Bu araştırmada, Shih ve Chuang (2013) tarafından geliştirilen Teknoloji
Destekli Sınıf Ortamlarında Öğrencilerin Ders Sorumlusunun Bilgisine Yönelik
Algıları Ölçeği Türkçe formunun geçerlik ve güvenirlik çalışmasının yapılması amaçlanmıştır.
286 üniversite öğrencisinden toplanan verilere Açımlayıcı ve Doğrulayıcı faktör
analizi uygulanmıştır. Elde edilen bulgular, Türkçe’ye uyarlanan ölçeğin özgün haliyle
aynı şekilde dört faktörlü bir yapı oluşturduğunu göstermiştir. Doğrulayıcı
faktör analizi, açımlayıcı faktör analizi sonucunda oluşan yapının toplanan
verilere uyum gösterdiğini ortaya koymuştur. Ölçeğin bütünü için Cronbach alfa
güvenirlik katsayısı .976 olarak hesaplanmıştır. Uyarlanan ölçeğin Türkçe formu
44 maddeden oluşmaktadır ve 5’li Likert tipindedir. Alt faktörlerin sırasıyla, teknolojik
pedagojik alan bilgisi (α=.966), konu alan bilgisi (α=.921), teknoloji bilgisi
(α=.936), öğrencilerin anlamalarına ilişkin bilgi (α=.878) olmak üzere dört
boyuttan oluştuğu belirlenmiştir. Geçerlik ve güvenirlik çalışması yapılan
uyarlana ölçeğin Türkçe formunun üniversite öğrencilerinde kullanılabilecek
geçerli ve güvenilir bir araç olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Teknoloji destekli ortamlar üniversite öğrencileri ölçek uyarlama
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Temmuz 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 19 Sayı: 1 |
Bu eser Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile yayımlanmıştır.