edilmiştir. Öğretmen adaylarının söz
konusu seçmeli dersi ve ders kapsamında yürütülen uygulamayı işlevsel
buldukları, bir takım olumlu ve olumsuz noktalar belirttikleri ve uygulamaya
yönelik önerilerde bulundukları tespit edilmiştir. Sonuç olarak, okul öncesi
öğretmen adayları için söz konusu dersin işlevini yerine getirdiği
düşünülmektedir.
In this study, it is aimed to reveal preschool teacher candidates’ views
about application in which they performed in a preschool education classroom
with materials. Also, they used the materials which they developed in Visual
Art Education and Aesthetic for Preschool Children elective course. The study
included 11 preschool teacher candidates who attended the relevant elective
course in Ege University, Faculty of Education, Department of Primary
Education, Preschool Education undergraduate program. The data were gathered
through an evaluation form which the researchers developed in this descriptive
study. The form contained open-ended questions for teacher candidates’
evaluation of the application, which they perform as a course requirement.
Descriptive analysis was used for data analysis. Three main themes emerged and
they are teacher candidates’ definition of the application, their positive and
negative perceptions about the application, and their suggestions for the
application. According to the results of the study, it is revealed that teacher
candidates perceived the application as functional, indicated positive and
negative thoughts, and make suggestions about the application. In conclusion,
the relevant elective course functioned for preschool teacher candidates.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Temmuz 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 19 Sayı: 1 |
Bu eser Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile yayımlanmıştır.