BibTex RIS Kaynak Göster

The Factors Affecting the Use of Educational Web Sites: A Scale Development Study

Yıl 2012, Cilt: 13 Sayı: 1, 25 - 39, 01.04.2012

Öz

-

Kaynakça

  • Arbuckle, J.L. (2007). Amos 18 user’s guide. USA: Amos Development Corporation.
  • Bhattacherjee, A. (2001). Understanding ınformation systems continuance: An expectation-confirmation model. MIS Quarterly, 25(3), 351-370.
  • Byrne, B.M. (2010). Structural equation modeling with AMOS: Basic concepts, applications, and programming (Second Edition). USA: Taylor and Francis Group.
  • Çakıroğlu, Ü., Akkan, Y. ve Çebi, A. (2008). Eğitsel içerikli web sitelerinin standardizasyon kriterlerinin belirlenmesi ve uygulanması. Akademik Bilişim, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale.
  • Duman, T. (2003). Richard L. Oliver’ın tüketici memnuniyeti (consumer satisfaction) ve tüketici değer algısı (consumer value) kavramları hakkındaki görüşleri: Teorik bir karşılaştırma. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(2), 45-56.
  • Dursun, Ö.Ö. (2004). Eğitsel web sitelerinin görsel tasarım ilkelerine ve kullanıcılara sunulan hizmetlere göre değerlendirilmesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Erarslan, F. (2008). Eğitsel içerikli web sitelerinin okunabilirlik açısından incelenmesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Filiz, M., Arslan, S. ve Coştu, S. (2008). Matematik eğitimi içerikli web sitesi tasarımına ait akademisyen, öğretmen ve öğrenci görüşleri. Uluslararası Eğitim Teknolojileri Konferansı, Eskişehir.
  • Hong, S.J., Thong, Y.L., Tam, K.Y. (2006). Understanding continued information technology usage behavior: A comparison of three models in the context of mobile internet. Decision Support Systems, 42, 1819–1834.
  • Hsu, M.H., Yen, C.H., Chiu, C.M., Chang, C.M. (2006). A longitudinal investigation of continued online shopping behavior: An extension of the theory of planned behavior. Int. Journal of Human-Computer Studies, 64, 889–904.
  • Jiang, J.J., Klein, G. (2009). Handbook of Research on Contemporary Theoretical Models in Information Systems. İçinde Dwivedi, Y.K., Lal, B., Schneberger, S.L. ve Williams, M.D. (Ed.), Expectation-Confirmation Theory: Capitalizing on Descriptive Power (pp. 384-401). Hershey, USA: IGI Global.
  • Keskinkılıç, F. ve Karataş, S. (2010). Eğitsel içerikli web sitelerinin metin tasarım unsurları açısından incelenmesi. Uluslararası Eğitim Teknolojileri Konferansı, İstanbul.
  • Kurbanoğlu, S. (2002). WWW Bilgi kaynaklarının değerlendirilmesi. Hacettepe Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi, 19(1), 11-25.
  • Lam, P. ve McNaught, C. (2004). Evaluating educational websites: A system for multiple websites at multiple universities. 16th Annual World Conference on Educational Multimedia, Hypermedia & Telecommunications, Lugano, Switzerland.
  • Lee, M.C. (2010). Explaining and predicting users’ continuance intention toward e-learning: An extension of the expectation–confirmation model. Computers & Education, 54, 506–516.
  • Lencastre, J.A. ve Chaves, J.H. (2008). A usability evaluation of educational websites. EADTU Conference, Poitiers, France.
  • Liao, C., Chen, J.L. ve Yen, D.C. (2007). Theory of planning behavior (TPB) and customer satisfaction in the continued use of e-service: An integrated model. Computers in Human Behavior, 23, 2804–2822.
  • Limayem, M. ve Cheung, M.K. (2008). Understanding information systems continuance: The case of Internet-based learning Technologies. Information & Management, 45, 227–232.
  • Lin, C., Wu, S. ve Tsai R. (2005). Integrating perceived playfulness into expectation-confirmation model for web portal context. Information & Management, 42(5), 683–693.
  • Maddux, C.D. (1998). The World Wide Web: Some simple solutions to common design problems. Educational Technology, 38(5), 27-28.
  • Roca, J.C., Chiu, C.M. ve Martinez, F.J. (2006). Understanding e-learning continuance intention: An extension of the technology acceptance model, International Journal of Human-Computer Studies, 64, 683–696.
  • Ruffini, M.F. (2000). Systematic planning in the design of an educational web site. Educational Technology, 40(3), 58-64.
  • Scmermelleh-Engel, K., Moosbrugger, H. ve Müller, H. (2003). Evaluating the fit of structural equation models: Tests of significance and descriptive goodness-of-fitness measures. Methods of Psychological Research Online, 8(2), 23-74.
  • Smith, T.D. ve McMillan, B.F. (2001). A primer of model fit indices in structural equation modeling. Poster bildiri, The Annual Meeting Of Southwest Educational Research Association, New Orleans.

Eğitsel İçerikli Web Sitelerinin Kullanımını Etkileyen Faktörler: Ölçek Geliştirme Çalışması

Yıl 2012, Cilt: 13 Sayı: 1, 25 - 39, 01.04.2012

Öz

Bu çalışmanın amacı üniversite öğrencilerinin eğitsel içerikli web sitelerine yönelik beklentilerini ve bu siteleri tekrar kullanım niyetlerini etkileyen faktörleri Beklenti Uyum Modeli temel alınarak belirlemeye yönelik bir ölçek geliştirmektir 22 maddeden oluşan ölçek formu Aksaray Üniversitesi’nde öğrenim görmekte olan 411 lisans öğrencisine uygulanmıştır Uzman görüşleri doğrultusunda kapsam geçerliliği sağlanan ölçeğin yapı geçerliliğine ilişkin bilgi elde edebilmek amacıyla döndürülmüş temel bileşenler analizi yapılmıştır Faktör analizi sonucunda ölçeğin dört faktörlü bir yapıya sahip olduğu belirlenmiştir Bu faktörler Beklenti Uyum Modeli’ninalt boyutlarını temsil edecek şekilde algılanan kullanışlılık beklentilerin karşılanması memnuniyet ve süreklilik niyeti olarak isimlendirilmiştir Ölçekten elde edilen ölçümlerin güvenirliğine ilişkin olarak ise ölçeğin tamamından ve her bir faktöründen elde edilen ölçümlere ait Cronbach Alfa α iç tutarlılık katsayısı hesaplanmıştır Güvenirlik katsayıları ölçeğin bütününden elde edilen ölçümler için 91 algılanan kullanışlılık için 83 beklentilerin karşılanması için 85 memnuniyet için 85 ve süreklilik niyeti için 76 olarak hesaplanmıştır

Kaynakça

  • Arbuckle, J.L. (2007). Amos 18 user’s guide. USA: Amos Development Corporation.
  • Bhattacherjee, A. (2001). Understanding ınformation systems continuance: An expectation-confirmation model. MIS Quarterly, 25(3), 351-370.
  • Byrne, B.M. (2010). Structural equation modeling with AMOS: Basic concepts, applications, and programming (Second Edition). USA: Taylor and Francis Group.
  • Çakıroğlu, Ü., Akkan, Y. ve Çebi, A. (2008). Eğitsel içerikli web sitelerinin standardizasyon kriterlerinin belirlenmesi ve uygulanması. Akademik Bilişim, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale.
  • Duman, T. (2003). Richard L. Oliver’ın tüketici memnuniyeti (consumer satisfaction) ve tüketici değer algısı (consumer value) kavramları hakkındaki görüşleri: Teorik bir karşılaştırma. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(2), 45-56.
  • Dursun, Ö.Ö. (2004). Eğitsel web sitelerinin görsel tasarım ilkelerine ve kullanıcılara sunulan hizmetlere göre değerlendirilmesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Erarslan, F. (2008). Eğitsel içerikli web sitelerinin okunabilirlik açısından incelenmesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Filiz, M., Arslan, S. ve Coştu, S. (2008). Matematik eğitimi içerikli web sitesi tasarımına ait akademisyen, öğretmen ve öğrenci görüşleri. Uluslararası Eğitim Teknolojileri Konferansı, Eskişehir.
  • Hong, S.J., Thong, Y.L., Tam, K.Y. (2006). Understanding continued information technology usage behavior: A comparison of three models in the context of mobile internet. Decision Support Systems, 42, 1819–1834.
  • Hsu, M.H., Yen, C.H., Chiu, C.M., Chang, C.M. (2006). A longitudinal investigation of continued online shopping behavior: An extension of the theory of planned behavior. Int. Journal of Human-Computer Studies, 64, 889–904.
  • Jiang, J.J., Klein, G. (2009). Handbook of Research on Contemporary Theoretical Models in Information Systems. İçinde Dwivedi, Y.K., Lal, B., Schneberger, S.L. ve Williams, M.D. (Ed.), Expectation-Confirmation Theory: Capitalizing on Descriptive Power (pp. 384-401). Hershey, USA: IGI Global.
  • Keskinkılıç, F. ve Karataş, S. (2010). Eğitsel içerikli web sitelerinin metin tasarım unsurları açısından incelenmesi. Uluslararası Eğitim Teknolojileri Konferansı, İstanbul.
  • Kurbanoğlu, S. (2002). WWW Bilgi kaynaklarının değerlendirilmesi. Hacettepe Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi, 19(1), 11-25.
  • Lam, P. ve McNaught, C. (2004). Evaluating educational websites: A system for multiple websites at multiple universities. 16th Annual World Conference on Educational Multimedia, Hypermedia & Telecommunications, Lugano, Switzerland.
  • Lee, M.C. (2010). Explaining and predicting users’ continuance intention toward e-learning: An extension of the expectation–confirmation model. Computers & Education, 54, 506–516.
  • Lencastre, J.A. ve Chaves, J.H. (2008). A usability evaluation of educational websites. EADTU Conference, Poitiers, France.
  • Liao, C., Chen, J.L. ve Yen, D.C. (2007). Theory of planning behavior (TPB) and customer satisfaction in the continued use of e-service: An integrated model. Computers in Human Behavior, 23, 2804–2822.
  • Limayem, M. ve Cheung, M.K. (2008). Understanding information systems continuance: The case of Internet-based learning Technologies. Information & Management, 45, 227–232.
  • Lin, C., Wu, S. ve Tsai R. (2005). Integrating perceived playfulness into expectation-confirmation model for web portal context. Information & Management, 42(5), 683–693.
  • Maddux, C.D. (1998). The World Wide Web: Some simple solutions to common design problems. Educational Technology, 38(5), 27-28.
  • Roca, J.C., Chiu, C.M. ve Martinez, F.J. (2006). Understanding e-learning continuance intention: An extension of the technology acceptance model, International Journal of Human-Computer Studies, 64, 683–696.
  • Ruffini, M.F. (2000). Systematic planning in the design of an educational web site. Educational Technology, 40(3), 58-64.
  • Scmermelleh-Engel, K., Moosbrugger, H. ve Müller, H. (2003). Evaluating the fit of structural equation models: Tests of significance and descriptive goodness-of-fitness measures. Methods of Psychological Research Online, 8(2), 23-74.
  • Smith, T.D. ve McMillan, B.F. (2001). A primer of model fit indices in structural equation modeling. Poster bildiri, The Annual Meeting Of Southwest Educational Research Association, New Orleans.
Toplam 24 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Halise Ş Henkoğlu

Pınar Mıhcı Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Nisan 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 13 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Henkoğlu, H. Ş. ., & Mıhcı, P. (2012). Eğitsel İçerikli Web Sitelerinin Kullanımını Etkileyen Faktörler: Ölçek Geliştirme Çalışması. Ege Eğitim Dergisi, 13(1), 25-39.