Geometri, gerek matematik
öğretiminde, gerekse günlük yaşamda önemli bir yer teşkil etmektedir. Ancak,
geometri dersi öğrenciler tarafından zor olarak nitelendirilmektedir. Bir diğer
taraftan da geometrik cisimler ve geometrik şekiller arasındaki farklılıklar
kavram olarak karıştırılmaktadır. Bu karmaşıklığı gidermede ve temel bilgiyi
vermede, öğretmenlere büyük görev düşmektedir. Bu bağlamda; bu araştırma,
matematik öğretmen adaylarının geometrik cisimler konusuna yönelik tutumları ve
geometriye yönelik öz-yeterliklerinin incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırma,
2016-2017 bahar yarıyılında İstanbul ilindeki bir üniversitenin İlköğretim Matematik
Öğretmenliği programında öğretmen adaylarıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırma
verileri, “Geometri Öz-yeterlik Ölçeği” ve “Geometrik Cisimler Konusuna Yönelik Tutum Ölçeği” ile
toplanmıştır. Tarama modeli ile yürütülen bu araştırma verileri SPSS 16 ile
analiz edilmiştir. Verilerin çözümlenmesinde Mann-Whitney U Testi, Kruskal
Wallis Testi ve Spearman Sıra Korelasyon Katsayısı Tekniği istatistiksel
yöntemleri kullanılmıştır. Matematik
öğretmen adaylarının geometrik cisimler konusuna yönelik tutumlarının ve
geometri öz-yeterliklerinin yüksek olduğu; cinsiyete göre farklılaşmadığı,
geometri öğretmeyi seven öğretmen adayları lehine tutumların ve
öz-yeterliklerin yüksek olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Geometrik Cisim Tutum Geometri öz-yeterlik Öğretmen adayı Matematik öğretimi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 19 Sayı: 2 |
Bu eser Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile yayımlanmıştır.