Bu çalışmanın amacı, meslek
lisesi öğrencilerinin siber aylaklık düzeylerinin cinsiyet, sınıf, sosyal ağ
hesabı sayısı, derslerde kullanılan cihaz türü ve sosyal ağları kontrol etme
düzeyi açısından incelenmesidir. Çalışmanın katılımcılarını bir meslek
lisesinde, mesleki derslerinde bilgisayara erişimi olan ve derslerinde elektronik
medyayı serbest bir şekilde kullanan 145 meslek lisesi öğrencisi
oluşturmaktadır. Verilerin analizinde bağımsız örneklem t-testi ve tek yönlü
varyans analizinden (ANOVA) yararlanılmıştır. Bulgular incelendiğinde, öğrencilerin
siber aylaklık düzeylerinde cinsiyet ve sınıf değişkenine göre anlamlı bir
farklılık bulunmazken, derslerinde yoğunlukla akıllı telefon kullanan
öğrencilerin siber aylaklık düzeyinin yüksek olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca
sosyal medya hesabı sayısı arttıkça öğrencilerin siber aylaklık düzeyinin
arttığı ve derslerinde sosyal medya hesaplarını sıklıkla kontrol eden
öğrencilerin, daha az kontrol edenlere göre yüksek olduğu görülmüştür. Bulgular
sonucunda, akıllı telefonların derslerde yoğun olarak kullanıldığı ve
öğrencilerin akıllı telefonlarını sosyal medya uygulamaları ile ilgilenmek için
kullandıkları söylenebilir. Bu durum sonucunda akıllı telefon ve sosyal medya
uygulamalarının kullanımının meslek lisesi öğrencilerinin siber aylaklıkları açısından
anlamlı olduğu düşünülmektedir.
Siber aylaklık meslek lisesi öğrencileri sosyal ağlar akıllı telefon
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 19 Sayı: 2 |
Bu eser Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile yayımlanmıştır.